Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S-30 og videooptagelse?
Fra : Alex Jensen

Dato : 17-08-03 08:43

Er der nogle her, der har et kamera som ovenstående? Jeg kan kun få det til
at filme maks. 30 sekunder af gangen, selvom der er 250 "ledige" sekunder på
kortet?

Er det en begrænsning i kameraet eller i min "opsætningsviden"

AJ

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 17-08-03 10:28

> Er det en begrænsning i kameraet eller i min "opsætningsviden"
En video i et digitalkamera ligger typisk i RAM lageret i kameraet til hele
filmen er optaget. Derfor er det ikke flashkortet, men selve RAM lageret som
sætter begrænsning.
For at man ikke bliver overrasket fra gang til gang sætter producenten tiden
til noget bestemt altid.

Om det gælder for dit kamera ved jeg ikke, men det har været tilfældet med
dem jeg har haft.

Jan

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 17-08-03 15:42

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> kortet?
>
> Er det en begrænsning i kameraet eller i min "opsætningsviden"

Dit Canon kan kun tage 30 sek. i bedste kvalitet, hvis du ændrer til
dårligste kan du
få 120 sek., men så kan det til gengæld heller ikke bruges til noget efter
min mening.
Har selv et S40 som har samme spec. på dette område.

Mvh
Jens