Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Har nogen prøvet http://www.digitalshoppen~
Fra : Per Kristensen

Dato : 17-08-03 07:29

Kan nogen udtale sig om kvaliteten hos http://www.digitalshoppen.com ?

Fra : Jonas HS

Dato : 17-08-03 08:11

Ja, den er efter min mening overordentlig dårlig. Farverne er helt forkerte
og meget mudrede, og de laver hvide kanter også selvom billedet er skåret
præcist.

Mvh,
Jonas

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-08-03 16:24

Jonas HS wrote:
> Ja, den er efter min mening overordentlig dårlig. Farverne er helt
> forkerte og meget mudrede, og de laver hvide kanter også selvom
> billedet er skåret præcist.

Enig i det med de lorte kanter, det var pissetræls, jeg havde siddet og
lavet alle mine billeder om til det korrekte format via det JPEG CROPS
program..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : poul madsen

Dato : 17-08-03 10:23

Har fået fremkaldt 30-40 billeder hos dem 10x15 og et par stykker på 13x18.
Kan kun sige at jeg er meget tilfreds med kvaliteten, især dem på 13x18 er
utrolig gode.Jeg have også selv beskåret dem og heller ikke der syntes jeg
der var noget at udsætte på deres arbejde.
Mvh.
Poul Madsen

Fra : poul madsen

Dato : 09-10-03 17:05

Som det fremgår ad nedenstående så roste jeg kvaliteten på de billeder jeg
havde fået fremkaldt hos digitalshoppen.
Har så lige været oppe i brugsen for at hente 90 nye billeder.
Fy for en nedtur. Det er godt nok noget Lo-- de der har lavet. Har blandt
andet taget nogle billeder af en hest for min nabo, og det er lykkes dem at
give hende en helt "ny" hest. En pæn brun hest er blevet til en af
ubestemmelig rødlig farve, Den pæne blå himmel der er på de billeder som jeg
har oploadet er blevet noget nær kridhvid. Bla. kan man se en vindmølle hvor
vingerne er hvide mod en blå himmel på det oploadet billede. På det
fremkaldte er vingen helt forsvundet i den hvide himmel. Dette er ikke kun
et enkel billede der er helt forkert, vil sige at op mod halvdelen af de 90
billeder er af meget dårlig kvalitet.
Kan kun beklage at jeg gav dem ros i første omgang, Jeg har desværre nået
at bestille 240 stk mere inden jeg modtog disse, er meget spændt på
kvaliteten af disse, men må nok se i øjerne at jeg bliver nødt til at
genbestille dem et andet sted.
Poul Madsen

Fra : PhuPhyt

Dato : 10-10-03 07:53

On Thu, 9 Oct 2003 18:04:41 +0200, "poul madsen"
<poulhm@fjerndettemail.dk> wrote:

> [...]
>et enkel billede der er helt forkert, vil sige at op mod halvdelen af de 90

Har du stadig exif info i billederne du selv har beskåret ? Vi lavede
en lille manipulation med at billede som vi mente var for mørkt. Dette
sendt vi med ind til fremkaldelse og det gik da også helt galt, dette
billede mangler exif info. Alle vore andre billeder var urørt fra
kamera og er alle blevet perfekte hos digitalshoppen.com

..invalid added to email account
irc: #thepub on /server dk.gamers-net.com

Fra : poul madsen

Dato : 13-10-03 11:30

"PhuPhyt" <phuphyt@hotmail.com.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> .invalid added to email account
> irc: #thepub on /server dk.gamers-net.com

HHMmm. Har så lige hentet de 240 billeder som er taget med det samme kamera
og behandlet i samme billedeprogram (Microsoft picture it).
Her er så at sige alle billeder gode, lige som de første jeg fik fra dem.
hvad der lige er gået galt med det ene sæt, ved jeg ikke. Jeg har gjort det
samme så jer tror at det er en smutter hos dem.
Vil nu nok lige prøve en anden forhandler for at have noget at sammenligne
med.
Mvh.
Poul

Fra : PhuPhyt

Dato : 17-08-03 11:55

On Sun, 17 Aug 2003 08:29:26 +0200, "Per Kristensen"
<pzk@spamsuck_crayon.dk> wrote:

>Kan nogen udtale sig om kvaliteten hos http://www.digitalshoppen.com ?

Jeg har fået printet billeder hos dem to gange nu og kvaliteten er
kanon hver gang. Rigtig gode farver fra mit kamera. Jeg vælger ikke
at beskære mine billeder og har egenligt overladt det til
digitalshoppen og med rigtige gode resultater hver gang. Jeg fik 180
billeder første gang og 138 i 10x15 og 2 i 20x30 format denne gang,
også disse billeder er bare i top. Specielt 20x30 formatet er altså
bare kanon flotte, det ene viser en solnedgang. Link til solnedgang
:)
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=77576&kode=

Lige en ting til, laver du dine filnavne på billeder om med exifer ala
08082003-152015.jpg, ja så har dato og tid på bagside af dine
billeder, da de trykker filnavnet bag på billedet.

mvh.
René
--
x added to email account
irc: #thepub on /server dk.gamers-net.com

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 17-08-03 12:11

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=77576&kode=

Dejligt solnedgangsbillede. Eneste anke er at din horisont er ca. lige
midt i billedet og at du burde have haft mere forgrund med til venstre i
billedet.
/Ole

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 17-08-03 17:18

"Ole Gyldenløve" <ole@*fjern*gyldenlove.dk> skrev i en meddelelse

> Dejligt solnedgangsbillede. Eneste anke er at din horisont er ca. lige
> midt i billedet og at du burde have haft mere forgrund med til venstre i
> billedet.
> /Ole
++++++++++++++
Hej Ole.

Hvor skal horisonten ellers være (er nybegynder).

Mvh. Jørgen Nielsen

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 17-08-03 17:51

lige
> ++++++++++++++
> Hej Ole.
>
> Hvor skal horisonten ellers være (er nybegynder).

Hej Jørgen
I den øverste eller nederste tredjedel af billedet - i det gyldne snit:
http://www.textanalyse.dk/Om%20det%20gyldne%20snit.htm.
/ole

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-08-03 16:29

> [...]
> Hej Jørgen
> I den øverste eller nederste tredjedel af billedet - i det gyldne snit:
++++++++++++++
Hej Ole.
Takker for svaret, man lære jo lidt hver dag

Mvh. Jørgen Nielsen

Fra : PhuPhyt

Dato : 18-08-03 15:06

On Sun, 17 Aug 2003 13:11:05 +0200, "Ole Gyldenløve"
<ole@*fjern*gyldenlove.dk> wrote:

>Dejligt solnedgangsbillede. Eneste anke er at din horisont er ca. lige
>midt i billedet og at du burde have haft mere forgrund med til venstre i
>billedet.
>/Ole

godt set, men desværre tillod stedet ikke de store udskejelser med
vinkler, da der til siderne er træer og ditto faktisk også foroven,
jeg valgte, at gå så langt ned, så der netop ikke kom ovenhængede
blade med på billedet fra træerne foroven.

Men takker for kritikken :)

mvh.
René

--
x added to email account
irc: #thepub on /server dk.gamers-net.com