Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Mit første billede til kritik
Fra : Mikkel B. S.

Dato : 17-08-03 01:04

Hej NG
Her er så mit første billede som er lagt til kritik på
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=38600

--
Mvh.
Mikkel B. Siebken

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 17-08-03 12:00

> Her er så mit første billede som er lagt til kritik på
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=38600

Hej Mikkel
Flot billede du har taget der. En interessant teknik som jeg må afprøve
en dag. Jeg synes dog godt at det sorte i billedet kunne have været
rigtig sort for at skabe lidt mere kontrast i billedet.

mvh
Ole

Fra : Mikkel B. S.

Dato : 17-08-03 12:41

"Ole Gyldenløve" <ole@*fjern*gyldenlove.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes dog godt at det sorte i billedet kunne have været
> rigtig sort for at skabe lidt mere kontrast i billedet.

Hej Ole

Takor dit svar. Jeg har også selv tænkt, at det ville gavne en del hvis
billedet var rigtig sort.
Men jeg ved ikke hvorfor den sorte farve ikke er blevet mørkere? Den virker
ligsom lidt "støvet" i det.

Fra : Poul B-H

Dato : 17-08-03 13:01

"Mikkel B. S." <siebken@mail.dkSLETDETTE> wrote in message

> [...]
> billedet var rigtig sort.
> Men jeg ved ikke hvorfor den sorte farve ikke er blevet mørkere? Den

Hvis du har anvendt en reflekteret lysmåler uden at kompensere for alt det
sorte, bliver dette overbelyst, idet alle (reflekterede) lysmålere,
forventer at motivet er 18% grå og belyser derefter. Prøv med -½, -1, -1½
EV.

Poul B-H

Fra : lars bo

Dato : 18-08-03 11:27

Hej Mikkel
Et spændende billede du har fået lavet.
Kun irriterer det mig en smule med så meget sort udenom motivet, kunne det
ikke beskæres lidt tættere?
--
hilsen
lars bo