Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at finde ens billeder med.
Fra : Jesper

Dato : 16-08-03 23:09

Hej alle.

Jeg søger efter et program som kan finde billeder med samme
motiv, men med forskellige filnavne. Altså identiske billeder som er blevet
gemt under flere forskellige filnavne.

Er der nogen her som kender til den slags programmer.

mvh

Jesper

Fra : rAnders

Dato : 16-08-03 23:21

Total Commander (før kaldet Windows Commander) kan søge efter dubletter med
samme:
1. fil navn 2. størrelse 3. indhold
Man kan vælge en eller flere af ovenævnte ved søgning.
http://www.ghisler.com/

rAnders.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 16-08-03 23:43

Jesper wrote:

> Jeg søger efter et program som kan finde billeder med samme
> motiv, men med forskellige filnavne. Altså identiske billeder som
> er blevet gemt under flere forskellige filnavne.

Hvis det vitterligt drejer sig om identiske billeder er Total
Commander, som rAnders foreslår, et glimrende program.

Hvis det derimod er billeder der blot ser ens ud (f.eks. forskellige
scans af samme motiv), er Thumbs+ fra http://www.cerious.com et bud.
Man kan angive hvor ens billederne skal være for at blive markeret som
dubletter og programmet kan vise dem ved siden af hinanden.
--
JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Per O. Madsen

Dato : 17-08-03 19:42

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Man kan angive hvor ens billederne skal være for at blive markeret som
> dubletter og programmet kan vise dem ved siden af hinanden.

Du skal da bruge d'peg (http://www.somewareonthe.net/gotdupes/index2.htm)
som kan finde billeder med samme indhold men sågar af forskellig størrelse.
Det program er det bedste jeg endnu har prøvet til det formål. Kan absolut
anbefales.

Per O.

Fra : Coach [4130]

Dato : 17-08-03 20:46