Abyssinnier og kulde?
Fra : Ann K

Dato : 21-08-03 22:25

Hejsa.
Tja... et tåbeligt spm måske, men for os er det altså af en vis praktisk
betydning!!!
Kan Aby'er vænnes til kulden??? Sådan forstået... kan man tillade sig at
lukke dem ud i et vist antal timer - også til vinter! - i en lukket
løbegård?
Selvfølgelig vil der ikke være tale om at lukke katten ud i 20 graders
frost... og da slet ikke uden at den er blevet vænnet gradvist gennem hele
(efter)året til at vejret bliver koldere og koldere!!!

Aner simpelthen ikke om vores lille nye "udekat" Namacoola vil sætte nok
vinterpels til at kunne klare kulden!!!???
Og efter Kludetæppets indtog har Lillepigen jo nærmest eneret på (den nu
kolde!) udestue og løbegården

Ja, ja - som sagt et tåbeligt spm... men kræet _har_ jo ingen pels af
betydning!

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-08-03 00:16

Jeg vil tro hun sætter pels, men hold øje med hende så ser I hurtigt om hun
er glad for at komme ud.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Hanne Dahl

Dato : 22-08-03 05:50

Hej Ann K.

Nu kender jeg jo intet til Abyérne andet en Helles dejlige katte )

Men jeg ville da mene at hun ville kunne danne en god pels da Nama allerede
har oplevet vejrets skiften derude i udestuen og løbegården.
Hun har jo boet i udestuen så længe nu at det ikke skulle blive et problem
til
vinter. Ellers så er et stykke Lammeskind rigtig god til at give varme

Regnvejrs hilsner fra Hanne Dahl

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

!!!

Fra : Ann K

Dato : 22-08-03 08:50

Hjesa.
Tja - Namacoola har jo mulighed for at komme ind i varmen... der er jo det
lille værelse, hvor hun alligevel opholder sig, når vi ikke er hjemme
Men hun simpelthen æææælsker at rende i udestuen og løbegården! Vores lille
sociale aby-pige har slet ikke _tid_ til at hænge hos os, når hun har
muligheden for at komme ud... selv om hun har stor fornøjelse i ca hvert
femte minut at komme stæsende, for med et vrææææl at fortælle, hvad hun nu
har oplevet - blot for at styrte ud igen, gerne med Dise i hælene Kæl og
nus forekommer efterhånden kun, når hun bliver lukket ind om aftenen - og
Saga bliver lukket ud
Selvfølgelig kunne vi sætte en lem i døren fra det lille værelse til
udestuen, sådan at lillepigen selv kunne bestemme, om hun ville være ude
eller inde... men det giver gevaldige problemer i forhold til Saga, som
bestemt IKKE skal have adgang til selve huset!!!! Saga kan nemlig sagtens
lirke sådan en låst kattelem op!
Nå - hmmm - får lige Manden til at tænke kreativt... en af løsningerne kan
jo være, som Hanne foreslår, at give hende et varmt hvilested... men det
bliver nødt til at være lavet så Ranje ikke kan komme til - ellers vil det
omgående blive overpiss** ;-(

Mvh Ann

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-08-03 09:00

Ann K wrote:
> [...]
> hvilested... men det bliver nødt til at være lavet så Ranje ikke kan
> komme til - ellers vil det omgående blive overpiss** ;-(

jeg kom til at tlænke på om det ikke kunne lade sig gøre at lave en høj hule
et eler andet sted, hvor man kunne placere en varmelampe (sådan en til
kyllinger)??
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Pia J

Dato : 22-08-03 09:13

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in message
> Kæl og
> nus forekommer efterhånden kun, når hun bliver lukket ind om

Nå, så er det ikke bare mine som er nogen asociale bæster - her i
sommerperioden har de slet ikke gidet nusse - men holder man dem inde et par
dage, kommer der straks gang i nullerputningen. Det er derfor jeg har
reageret så sent på Muddis symptomer, fordi jeg bare troede hun ikke havde
tid til at være kælen.

Helt apropos, så virker hun stadig ikke det mindste sløj. I går aftes
underholdt hun med drilleri af skumbananerne, bagholdsangreb af forskellig
slags og spasserfræs - og der var ingen sure miner eller bagvendte ører. Fx
kan man, når Hannibal uskyldigt lægger sig for at tage en slapper under
spisebordet, liste fra stol til stol indtil man er lige ovenover, og så
ellers lange en hurtig pote ned og væk igen, så man ikke kan ses når han
kigger. Man kan også godt overfalde og tage brydergreb på Felix som er 3
gange større, for så at transmogriffe hen bag sofaen og håbe på han følger
efter. Hvis han ikke gider, så tager man den bare i warp 5 hele vejen rundt
i stuen for sig selv og lader som om man jagter noget.

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-08-03 11:25

In article <3f45d0b0$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia J
<ngspam@ofir.dk> wrote:

> for så at transmogriffe hen bag sofaen og håbe på han følger
> efter. Hvis han ikke gider, så tager man den bare i warp 5 hele vejen rundt
> i stuen for sig selv og lader som om man jagter noget.

Aha - endnu et rumvæsen?

Dejligt at høre hun har det så godt!

Fra : Kate

Dato : 22-08-03 22:27

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Helt apropos, så virker hun stadig ikke det mindste sløj.

Hvor dejlig læsning, sad her og små fnisede helt for mig selv. Ligner
lidt det Donse og Mowgli har gang i for tiden. De driller også hinanden
og leger bryderkamp, pyt med at Mowgli er ca. dobbelt så tung som
Donse, de har det tydeligvis sjovt

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 22-08-03 21:41

> [...]
> kolde!) udestue og løbegården
>
> Ja, ja - som sagt et tåbeligt spm... men kræet _har_ jo ingen pels af

Heheh Ingen pels af betydning?! Herhjemme med vores to siam/ori og så frøken
Pelsklump er der ikke meget tvivl: Abyer har ALT for meget pels!

Alting er relativt *G* Og har aby'er ikke 3 lag pels ligesom "almindelige"
katte? De klarer sig da ok udendørs.

~Lisbeth
(& de to "tyndhårede" Jack og Basil samt pelskuglen Phumba)
---
http://cutiecats.dk

Fra : Ann K

Dato : 25-08-03 08:17

Hejsa.

>Alting er relativt *G* Og har aby'er ikke 3 lag pels ligesom "almindelige"
katte? De klarer sig da ok udendørs.

<> Jamen Lisbeth... Namacoola er nærmest som et lille varmesøgende missil
Som den eneste af Banden lå hun, da det var varmest, i sit
dase-sove-putte-hygge-hjørne i udestuen, direkte i solen... og med en
rumtemperatur nær de 45 grader... uhhh - det var darjligt!
Og du skulle have set sidste jul, da fyret røg juleaften... lillepigen lå
godt puttet ind til mig - under et tykt tæppe og med Dise som en ekstra
varmepude *sss*

Sammenlignet med resten af Banden _er_ hun altså tyndpelset!

Mvh Ann

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 25-08-03 09:12

Ja varmesøgende er Phumba osse. Men er alle katte ikke det? *G*

Phumbas yndlingsplads er oven på akvarielampen, som i løbet af dagen bliver
så varm at JEG synes den er ubehagelig at røre ved. Men ikke hvis man er kat
tilsyneladende. Selv her i hedebølgen lå vores katte på lampen. Ikke hele
tiden, men de LÅ der.

Men der var godt nok en af dagene hvor Jack fandt ud af at det faktisk var
DAAAAJLIGT at ligge lige i udkanten af den område som vores ynkelige lille
blæser dækker. Der var det godt nok blevet for varmt.

Og Basil så så overophedet ud en dag at jeg pladrede ham til over det hele
med en våd svamp! Det var OSSE dajligt!

Og det var så endda de to "tyndhårede" i flokken. Måske virker aby-pels
isolerende fra BEGGE sider?

~Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-08-03 13:03

In article <bicgdb$ogd$1@sunsite.dk>, Lisbeth Hviid Jakobsen
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> Og Basil så så overophedet ud en dag at jeg pladrede ham til over det hele
> med en våd svamp! Det var OSSE dajligt!

Altså Lisbeth!
Gør du en siameser VÅD!? Hvor har jeg nu liiige nummeret til kattens
værn, dyrenes beskyttelse osv....?
Sjovt at høre at han faktisk kunne lide det. Her skal du se
skrup-fornærmede miner, hvis man kommer til at tabe bare en enkelt
dråbe på damernes luksuspels - f.eks. fordi de spænder ben for én på
vej fra håndvasken til håndklædet...

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 25-08-03 20:10

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skrup-fornærmede miner, hvis man kommer til at tabe bare en enkelt
> dråbe på damernes luksuspels - f.eks. fordi de spænder ben for én på

Nu har Basil altså en prik med vand. Hver aften når Andrea (barn) skal have
børstet tænder kommer han løbende og sætter sig - i brusekabinen. Jeg har
fundet ud af at det delvist er fordi han er fascineret af at høre vandet fra
vasken ende nede i afløbet, men... Når han så sidder der så er det fandens
fristende at tænde bruseren *GGG* Og se DET er noget af det ALLERMEST
spændende vi har her i huset! Der kommer sjove tynde gennemsigtige TING ud
af sådan en! Basil har endnu ikke HELT forstået sammenhængen i at hvis man
bider i/tjatter til de vandstråler, så bliver man VÅD! Så han forsøger
troligt hver eneste aften at myrde vandet fra bruseren *L* (undtagen hvis vi
ikke gider tænde for vandet). Han er temmelig ligeglad med at få våde poter,
og den dag han blev "vasket". Ja det var sjovt at se, for på den ene side...
så blev han jo VÅD! og det var nu lidt føj. Men på den anden side, så KØLEDE
det så dejligt. Så han kunne ikke helt bestemme sig til hvad han skulle
gøre. Og det bedste forsvar er nu engang at nyde det man bliver udsat for.
Så kan man jo altid spinde lidt

Naturligvis vaskede han sig bagefter til han var tør igen, men vandskræk,
det er han ikke. Det har så den bivirkning at det heller ikke hjælper at
sprøjte med vand hvis han gør noget han ikke må.... Men det gør han nu
næsten heller aldrig. Af en eller anden grund bliver utyskestreger mindre
utyskede når det er BASIL der laver dem... mors lille guldklump....

De andre bæster derimod....

Men Bøvs mor, Ylle, havde det som Donna & Ditte med vand. Bare man havde
fugtige hænder gik hun helt i knæ hvis man aede hende.

~Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-08-03 21:13

In article <bidmup$ej4$1@sunsite.dk>, Lisbeth Hviid Jakobsen
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> Der kommer sjove tynde gennemsigtige TING ud
> af sådan en! Basil har endnu ikke HELT forstået sammenhængen i at hvis man
> bider i/tjatter til de vandstråler, så bliver man VÅD!

*gg*

Fascinationen af vandstrålen har de godt nok osse her i huset... men
åbenbart osse en klar fornemmelse for at det er smartest at se men ikke
røre Man stirrer på strålen - og man stirrer ned i afløbet. Læænge.
Men røre ved det - næ tak!