Orkideer
Fra : Britt Johannesen

Dato : 21-08-03 22:00

Hejsa NG

Jeg har lige fået en Orkide i dag, og jeg er lidt bekymret om hvorvidt den
er giftig for katte ?
Alle de lister jeg har fundet på nettet omkring giftige planter, nævner
intet om orkideer, så hvad siger jeres erfaringer?

Mvh
Britt

Fra : Trine Piltoft

Dato : 21-08-03 22:18

Hej Britt

> [...]
> Alle de lister jeg har fundet på nettet omkring giftige planter, nævner
> intet om orkideer, så hvad siger jeres erfaringer?

Jeg købte engang en orkide - ikke en af de mest almindelige slags, men en
der udover blomsten også havde lidt "lange græslignende blade" - det kostede
min Affe en forgiftning med opkast, opkast, opkast, blodig diarre og et
søndagsdyrlægebesøg til 700 kr......
Han blev heldigvis relativt hurtigt frisk igen, men jeg tog som sagt prompte
til dyrlægen, for det var temmeligt voldsomt med hans kasten op.

Jeg tør ikke købe orkideer igen - men ved altså ikke om det gælder dem
allesammen eller om jeg bare har været "uheldig".

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: mailSLETDETTE@piltofts.dk
Web: www.piltofts.dk

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 21-08-03 23:19

From: "Britt Johannesen" <briitj@(fjernmig)stofanet.dk>

> Jeg har lige fået en Orkide i dag, og jeg er lidt bekymret om hvorvidt den
> er giftig for katte ?

Hej Britt

Forhåbentlig ikke for at være "kattesitter" )

Mvh
Danielle

Fra : Britt Johannesen

Dato : 22-08-03 11:19

Hejsa Danielle

Hehehe, nej, dog ikke ;))
Bare af kærstens gamle mormor.

Mhv
Britt

Fra : Ida

Dato : 21-08-03 23:36

--
"Britt Johannesen" <briitj@(fjernmig)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alle de lister jeg har fundet på nettet omkring giftige planter, nævner
> intet om orkideer, så hvad siger jeres erfaringer?

Hej Britt *s*
Orkideer er indtil videre de eneste blomster/planter jeg har kunnet have i
fred for kattene - at de nu alle er døde (blomsterne IKKE kattene*g*)
skyldes min dovenskab kombineret med kattenes evne til at skubbe alt på
gulvet
Faktisk kender jeg indtil flere MCO-opdrættere, der har orkideer som eneste
levende grønt i huset, men om de er giftige eller ej ved jeg intet om.. kun
at MCOs her i huset ikke gider røre dem *S*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : Denise

Dato : 22-08-03 07:46

"Britt Johannesen" <briitj@(fjernmig)stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Alle de lister jeg har fundet på nettet omkring giftige planter, nævner
> intet om orkideer, så hvad siger jeres erfaringer?

Hej
Min svigermor har masser af orkider, hun har faktisk ikke andre planter.
Hun har en sød orientaler der ikke har været syg af planterne. Om det er
fordi den ikke har spist af dem ved jeg ikke.
Hilsen Denise

Fra : Tournesol

Dato : 22-08-03 18:24

hejsa

> [...]
> Alle de lister jeg har fundet på nettet omkring giftige planter,
> nævner intet om orkideer, så hvad siger jeres erfaringer?

jeg har orkider og mine katte har aldrig smagt på dem men om de er giftige
ved jeg entlig ikke.
Orkider er den eneste blomst jeg kan holde liv i underlig nok for det er en
sart blomst
jeg har både med store runde blade (phalanopsis bla.) og gras ( Cymbidium
bla.) blade og igen af dem bliver rørt at kattene.
solsikker som er en af min yngllings blomster (derfor hedder mit opdræt
tournesol=solsikke) kan jeg heller ikke holde liv i men min datter på 7 år
kan hun har en stående uden for med 20 blomster på i kan tro den er flot
........når det blev vist lidt meget ot

Katte knus Henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Bente Jepsen

Dato : 22-08-03 22:16

> [...]
> Alle de lister jeg har fundet på nettet omkring giftige planter, nævner
> intet om orkideer, så hvad siger jeres erfaringer?

Jeg har en del orkideer. Kattene er ikke så meget efter phal. med de tykke
blade, men de andre vil de gerne bide i, de er meget bedre end kattegræs

De har aldrig været dårlige efter at have været i en af dem, så jeg tror
bestemt ikke de er giftige.

Mange hilsner
Bente