hvad har han egentlig gang i?
Fra : Dianna

Dato : 21-08-03 19:14

Min kastrede hankat på 4 år er meget glade for os.... Når han kommer op og
putter, ælter han os meget (noget han aldrig gjorde da han var yngre). Men
nogen gange når han har æltet går han bare igen og ligger sig måske et andet
sted..... så vi er blevet æltet gule og blå uden at få noget for det *gg*.
Men alt det er jo også sødt og dejligt
Men det jeg ikke helt forstår er at når han nogen gange, går det ligesom
over gevind, han begynder at ælte meget med bagbenene også, og spænder i dem
så han står og ryster lidt. Samtidig med at han laver parrings-agtige
bevægelser... Nogen gange virker det også som om han prøver på at hoppe på
vores 3 årige kastrede hankat....
Hvorfor? Burde han gøre det når han er kastreret?

Hilsen Dianna

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-08-03 20:01

Nogle kastrater kan godt finde ud af at parre, men det kan også være
dominans

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Dianna

Dato : 21-08-03 19:59

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle kastrater kan godt finde ud af at parre, men det kan også være
> dominans

Dominans? Hvorfor så vise det over for os? Det virker meget kærligt... og
han får jo ikke meget ud af at stå og gøre det på min mave.... han røres mig
jo kun med poterne...

Hilsen Dianna

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-08-03 20:17

> [...]
> han får jo ikke meget ud af at stå og gøre det på min mave.... han røres

Over for jer er det sikkert bare overdreven kælenskab, jeg har selv en kat,
der kan spinde så kraftigt, at hun kaster op af det

Fra : Dianna

Dato : 21-08-03 20:14

> "Dianna" <di1979@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse

> Over for jer er det sikkert bare overdreven kælenskab, jeg har selv en
kat,
> der kan spinde så kraftigt, at hun kaster op af det

Det lyder da som en sød lille én er det noget hun gør tit? Er det helt
normanlt? Hvad siger dyrlægen til det?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-08-03 22:25

"Dianna" <di1979@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder da som en sød lille én er det noget hun gør tit?

Oftere da hun var yngre, nu lader hun sig ikke så let rive med.

>Er det helt> normanlt? Hvad siger dyrlægen til det?

Det er i hvert fald ikke unormalt, og hun har altid været rask.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 22-08-03 01:25

> [...]

dem
> så han står og ryster lidt. Samtidig med at han laver parrings-agtige

De parringsagtige bevægelser har jeg ikke set vores katte gøre, men det
andet med at steppe med bagbenene og sitre med halen kender jeg. Det siges
at det betyder at katten ikke rigtig ved om den vil det ene eller det
andet - "vil jeg kæle eller vil jeg ikke kæle?" - det gør det også
indimellem, men som jeg ser det, er det oftest når missen er ekstra
begejstret. Det passer jo også fint med jeres lille hyggestund.

Danielle

Fra : Dianna

Dato : 22-08-03 11:42

"Danielle Nielsen" <suzie@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indimellem, men som jeg ser det, er det oftest når missen er ekstra
> begejstret. Det passer jo også fint med jeres lille hyggestund.

Vores anden kat står nogen gange(lidt tit faktisk) og tripper med bagpoterne
inde under sofaborfet. Nogen gange fordi han ikke rigtig kan beslutte sig
til om han skal hoppe op i sofaen, og så skal han lige "kickstartes" med et
lille puf. Andre gange står han på den anden siden inde under bordet og
tripper, hvorfor ved jeg ikke, men det minder faktisk slet ikke om det den
første kat gør.

Dianna