Kattemalt
Fra : Jette

Dato : 21-08-03 07:10

Da vi var ved dyrlægen for 14 dage siden, fik vi en tube kattemalt med hjem.

Nu har jeg ikke mere, og er blevet i tvivl om hvor det skal købes.... er det
hos dyrehandleren eller på apoteket?

Mvh. Jette

Fra : DK-Pisik

Dato : 21-08-03 08:07

Hej Jette

Min erfarring er at det er billigere at købe via apoteket men her kan det
købes begge steder.

/ Inger Kaya
DK-Pisik

Fra : Louise Hansen

Dato : 21-08-03 09:35

Hej Jette!

Du kan også købe kattemalt hos dyrlægen - det er dér, jeg altid køber
mit, og prisen for en tube er ca. 50 kr.!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 21-08-03 10:29

Hvad er kattemalt?
Bare nysgerrig!

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Jette Nielsen

Dato : 21-08-03 10:59

> Hvad er kattemalt?
> Bare nysgerrig!

Som Inger skriver, medvirker det til at hårbolde glider bedre igennem
kattens tarmsystem og ender i kattebakken ... hvilket er langt at
foretrække, da opkastede hårbolde som regel ligger uheldigt placeret i
hjemmet

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 14:18

Jette Nielsen skrev i <news:3f4497eae3014@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> Som Inger skriver, medvirker det til at hårbolde glider bedre igennem
> kattens tarmsystem og ender i kattebakken .

Nå det er derfor min kat nægter at smage på det.
Købte engang en tube af dyrlægen og katten har aldrig
ville prøve.

Jane

Fra : Jette Nielsen

Dato : 21-08-03 16:06

> Nå det er derfor min kat nægter at smage på det.
> Købte engang en tube af dyrlægen og katten har aldrig
> ville prøve.

Hvordan serverer du det, og hvor meget?
Jeg trykker 1 cm ud af tuben og blander det med lidt tørfoder. Det
virker fint.
Men graden af kræsenhed hos katten, kan naturligvis også spille ind.

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 21-08-03 16:52

Jette Nielsen skrev i en meddelelse...

> [...]
> virker fint.
> Men graden af kræsenhed hos katten, kan naturligvis også spille ind.

Personligt er jeg endnu aldrig nået at komme i nærheden af madskålene. Jeg
introducerede kattemalt til husholdningen for allerførste gang for en uges
tid siden fordi Gizmo havde fået hård mave - og det når altså aldrig at
komme længere end lige ud af åbningen. Så jeg har tre katte - hvoraf de to
egentlig ikke har brug for det - der skiftevis slikker på tuben med
kattemalt imens jeg trykker ca. 1 cm ud - og de er allesammen skuffede når
der ikke er mere - akkurat ligesom med Zoolac. Så jeg er åbenbart en af de
mere heldige

Mvh Tina - og de tre forkælede firbenede - der tror at alt spiseligt er det
rene slik.
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 18:27

Jette Nielsen skrev i <news:3f44dfcbb9fa1@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> Hvordan serverer du det, og hvor meget?

Jeg havde hørt katte ville spise det af tuben
men nej, trykkede noget ud på min finger, nej
tørrede det af i tørfoderet i madskålen, nej
så lod den være med at spises det også.

Jane

Fra : Pia J

Dato : 21-08-03 18:27

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message
> [...]

Jeg er ond. Dem som ikke kan lide det, får tørret det af i pelsen, så de er
nødt til at vaske det af...

:Pia

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 18:43

Pia J skrev i <news:3f450118$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk>:
> Jeg er ond. Dem som ikke kan lide det, får tørret det af i pelsen, så
> de er nødt til at vaske det af...

Jeg er sikker på den vil gnide det klistrede stads af på
enten mig eller sofaen, ved ikke lige om jeg tør. Men på
den anden side er jeg meget træt af hårboller.

Jane

Fra : Kate

Dato : 21-08-03 20:32

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Jeg er ond. Dem som ikke kan lide det, får tørret det af i pelsen,
> så de er nødt til at vaske det af...

Er forsøgt med Lante uden held. Så kunne han ikke li' mig resten af
dagen og malten slikkede en af de andre af køkkendøren og køkkengulvet.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : DK-Pisik

Dato : 21-08-03 21:43

<klip>
Jeg er ond. Dem som ikke kan lide det, får tørret det af i pelsen, så de er
nødt til at vaske det af...
<klip>

Det har jeg også prøvet med Trold men han danser fandango indtil een af de
andre forbarmer sig over ham og slikker det af for ham. Så jo jeg er ond og
har taget andre midler i brug overfor ham .. jeg tager noget på fingeren og
tørre af direkte på hans tunge. Så er der nemlig ingen vej udenom... De
andre mitter her spiser det gerne.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 22:00

DK-Pisik skrev i <news:bi3as2$2svv$1@news.cybercity.dk>:

> jeg er ond og har taget andre midler i brug overfor ham ..

Altså jeg forstår bare ikke hvorfor katte er så kræsne
hvis de kan slå smagssansen fra når de skal vaske sig i
den anden ende hvorfor kan de så ikke bare gøre det
samme når de skal slikke kattemalt og den slags i sig?

Jane

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-08-03 22:22

In article <Xns93DEE9F3BE151kkgnsdlkng@62.243.74.162>, Jane
> [...]

> den anden ende hvorfor kan de så ikke bare gøre det
> samme når de skal slikke kattemalt og den slags i sig?

Hm - jeg tror der er meget stor forskel på: "Dette her må jeg
nødvendigvis fjerne fra min krop og holde mig selv ren" og så: "Dette
her vil jeg ikke spise frivilligt"
Katte der har fået maling eller andet på sig prøver jo osse at vaske
det af - selv om de stensikkert ikke kan li' det Men det er usundt
at have på pelsen og det er deres eneste måde at få det af
Det er osse derfor malten ryger ned, når den sidder i pelsen - altså
rengøring - men ikke når den sidder i tuben eller på min finger. så kan
man vælge at ignorere det

Fra : Niels Peter

Dato : 21-08-03 23:21

Jane wrote:

> [...]
> den anden ende hvorfor kan de så ikke bare gøre det
> samme når de skal slikke kattemalt og den slags i sig?

For det første er raske katte sjældent så beskidte bagi som en vis anden
art kan være, for det andet har de nok ikke samme smag i lugte som vi

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 21-08-03 18:39

Hej Jane,

der er forskel på katte....de der gerne vil have kattemalt, får en klat
på en finger, som de kan slikke af (med stor begejstring), og dem der
synes det er møg-ulækkert, får en klat smurt på oversiden af en forpote
eller på næsen så de er nødt til at vaske det af.

Som regel er det sådan at dem der har mest brug for malten nægter at
spise det *grin*

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-08-03 18:51

In article <3f45039a$1@news.wineasy.se>, Pernille & Jesper
<nospam2@brunholm-scharff.dk> wrote:

> [...]
> synes det er møg-ulækkert, får en klat smurt på oversiden af en forpote
> eller på næsen så de er nødt til at vaske det af.

Duer ikke - *suk*
Hvis jeg smører det på hende der ikke kan lide det - så kommer
_søsteren_ der elsker malt og slikker det af...
Samarbejde er en dejlig ting *g*

Fra : Kate

Dato : 21-08-03 20:30

> Købte engang en tube af dyrlægen og katten har aldrig
> ville prøve.

Lante ligner en som er ved at blive forgiftet hvis jeg prøver at gi'
ham det.

Fra : Dianna

Dato : 21-08-03 18:54

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kattens tarmsystem og ender i kattebakken ... hvilket er langt at
> foretrække, da opkastede hårbolde som regel ligger uheldigt placeret i

Påvirker det ellers konsistensen i kattens afføring?

Hilsen Dianna

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-08-03 19:07

In article <3f450722$0$32518$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Dianna
<di1979@FJERNofir.dk> wrote:

> Påvirker det ellers konsistensen i kattens afføring?

Ja, hvis du giver (for) meget. En stor del af indholdet er
paraffinolie, der bruges som mildt afføringsmiddel. Det kan derfor osse
bruges hvis katten har hård mave.

Fra : Dianna

Dato : 21-08-03 19:16

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse
> In article <3f450722$0$32518$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Dianna
> <di1979@FJERNofir.dk> wrote:
>
> Ja, hvis du giver (for) meget.

Hvordan ved man så lige hvor meget man præcist skal give? er det ikke
forskelligt fra kat til kat?

Hilsen Dianna

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-08-03 21:29

In article <3f450c35$0$32476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Dianna
<di1979@FJERNofir.dk> wrote:

> Hvordan ved man så lige hvor meget man præcist skal give? er det ikke
> forskelligt fra kat til kat?

Jo det er det garanteret - og så kommer det vel osse an på, hvad du vil
"opnå" Doseringen på tuben siger 2 - 3 cm malt 2 - 3 gange daglig.
Det har jeg altid syntes lød af meget, men jeg bruger det osse mest
forebyggende - og som godbid. Hvis der virkelig er stop i systemet er
det måske helt passende. Jeg vil mene det kommer an på situationen

Fra : Dianna

Dato : 21-08-03 19:27

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse

> Som Inger skriver, medvirker det til at hårbolde glider bedre igennem
> kattens tarmsystem og ender i kattebakken ...

Måske skulle jeg prøve det? Min 3 årige kastrede hankat kaster meget
sjældent hårboller op i forhold til den anden kat, men nogle gange er det
som om han kaster op, men sluger det igen..! (lækkert). Er der nogen der ved
hvorfor han gør det? Ville det være en god idé med kattemalt?

Hilsen Dianna

Fra : Jette

Dato : 21-08-03 22:06

"Dianna" skrev:
> [...]
ved
> hvorfor han gør det? Ville det være en god idé med kattemalt?

Ja, helt sikkert... det er langt at foretrække for katten, at det kommer ud
af den "rigtige" ende...vi andre bryder os jo heller ikke om at kaste op...
kan næppe forestille mig det skulle være mere behageligt for misserne

Mvh. Jette

Fra : Dianna

Dato : 23-08-03 13:05

"Dianna" <di1979@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skulle jeg prøve det?

Efter jeres anbefalinger af kattemalt, måtte jeg jo lige prøve det. Hos
dyrehandleren købte jeg en lille tube til 16,-. Eftersom der er flere af
jeres katte der ikke kan lide kattemalt, måtte jeg jo heller starte med en
lille, da mine misser har de mærkeligste spisevaner. Men der var skam ingen
grund til bekymringer, de guffede det begge to gladeligt i sig, direkte fra
tuben, uden problemer.

Dianna

Fra : Jane

Dato : 23-08-03 17:37

Dianna skrev i <news:3f475853$1$32532$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Efter jeres anbefalinger af kattemalt, måtte jeg jo lige prøve det.

Der kom en klam hårbolle lige ned i mine sandaler.
Jeg gav også efter for et forsøg mere, og SURPRISE
tror i ikke at katten gladeligt guffede det i sig?

Jane der aldrig lærer at forstå sin kat

Fra : Pia J

Dato : 23-08-03 18:37

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message

> Jeg gav også efter for et forsøg mere, og SURPRISE
> tror i ikke at katten gladeligt guffede det i sig?

Den ene af mine katte brød sig heller ikke om det - men jeg blev ved med at
smøre det på ham, og efter et stykke tid begyndte han selv at slikke det af
tuben.

Til gengæld er de meget mærkebevidste - mine forsøg på at købe større,
billigere tuber har i den grad fået jagtkloen nedaf... Specicare eller
ingenting, nå!

:Pia

Fra : DK-Pisik

Dato : 21-08-03 10:44

<klip>
prisen for en tube er ca. 50 kr.!
<klip>

Hej Louise.
Jeg giver kr. 41,50 ved apoteket for en tube.

Camilla, malt er noget lign i konstidens a la sirup/honning. Det gør når
katten slikker hår i sig at de glider bedre igennem kattens tarmsystem og
ender i kattebakken hvorimod kattegræs gør det lettere for katten at få
hårboldene op.

/ Inger Kaya
DK-Pisik

Fra : Tina

Dato : 21-08-03 11:09

"Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hjem.

> Nu har jeg ikke mere, og er blevet i tvivl om hvor det skal købes.... er

Samtlige dyrehandlere og dyrlæger sælger kattemalt. Prisen er ens begge
steder: ca. 50 kr. for en tube. Hos Bonnie har jeg set en større tube, til
omkring 80 kr.

Tina

Fra : Mette Schmidt

Dato : 21-08-03 11:28

> foretrække, da opkastede hårbolde som regel ligger uheldigt placeret i
> hjemmet

Oh yes! Pogo har evnen til at placere en klat midt på sofaen, præcis
i sekundet før eens gæster træder ind i stuen

--
Mvh. Mette
ms@monkeyspecies.dk

Fra : Kate

Dato : 21-08-03 20:30

Mette Schmidt <news@monkeyspecies.dk> wrote in

> Oh yes! Pogo har evnen til at placere en klat midt på sofaen, præcis
> i sekundet før eens gæster træder ind i stuen

Her placeres opkast strategisk lige udenfor soveværelset. Jeg har ingen
dør, men en plade for så kaninen ikke kan komme herind, pga
computerledninger. Pladen skal jo så krydses om morgenen når jeg ikke
er ret vågen. Det bli'r jeg når jeg har vadet i klatten, adr! Så bli'r
der som regel brugt ord som ikke er egnet for barneører