Natfilm
Fra : CybaMerc

Dato : 05-04-01 23:00

Jeg synes det kunne være interessant at høre folks meninger om, hvad
de har set på natfilm-festivalen indtil videre.

Selv har jeg set dokumentaren The American Nightmare, som omhandler
amerikansk horror primært i 70'erne. Der er interviews med bl.a.
George Romero, Wes Craven, David Cronenberg og John Carpenter (bare
for at nævne et par stykker). Der vises naturligvis klip fra
forskellige klassikere; men The American Nightmare er langtfra en
teknisk gennemgang af genren. Istedet fokuseres der meget på
psykologien bag filmene og, til dels, genren.

Med sine 75 min. er The American Nightmare dog ikke særligt
omfattende. Det interessante ved dokumentaren er uden tvivl
interviews'ne med de forskellige instruktører, og er man til den
slags, er den helt sikkert et kig værd.

Fra : Staalanden

Dato : 06-04-01 09:37

On Thu, 05 Apr 2001 23:59:47 +0200, CybaMerc <CybaMerc@image.dk> wrote:

>Jeg synes det kunne være interessant at høre folks meninger om, hvad
>de har set på natfilm-festivalen indtil videre.
snip

Jeg venter stadig på at filmene lander i Århus

Fra : Laa

Dato : 06-04-01 20:07

Staalanden <staalanden@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:010rctg0llkrdddb7sglcvl1hks14jijm4@4ax.com...

> snip
>
> Jeg venter stadig på at filmene lander i Århus

Samme her!
Og lige apropos "The Ring" og dens manglende tilstedeværelse i
natfilmprogrammet her i Århus, så kan man jo på hjemmesiden www.natfilm.dk
stemme en film hjem - dvs. få den "hjemstemte" film vist på almindelig vis i
biograferne. Så lad os alle sammen stemme på The Ring, ikke?:) Den lyder
næsten FOR spændende til, at jeg kan gå glip af den.

Hilsen Lise

Fra : Dan Holt Jensen

Dato : 09-04-01 23:49

Jeg har set Gimme Shelter

En film der følger Rolling Stone og STONE det er de sku.
En film der også er fyldt med fed rock musik.

En underlig film for folk der elsker RS musik. Efter min mening er der
gjort alt for lidt ud af at skabe en historie, men det bliver mere bare en
gang syret dokumentar, der er knap så indholdsrig.

Udover det er der mange skide fede billeder af datidens HAer og deres
dansede kvinder !!

Men langt fra en film for folk der ikke ser noget i RS eller også er det
en film , for dem der ønsker det bekræftet.

mvh

dan

Fra : TrustNo1/HK

Dato : 15-04-01 23:08

Jeg har ikke være i nærheden af usernet i et stykke tid, men jeg fik
set følgende film på årets natfilm festival:

Bangkok Dangerous (Thailand)
Dora-Heita (Japan)
Emperor and the Assasin, the (Kina)
Frame, the (Japan)
I Am An SM Writer (Japan)
Isle, the (Korea)
Hero Never Dies A (HK)
Kikujiro (Japan)
Memonto Mori (Korea)
Mission, the (HK)
Needing You (HK)
Pepermint Candy (Korea)
Pisces (Korea)
Running Out Of Time (HK)
Scout Man (Japan)
Shiri (Korea)
Too Many Ways To Be No. 1 (HK)
Virgin Stripped Bare By Her Bachelors, The (Korea)
Where A Good Man Goes (HK)

Følgende ville jeg gerne have set, men missede af en eller anden
grund:

City Paradise (Kina)
Devils on the Doorstep (Kina)
Longest Nite, the (HK)
Monday (Japan)
Ring, the (Japan)
Ring 2 (Japan)
Ring 0: The Birthday (Japan)
Suspicious River (Canada)

Til sidst synes jeg at det er for dårligt at Natfilm viste et par
film, der også var vist på Film fra Syd - festival. bl.a.
badeanstalten (Iøvrigt en meget smuk film).

Jeg vælger lige nu ikke at uddybe de sete film, men vil gøre hvis der
er ønsker herfor.

Henrik

Fra : Lars Josephsen

Dato : 17-04-01 17:05

TrustNo1/HK <hk72@hotmail.com> writes:

> Jeg har ikke være i nærheden af usernet i et stykke tid, men jeg fik
> set følgende film på årets natfilm festival:
[snip]
> Følgende ville jeg gerne have set, men missede af en eller anden
> grund:
[snip]
> Monday (Japan)

Genial film, jeg var flad af grin.

> Ring, the (Japan)

Den vandt publikumsafstemningen, så den kommer til Danmark.
Hvis du er til psykologiske gysere, må du ikke gå glip af den.

> Ring 2 (Japan)

Lige så god som etteren.

> Ring 0: The Birthday (Japan)

Egentligt mere drama end gys.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : TrustNo1/HK

Dato : 05-05-01 16:13

On 17 Apr 2001 18:04:33 +0200, Lars Josephsen <blade@dina.kvl.dk>
wrote:

> TrustNo1/HK <hk72@hotmail.com> wrote:

[Snip]
> Genial film, jeg var flad af grin.

> Den vandt publikumsafstemningen, så den kommer til Danmark.
> Hvis du er til psykologiske gysere, må du ikke gå glip af den.
I Korea har man også lavet en film på samme japanske forlæg. Filmen
hedder på Engelsk the Ring Virus, og skulle på nogle punkter være
bedre end den japanske udgave, fordi den har fokuseret på nogle andre
aspekter af roman forlægget.

Næste gang jeg har råd bestiller jeg den hjem på DVD...

> Lige så god som etteren.

> Egentligt mere drama end gys.
>
> M.v.h.
>
> Lars