En lille update om kæmpekatte og de små da~
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 19-08-03 20:30

      Hej =)

   Jeg synes da lige at jeg vil fortælle lidt om hvordan det går
med menageriet herhjemme =) Jeg kastede jo stik mod alle råd alle 3
misser lige i ansigtet på hinanden da jeg kom hjem med Simba. Og der
blev naturligvis hvæst lidt over det ... og der bliver stadig hvæst -
men Oscar er holdt op med at knurre (Det lille kræ kan knurre som en
schæfer næsten =) hele tiden og gør det nu kun når Simba kommer inden
for ½ meter af hende. Og Simba - han ignorere hende for det meste -
jeg har kun oplevet en enkelt gang at han har slået ud efter hende men
da kom de også fra hver side af benene (Som er sådan nogle store
vinger) på vores marmorstuebord og stod pludselig næse til næse. Der
blev han forskrækket den gamle dreng =)
   Mulle ser ud til at hun faktisk gerne vil snakke lidt med ham
der den rare store kat - men hun tør ikke rigtigt. Men hun lægger sig
gerne i nærheden af ham (1 - 1½m) og snuer den. Og når vi serverer
dåsemad til ham (Som han er vant til hjemmefra *Hrmpf* - jeg er ved at
kaste op over lugten :( ) er hun såmen så kry at hun ræser lige ind
under næsen på ham og æder det hele. Simba? Ja han står såmen bare og
kigger på de to små madammer og hvis de ikke går inden for ½ minut ja
så lægger han sig ned - og kigger ;)
   Faktisk må vi nu lukke dem hver for sig så han kan få lov til
at æde sin dåsemad i fred - og de små - ja de må også ha dåsemad da de
er ved at rive døren ned.
   Men alt i alt virker det til at der er ro over lejren og at de
bare skal ha lidt mere tid. Så skal det hele nok blive rigtigt
harmonisk. Mulle er allerede blevet mere kælen over for os end vi
nogensinde har oplevet hende - måske Simba sætter et godt eksempel da
han hellere end gerne smider sig i sofaen - i midten og fylder det
hele helst ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Ragna

Dato : 20-08-03 14:21

Hej Trine!

Det lyder som en meget "smertefri" sammenføring, som sikkert også er
nemmere, fordi Simba er sådan en fredelig bamse.
God fornøjelse med "menageriet"!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-08-03 19:05

On Wed, 20 Aug 2003 15:20:34 +0200, "Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk>
wrote:

>Det lyder som en meget "smertefri" sammenføring, som sikkert også er
>nemmere, fordi Simba er sådan en fredelig bamse.
>God fornøjelse med "menageriet"!

   Tak - jeg glæder mig virkelig til at se hvornår Mulle får
taget sig sammen til at komme helt tæt på ham. Hun virker som om hun
evigt gerne vil snakke med ham - men ikke rigtigt tør =)

Fra : Kate

Dato : 21-08-03 20:14

Det er altså skønt når de er så nemme at ha' med at gøre.
Simba lyder til at være venligheden selv og det hjælper jo gevaldigt på
at få det til at glide.
Sjovt nok så var Donse meget lidt lykkelig for at flytte ind her,
specielt Lante er et problem, men fra første færd kunne hun sagtens
dele tallerken med alle drengene hvis bare tallerkenen indehold
dåsemad, så det fik de lidt rigeligt af i starten
Nu var jeg jo heldig at Donse fik det samme som mine egne rødder, så
madmæssigt var det jo nemt nok.

Mulle skal nok få samlet sig sammen til at få hils ordentligt på Simba,
nar hun selv har tid. Mowgli ville også så gerne lære Donse at kende,
men hun var forbeholden i et godt stykke tid. Nu går de to godt i
spænd, men Mows er ligesom Simba, venligheden selv

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 21-08-03 20:32

On 21 Aug 2003 19:13:40 GMT, Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>dele tallerken med alle drengene hvis bare tallerkenen indehold
>dåsemad, så det fik de lidt rigeligt af i starten

   Jeg synes bare det er sjovt at Mulle er _så_ pågående. =)

>Nu var jeg jo heldig at Donse fik det samme som mine egne rødder, så
>madmæssigt var det jo nemt nok.

   Det eneste der er ved det er som sagt at jeg får kvalme af
lugten - jeg vil hellere ordne kattekasse end give dem dåsemad.

> [...]
>men hun var forbeholden i et godt stykke tid. Nu går de to godt i
>spænd, men Mows er ligesom Simba, venligheden selv

   Jeg gad altså godt møde Mows - nu ved jeg jo at han først og
fremmest er en rigtig kat (Aka - gråstribet :) og så lyder han altså
til at være sådan en rigtig rar kat også =) Mht Simba er det rart som
sagt at ha fået en "rigtig" kat. Altså en kat der opfører sig som
katte flest =) Og smitter det lidt af på de andre så Jubii! =)

Fra : Kate

Dato : 21-08-03 20:46

Trine Stubbe Teglbjærg <snoe@nospam.dk> wrote in

> Det eneste der er ved det er som sagt at jeg får kvalme af
> lugten - jeg vil hellere ordne kattekasse end give dem dåsemad.

Det er sjovt at du har det sådan, jeg synes ikke det er lækkert, men
jeg har intet imod at servere det. Problemet er nærmere det der kommer
ud senere, pyhhh!

> Jeg gad altså godt møde Mows - nu ved jeg jo at han først og
> fremmest er en rigtig kat (Aka - gråstribet :)

Jeg taler vidst også meget godt om ham, gør jeg ikke og
stibemisserne står mit hjerte nærmest, det er dem jeg gang på gang
falder for. Det er altså også for mig en rigtig kat

> og så lyder han altså til at være sådan en rigtig rar kat også =)

Det er han altså også. At han er kommet til verden i et værksted med en
forvildet mor og ukendt far har i hvert fald ikke givet ham et iltert
sind.

> Mht Simba er det
> rart som sagt at ha fået en "rigtig" kat. Altså en kat der opfører
> sig som katte flest =) Og smitter det lidt af på de andre så
> Jubii! =)

Mows tog helt tydeligt meget ved lære af Lante lige i starten efter han
flyttede ind. Hvad Lante gjorde det gjorde Mows også, det så ret sjovt
ud. Nu er det lagt henad vejen Mows der fører an, i hvert fald når der
skal laves narrestreger

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 21-08-03 21:04

On 21 Aug 2003 19:45:43 GMT, Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

>Det er sjovt at du har det sådan, jeg synes ikke det er lækkert, men
>jeg har intet imod at servere det. Problemet er nærmere det der kommer
>ud senere, pyhhh!

   Heh, jeg kan godt overse det sjove i det ;) Men min manglende
aversion mod ordning af kattekassen kommer måske af at jeg har heste
som hobby - når man en gang har renset hove på sådan en der har stået
i sin boks hele dagen så ved man at det ikke nytter at være sart ;)

>Jeg taler vidst også meget godt om ham, gør jeg ikke og
>stibemisserne står mit hjerte nærmest, det er dem jeg gang på gang
>falder for. Det er altså også for mig en rigtig kat

   Simba kan lige gå - han er jo trods alt stribet omend rød ;)
Faktisk er en af de smukkeste katte jeg længe har set vores egen Nala
- som er en rød hunkat - hun er ikke klassisk tabby - men har nærmest
to store røde pletter på hver side og så med ringe uden om (Det kan
jeg ikke huske hvad hedder ;) og hun er _rigtig_ rød og så med de
fineste små hvide poter og med hvidt bryst. Se så må katte godt være
røde =)

>Det er han altså også. At han er kommet til verden i et værksted med en
>forvildet mor og ukendt far har i hvert fald ikke givet ham et iltert
>sind.

   Simba er sammesteds fra som vores to. Og de andre to er jo
ikke faldet nær så heldigt ud. Faktisk er Simbas søster mor til de to
små madammer.

> [...]
>flyttede ind. Hvad Lante gjorde det gjorde Mows også, det så ret sjovt
>ud. Nu er det lagt henad vejen Mows der fører an, i hvert fald når der

   Nu er det jo Simba der er ældst i det her foretagende. Og jeg
tror det er hans ro der tiltrækker Mulle. Både hun og Oscar har jo
været lidt skræmte i det men det har helt tydeligt været Oscar der
styrede showet - det ses mest tydeligt nu hvor Oscar stadig er vældig
mopset på Simba - han får altså lige et hvæs med på vejen hver gang
men hun er da holdt op med at knurre ... og hun følger ikke efter ham
mere heller =) Men det er som om der er kommet mere ro over dem
allesammen. Vi forsøger jo at nusse med alle - men jeg tror næsten
madammerne har forstået at man altså ikke får nus hvis man stikker af
=)

Fra : Kate

Dato : 22-08-03 22:13

> Simba kan lige gå - han er jo trods alt stribet omend rød ;)

Indrømmet en rødstribet er faktisk også noget der står rimeligt højt på
listen over smukke misser, specielt hvis den intet hvidt har. Så fås de
i virkeligheden nok slet ikke smukkere

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 23-08-03 18:12

On 22 Aug 2003 21:12:57 GMT, Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

>Indrømmet en rødstribet er faktisk også noget der står rimeligt højt på
>listen over smukke misser, specielt hvis den intet hvidt har. Så fås de
>i virkeligheden nok slet ikke smukkere

   Simba har en del hvidt jo - men Nala har kun lige hvide poter
- og er hvid på brystet - men ikke maven. Hun er en smuk kat =)