Opskrift på iglo
Fra : Lene Vang

Dato : 19-08-03 20:14

Hejsa
er der en som sidder inden med en opskrift på hvordan man laver en hule
formet som en iglo/pyramide. ligesom dem der kan købes på udstillingerne, og
som ses i mange af burene...

hilsen Lene

Fra : Ann K

Dato : 19-08-03 20:28

Hej Lene.
Det kan blive temmelig vanskeligt at få sådan en iglo op at stå... Kun pgr
de der bøjelige "teltstænger" - der så absolut ikke kan købes i almindelig
handel!!!
Hvis du finder et sted at købe "stængerne" så vil jeg gerne bidrage med et
symønster Så vanskeligt er det vel heller ikke at lave!

Mvh Ann - der lige har smækket skydedøren i hovedet på Namacoola... nu blev
hun _for_ morsom i sine provokationer af Tia!

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 19-08-03 20:38

Hej Ann

Kunne man ikke bruge corsage-stivere ??? Hvis man syede dem ind i sømmene,
så de krydsede i toppen af igloen ( og samlede dem deroppe ) så tror jeg
godt man kunne få det til at fungere ..

I øvrigt har jeg et mønster på en kattehule i udforming af en fisk -- hvis
det skulle være

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Jane

Dato : 19-08-03 20:47

Pia Lihme Petersen skrev i

> I øvrigt har jeg et mønster på en kattehule i udforming af en fisk --
> hvis det skulle være

Har du ikke te billede af en?

Er det svært? Jeg regner med at få adgang til en symaskine
til oktober og skal lære at sy lidt. En fisk vil bestemt
være sjov men øhmn jeg er ikke så fiks på fingrene.

Jane

Fra : Ann K

Dato : 19-08-03 21:07

Hej Pia.
>Kunne man ikke bruge corsage-stivere ???

<> Hmmm - så skulle det da i hvert fald være de "brede" - måske endda lagt
dobbelt???!!! Så stive er corsagestivere heller ikke

>I øvrigt har jeg et mønster på en kattehule i udforming af en fisk -- hvis
det skulle være

<> Jahhh... takker
Kunne ikke huske, hvem der havde mønsteret....

Lene - jeg kan også give dig anvisninger på at lave en blød
katteseng/dasekurv... magen til den Tia havde på udstillingen
Og et Kludetæppe ved jeg også, hvordan man laver

Er pt ved at lave mønster til en "rigtig" kattehule til Tjalfe... med god
hjælp af skumgummi og billigt lagenlærred i store mængder - skidtet vil ikke
helt som jeg vil!

Mvh Ann

Fra : Lene Vang

Dato : 20-08-03 10:02

> [...]
> katteseng/dasekurv... magen til den Tia havde på udstillingen
> Og et Kludetæppe ved jeg også, hvordan man laver

JA TAK, meget gerne.
Stofbutikken i Køge har ophørs udsalg, så jeg har planer om at skulle
lave så meget som muligt til katten

Med venlig hilsen
Lene Vang
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann K

Dato : 20-08-03 23:38

Hej Lene.

>JA TAK, meget gerne.
>Stofbutikken i Køge har ophørs udsalg, så jeg har planer om at skulle
>lave så meget som muligt til katten

<> Jamen så følger kopi af den mail jeg sendte til Signe, der også spurgte
om dasekurven Billeder skulle ikke være nødvendigt...
Egentlig er den utroligt nem at lave!
Du skal tage et rundt fad i en passende størrelse... tegne omkredsen over på
et stykke papir... papiret klippes ud og lægges så på et dobbelt lag stof,
hvorefter du klipper igennem de to lag... når du har klippet, skal du fore
med noget pladevat (købes billigst her www.stofogstil.dk )... jeg valgte at
sy et kryds i cirklen, for at holde på pladevattet, når kurven skal vaskes

Så klipper du et langt stykke stof... det skal kunne nå hele vejen rundt om
cirklen! Og være ca 40-45 cm højt... Sy dette stykke sammen til en ring og
sæt det så fast på cirklen... lad dog et lille stykke være åbent.... gennem
denne åbning propper du så bamsevat/"plukket" pladevat ind, til du mener at
ringen er hård/blød nok så syr du til sidst det lille hul sammen...
Og vupti - du har nu en dasekurv
Du kan sagtens gøre højden på det lange stykke større (fx 80 cm) og så lave
en stikning midt på, sådan at kurvens "vægge" bliver højere... men jeg
valgte at nøjes med en ring, fordi kurven skulle bruges i et udstillingsbur
:)

Forstod du min anvisning??? Ellers må du spørge... det er alligevel ikke
helt let at beskrive pr mail

.... Og Lene... jeg føler mig kreativ
Find ud af præcis _hvordan_ den der transporttaske skal se ud!!! Masser af
billeder! Send dem til mig - og jeg skal så forsøge at kreere et ordentligt
mønster til dig
Hvis du er rigtig sød - og har held med at finde det rigtige stof under
ophørsudsalget, kan det endda være at jeg gider at sy den for dig
(har adgang til både en rigtig god symaskine (min egen!) og en
overlockmaskine (på jobbet)....)
Må dog nok lige advare dig... har nemlig hujende travlt de næste tre - fire
ugers tid... så hvis jeg skal sy, bliver du nødt til at væbne dig med
tålmodighed! Men det kunne være sjovt at forsøge at lave sådan en
taske...

Mvh Ann

Fra : Birgitte

Dato : 21-08-03 08:57

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ugers tid... så hvis jeg skal sy, bliver du nødt til at væbne dig med
> tålmodighed! Men det kunne være sjovt at forsøge at lave sådan en

Hej Ann
Fordi jeg ikke hedder Lene, synes jeg alligevel din anvisning er rigtig god,
men har du mon et billede af den?
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann K

Dato : 21-08-03 19:55

Hej Birgitte.

>Fordi jeg ikke hedder Lene, synes jeg alligevel din anvisning er rigtig
god,

<> Takker
Det er faktisk lidt svært sådan at give en syanvisning... jeg måtte ligefrem
tænke over mine formuleringer!

>men har du mon et billede af den?

<> Ja - nu ligger der et billede i mit album på hjemmesiden - i mappen "Rent
Blær"... Som du kan se er dasekurven lidt stor... men da jeg lavede den,
tænkte jeg kun på at der skulle være plads til en skovmis i den - ikke at
den jo også skulle kunne være i et bur *sss*... Kunne nu sagtens alligevel
have lavet den mindre - så meget fylder Kludetæppet heller ikke!

Mvh Ann

Fra : Lene Vang

Dato : 22-08-03 08:07

Hejsa Ann

> Forstod du min anvisning??? Ellers må du spørge... det er alligevel ikke
> helt let at beskrive pr mail

JA. jeg forstod den klart og tydelig. MANGE TAK.
Jeg vil gå igang med min egen kreation her i weekenden :)

> [...]
> billeder! Send dem til mig - og jeg skal så forsøge at kreere et ordentligt

Ann, du er verdens sødeste engel :)
Men jeg har lige snakket med ham som har Pethouse ( Ham med den dyre
taske)
og han har lige fået et nyt katalog med mange dejlig billige ting, og
han vil ringe til mig, hvis han kan finde en billligere taske.

Men hvis han ikke kan finde en, så kan det godt være at jeg dragere
nytte at dit fine tilbyd :)

Fra : Lene Vang

Dato : 20-08-03 09:39

> [...]
> godt man kunne få det til at fungere ..
>
> I øvrigt har jeg et mønster på en kattehule i udforming af en fisk -- hvis

Jeg er lidt intereseret, det kommer lidt an på, hvor svær den er at
lave. :/
Havde du ikke på et tidspunkt et billede af den???
jeg prøvede dit link til webshot, men det virkede ikke :(

Fra : Allan

Dato : 19-08-03 20:56

> [...]
blev
> hun _for_ morsom i sine provokationer af Tia!

Der er flere der sælger glasfiber og kulfiber stænger i metermål.

Her er en http://www.hobby-world.dk/

Klik på byggematerialer og på Fiber og plastrør.

Men ring til dem og hør om det kan bruges til foremålet.

Jeg har selv købt der men det var til et helt andet foremål.

Allan

Fra : Ann K

Dato : 19-08-03 21:16

Hej Allan.
>Her er en http://www.hobby-world.dk/

<> WOW - tusind tak!!!
Kan bruge linket til så meget mere end lige netop kattehuleiglo'er

Mvh Ann - der også laver buffervåben til liverollespil

Fra : Allan

Dato : 19-08-03 21:58

> Hej Allan.
>
> <> WOW - tusind tak!!!
> Kan bruge linket til så meget mere end lige netop kattehuleiglo'er
>
> Mvh Ann - der også laver buffervåben til liverollespil

Jeg fandt linket da mine MCO. er havde totalskadet min nyindkøbte elektriske
fjernstyrede helikopter.

Det er måske også lidt dumt at tro at man kan lære at flyve en fjernstyret
helikopter på 276 gram

når man har 2 MCO i huset.

Men den er kun til indendørs flyvning.

Allan

Fra : Ann K

Dato : 19-08-03 22:45

Hej Allan.
>Det er måske også lidt dumt at tro at man kan lære at flyve en fjernstyret
helikopter på 276 gram når man har 2 MCO i huset.

<> Tja... men jeg kan da se et heeerligt scenarie for mig!
Dejligt at høre om en kattejer, der gør _så_ meget for sine missere!
Trøst dig med at du ikke har aby'er... så havde der nok ikke været noget
tilbage at reparere på! *sss*

Fra : Ida

Dato : 19-08-03 21:16

Nu der er gang i en tråd om hulebyggeri, så skulle der vel ikke være en af
jer der ved, hvor man kan købe store paprør/plastikrør .. omkring 40 cm i
diameter ?
Jeg har en drøm om selv at kunne lave huler ala dem der er i Likitas
klatremiljøer, men har intet kunne finde nogen steder, som jeg kunne bruge
*s*

Ida

--
CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : Jane

Dato : 19-08-03 21:35

Ida skrev i <news:bhu0h9$kc2$1@sunsite.dk>:

> Nu der er gang i en tråd om hulebyggeri, så skulle der vel ikke være
> en af jer der ved, hvor man kan købe store paprør/plastikrør ..
> omkring 40 cm i diameter ?

Jeg vil tro man kan finde nogen på http://www.panduro-hobby.dk/
men da siden er lavet bevidst handicapfjendsk med blandt andet
clientsidescripts kan jeg kun se en tom hvid side.

Jane

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 19-08-03 22:02

Hej.

Prøv et spinderi eller en anden virksomhed der har med tråd og garn - eller
bare stof - at gøre.
De har tit kæmpestore trådruller og garnruller og sådan noget som de gerne
vil forære væk.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-08-03 09:29

Hej Ida

Prøv at forhøre dig i en tæppeforretning, de rør
tæpperne er rullet op på er kraftige og burde kunne bruges

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Ida

Dato : 20-08-03 16:22

--
"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ida
>
> Prøv at forhøre dig i en tæppeforretning, de rør
> tæpperne er rullet op på er kraftige og burde kunne bruges

> [...]

Tak til både Camilla, Marianne og Jane - der var lidt at gå videre med

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 19-08-03 22:01

Hej.

Jeg tror altså godt de teltstænger kan købes. Prøv at ringe til Spejder
Sport www.spejder-sport.dk og hør om prisen. I behøver jo kun én stang. De
har alle mulige løsdele inde hos Spejder Sport, og man behøver altså ikke
være spejder for at handle derinde.

Man kan også købe et billigt iglotelt i børnestørrelse, somme tider koster
de helt ned til 50 kr. for sådan et halvt telt... som en solskærm... der er
stænger nok til man snildt kunne lave et par iglooer.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ann K

Dato : 19-08-03 22:56

Hej Camilla.

>Man kan også købe et billigt iglotelt i børnestørrelse, somme tider koster
de helt ned til 50 kr. for sådan et halvt telt... som en solskærm... der er
stænger nok til man snildt kunne lave et par iglooer.

<> Rigtige telstænger vil nok være lige lovligt tykke til en katte-iglo...
især, hvis den skal kunne stå i et udstillingsbur Der er jo nogle
naturlige grænser for, hvor meget stængerne kan bøjes...
Men de er hamrende gode til at lave kernen i buffer-våben af!!!

Der er jo også muligheden for at tigge sig til et af de der telte fra
Eukanuba hos den lokale foder-pusher... selv om farverne (pink og lys blå)
ikke ligefrem er de pæneste, så kan man jo sagtens afmontere stoffet og
genbruge stængerne Er man lidt forsigtig, når stoffet tages af, så kan
man også bruge det som mønster for det stof, man vil lave teltet/iglo'en i

Mvh Ann

Fra : Rollike

Dato : 22-08-03 21:27

> Det kan blive temmelig vanskeligt at få sådan en iglo op at stå... Kun pgr
> de der bøjelige "teltstænger" - der så absolut ikke kan købes i almindelig
> handel!!!

Kan man ikke bruge de gartinstænger (som ikke er stænger)...

Det er sådan en lang fjeder med hvidt plast omkring, i begge ender er der
kroge, jeg kan huske at gardinerne i campingvognen (fra jeg var barn) hang i
sådan nogle. Og jeg ved at mit burgardin også hænger i sådan nogle. Jeg tror
det ville være ret gode til det

MVH Mette

ps.. sov godt... nu daffer jeg i seng!

Fra : Tina

Dato : 19-08-03 20:45

"Lene Vang" <lenevang@FJERNMIGwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der en som sidder inden med en opskrift på hvordan man laver en hule
> formet som en iglo/pyramide. ligesom dem der kan købes på udstillingerne,

Sjovt, jeg skulle til at spørge om det samme. Sidder med en stor, foret
skovmandsskjorte foran mig, som skal sys om til noget til missedrengen.
Noget hule-agtigt og lunt, til når det bliver lidt køligere i vejret. (Lige
for tiden er det for varmt for ham bare at ligge i sofaen...)
Har også en masse af det billige, nervøse velour, jeg kan bruge løs af.

Overvejer at lave en "kattesovepose," på en eller anden fiks måde, så der
bliver lidt "faste" sider i den, og et indgangshul.

Tina og Mis
--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 20-08-03 07:51

Tina <misstinadk@hotmail.com> skrev:

>Overvejer at lave en "kattesovepose,"
> [...]

Jeg så noget smart i et program på Animal Planet den anden dag.
Det var med en kat, der havde en slags legetunnel. Den var vel et
par meter lang og omkring 40 cm i diameter. I begge ender og 4-5
steder var den stivet af med metalringe. Det var et utrolig
simpelt princip, og katten var helt vild med den. Den var god til
at lave fræs igennem . Måske man kunne benytte lidt af det
samme princip til en sovepose?

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Tournesol

Dato : 20-08-03 07:38

hejsa

> er der en som sidder inden med en opskrift på hvordan man laver en
> hule formet som en iglo/pyramide. ligesom dem der kan købes på
> udstillingerne, og som ses i mange af burene...

jeg kan ikke lige finde en iglo men på denne side er der masser af ideer
http://come.to/softspot

kattekram Henriette.

--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Tina

Dato : 20-08-03 08:23

"Tournesol" <bankehytten@katteyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa

> jeg kan ikke lige finde en iglo men på denne side er der masser af ideer
> http://come.to/softspot

Tak for linket
Der er godt nok mange gode ting, man selv kan lave. *S*

Tina

Fra : Ann K

Dato : 20-08-03 08:24

Hejsa.
Henriette skrev:
>jeg kan ikke lige finde en iglo men på denne side er der masser af ideer
http://come.to/softspot

<> Jepper... skøn side
Og Lene... der er en anvisning på at lave en kattetransporttaske Det vil
ikke være særligt svært at lave en kamouflagedel til den viste taske...

Mvh Ann

Fra : Lene Vang

Dato : 20-08-03 09:27

> [...]
> Og Lene... der er en anvisning på at lave en kattetransporttaske Det vil
> ikke være særligt svært at lave en kamouflagedel til den viste taske...

oki rooooolig nu, så god er jeg altså heller ikke med nål og tråd. Jeg
syntes nok at de projekter som jeg har sat mig for at lave er rigelige
svære. ;)

Så snart at jeg får købt mig lidt nåle og andre syting skal jeg igang
med en hulepose, burgardiner, små senge, og gerne en iglo til
udstillingesburet.

Jeg tror ikke at jeg tør gå igeng med at sy en transporttaske, desuden
er den ikke særlig køn :/

Fra : Ann K

Dato : 20-08-03 09:37

Hej Lene.

>Jeg tror ikke at jeg tør gå igeng med at sy en transporttaske, desuden
er den ikke særlig køn :/

<> Næ... gu' er den ej køn! Men den ligner bestemt heller ikke en
kattetransporttaske! Og det var jo dét du ville have

Mvh Ann

Fra : Lene Vang

Dato : 20-08-03 10:10

> [...]
>
> <> Næ... gu' er den ej køn! Men den ligner bestemt heller ikke en
> kattetransporttaske! Og det var jo dét du ville have

jo det er det som jeg vil have, MEEEN jeg nægter at vise mig med noget
som ser forfærdeligt ud, og alt for hjemmelavet. *GGG*

Fra : Lene Vang

Dato : 20-08-03 17:51

"Lene Vang" <lenevangKATTE@BAKKEmsn.com> skrev i en meddelelse

> jo det er det som jeg vil have, MEEEN jeg nægter at vise mig med noget
> som ser forfærdeligt ud, og alt for hjemmelavet. *GGG*

Der er vel ikke andet for end at jeg må ud og spendere de 500 kr., som
tasken koster :( :(

hilsen
Lene Vang