Traditionel siameser
Fra : Anette Nielsen

Dato : 19-08-03 18:12

Jeg er ny bruger her og kunne godt tænke mig at høre fra nogle, der
måske ved, hvor der findes en der har en " gammeldags" (mere
rundhovedet) siameserkilling til salg. Jeg har haft en tidligere og vil
meget gerne have en igen.Jeg får en legekammerat til den sidst i oktober.

Med venlig hilsen
Anette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 19-08-03 19:34

"Anette Nielsen" <adnielsenKATTE@BAKKEmail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f425a510072a@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> [...]
> rundhovedet) siameserkilling til salg. Jeg har haft en tidligere og vil
> meget gerne have en igen.Jeg får en legekammerat til den sidst i oktober.

Hej Anette

Beklager, men jeg kan ikke svare på dit spørgsmål .. men jeg vil benytte
lejligheden til at prale af min egen af slagsen

Han hedder Bimmer, og kan ses i mit webshots album (
http://community.webshots.com/user/pia_denmark ) under CATS .. Er han ikke
smuk ?? Desværre er han kastreret, så jeg kan ikke hjælpe dig med generne ..

I øvrigt er han "importeret" fra Letland, hvor han blev solgt på et
dyremarked, så jeg har ingen anelse om hans gener .. men flot er han, ikke
??

I øvrigt mener jeg, at de traditionelle siamesere før har været diskuteret
herinde, og jeg mener ikke de var til at finde i Danmark ?? Men jeg er ikke
sikker ..

Hilsen Pia, Bimmer og alle de andre misser ..

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Vibeke J

Dato : 19-08-03 19:54

> Han hedder Bimmer, og kan ses i mit webshots album (
> http://community.webshots.com/user/pia_denmark ) under CATS .. Er han ikke
> smuk ?? Desværre er han kastreret, så jeg kan ikke hjælpe dig med generne

Aj hvor er han flot :) Jeg bryder mig ikke om den "nye" version af
siameseren. Jeg så engang et program om racers udvikling - og jeg kan slet
ikke forstå at en siameser skal se ud som den gør i dag. Den er da meget
flottere i den gamle version.

/Vibeke

Fra : Anette Nielsen

Dato : 19-08-03 20:09

> [...]
> ikke forstå at en siameser skal se ud som den gør i dag. Den er da meget

Tak for svarene, har lige opdaget at der var en gammel tråd om emnet.
Bimmer er rigtig dejlig og det ER altså mærkeligt, at der ikke er nogen
i DK der
avler dem.Jeg ved godt man ikke kan udstille dem og det er en skam.Der
er så mange nye smukke arter der bliver godkendt, men man kan åbenbart
ikke gå tilbage til den traditionelle siameser.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-08-03 20:40

In article <bhtrk0$pc3$1@news.cybercity.dk>, Vibeke J <a@a.dk> wrote:

> [...]
> ikke forstå at en siameser skal se ud som den gør i dag. Den er da meget

Smag og behag... jeg har moderne siamkatte, dog ikke ekstreme - og jeg
synes jo de er verdens smukkeste Jeg indrømmer at jeg ikke synes
appleheads er særlig elegante - men da bestemt søde. Den klassiske
siam, der skal være en lige så gammel variant som applehead er en
rigtig køn kat

Jeg har fundet en side om de faktisk tre versioner af siameseren der
findes:

http://www.meezer.com/siambreed1.html

Fra : Ghita

Dato : 19-08-03 21:48

I news:3f426daf$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk griflede Pia
Lihme Petersen:

> Beklager, men jeg kan ikke svare på dit spørgsmål .. men jeg vil
> benytte lejligheden til at prale af min egen af slagsen

Han ligner min "Emma" som jeg har haft med hjem fra Grækenland. Hun er 8
år, så jeg kan heller ikke hjælpe med killinger.

--
God bagjul...
Ghita

Fra : Pia J

Dato : 19-08-03 19:36

"Anette Nielsen" <adnielsenKATTE@BAKKEmail1.stofanet.dk> wrote in message

> Jeg er ny bruger her og kunne godt tænke mig at høre fra nogle, der
> måske ved, hvor der findes en der har en " gammeldags" (mere
> rundhovedet) siameserkilling til salg. Jeg har haft en tidligere og vil

Jeg synes jeg har hørt, man skal til Tyskland efter dem.

:Pia

Fra : Katja Lykkegaard And~

Dato : 19-08-03 20:51

> [...]
> rundhovedet) siameserkilling til salg. Jeg har haft en tidligere og vil
> meget gerne have en igen.Jeg får en legekammerat til den sidst i oktober.

Prøv evt. at kontakte Maria Zoffmann (find hendes profil på ng´ens
hjemmeside.)
I hendes profil skriver hun at hun udvider med en af slagsen til
vinter/forår.
Så mon ikke hun kan fortælle dig lidt om hvor hun får sin fra.

Hilsen Katja

Fra : Anette Nielsen

Dato : 20-08-03 12:28

> [...]
> vinter/forår.
> Så mon ikke hun kan fortælle dig lidt om hvor hun får sin fra.

Jeg har sammen med Maria prøvet lykken i Tyskland, der var ingen af
kattene der blev seal-point og det var vores ønske.Vi har dog ikke
opgivet helt endnu, der MÅ være andre som os, der brænder for en
"gammeldaws"