fatter ikke en bjælde
Fra : Pia J

Dato : 19-08-03 11:35

Muddimave igenigen.

Hun har fortsat ingen feber, og er blevet holdt meget inde - onsdag til
søndag fuldstændig inde, når det nu alligevel var dårligt vejr og døren
lukket. Maven var blevet mindre, mere blød - og hun har så i et par dage
fået lov at tage et par ture udenfor. Og nu synes jeg fandme maven er blevet
rund igen?!

Er der nogen som har en forklaring, mon?

Der er åbenbart mange dyrlæger som har haft ferie, for det er endnu ikke
lykkedes mig at komme igennem i nogens telefontid. Jeg mistænker også, de
tror jeg er vanvittig?

:Pia

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 19-08-03 17:27

> [...]
> lykkedes mig at komme igennem i nogens telefontid. Jeg mistænker også, de

Jeg har ingen idè om hvad der kan være galt, men jeg vil anfale dig min
dyrlæge Nerry Kampstrup på Vordingborg Dyrehospital. Hun er i mine øjne en
af de bedste dyrlæger man kan konsulterer.....
Tlf. 55 34 49 49
(Vordingborg Dyrehospital, Kværnvej 8, 4760 Vordingborg)

--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-08-03 17:36

In article <bhtj4i$fud$1@news.cybercity.dk>, Miver og Mulle's mor Heidi
<zasha_x@hotmail.com> wrote:

> "Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> blevet

Spiser hun mon noget hun ikke burde derude?

Fra : Pia J

Dato : 19-08-03 17:46

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote in message

> Spiser hun mon noget hun ikke burde derude?

Ja, det er jo spørgsmålet. En har foreslået, at hun har en leverandør af
mælk, som så giver hende hård mave? Hun fanger med sikkerhed mus og hun
spiser dem også. Ligeså snart hendes mave er lidt pumpet, så gider hun os
ikke. Den uge hun var indendørs blev hun kælen igen og lå endda på min mave
i ny og næ.

Et andet alternativ er, at hun har spyttet begge kure mod spoleorm ud for
godt 1½ måned siden. (2 piller med 14 dages mellemrum)

Så er der feberen... Hun kan vel ikke have fået 41 i feber den dag blot af
køreturen til dyrlægen? For den har jo været væk siden 2. dagen for vores
besøg der.

Men ellers virker hun overhovedet ikke syg. Og vi snakker om, at jeg først
syntes hun var begyndt at blive tykkere for 3 mdr. siden. Så jeg gider ikke
engang tænke FIP mere. ?

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-08-03 18:25

In article <3f425448$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia J
<ngspam@ofir.dk> wrote:

> Ja, det er jo spørgsmålet. En har foreslået, at hun har en leverandør af
> mælk, som så giver hende hård mave? Hun fanger med sikkerhed mus og hun
> spiser dem også.

Jeg synes nu mest jeg hører at mælk giver katte diarre.. Men hvad med
musene - kan de smitte hende med noget - eller endnu værre måske have
spist f.eks. noget gift, som hun så får indenbords? Jeg ved ikke
hvordan det vil påvirke en kat at spise en mus, der har spist noget
skadedyrsbekæmpelse, men kunne man forestille sig, at en dosis der kan
slå musen ihjel, kan give katten godt ondt i maven? (Jeg ved ingenting
om det, jeg funderer bare...)

> Ligeså snart hendes mave er lidt pumpet, så gider hun os
> ikke. Den uge hun var indendørs blev hun kælen igen og lå endda på min
> mave i ny og næ.

Næ, hvem gider kæle når man har ondt i maven....

> Et andet alternativ er, at hun har spyttet begge kure mod spoleorm ud
> for godt 1½ måned siden. (2 piller med 14 dages mellemrum

Joh - men hvis det er orm som hun har haft hele tiden, hvorfor har der
så været bedring i den tid det har?

> Så er der feberen... Hun kan vel ikke have fået 41 i feber den dag blot
> af køreturen til dyrlægen? For den har jo været væk siden 2. dagen for
> vores besøg der.

Næh man sku' jo tro der var noget betændelse - osse fordi hun fik det
bedre på antibiotika..

> Men ellers virker hun overhovedet ikke syg. Og vi snakker om, at jeg
> først syntes hun var begyndt at blive tykkere for 3 mdr. siden. Så jeg gider
> ikke engang tænke FIP mere. ?

Bestemt altid noget

Fra : Pia J

Dato : 20-08-03 20:28

> Jeg synes nu mest jeg hører at mælk giver katte diarre.. Men hvad med
> musene - kan de smitte hende med noget - eller endnu værre måske have
> spist f.eks. noget gift, som hun så får indenbords?

Nu kommer hun til min sædvanlige dyrlæge på tirsdag, så må vi se.

:Pia