To katte og en kylling...
Fra : Mette Schmidt

Dato : 18-08-03 21:05

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, fik jeg lov at få et par
poser daggamle kyllinger af Camilla Sabroe, så jeg kunne
afprøve virkningsgraden hos mine to katte.
- og det er en ganske morsom oplevelse..når man ser det
lidt på afstand og abstraherer fra, at man måske nogen
gange som katteejer er villig til at gå meget langt for at
velbehage sine langhalede samboere

Da jeg smed kyllingen - først i eet stykke - på gulvet foran
to forventningsfulde katte, kiggede de først undrende på
mig ("hvor i alverden har du den fra??") hvorefter Neo
overgav sig, rullede om på ryggen og lå og gloede på
den døde kylling med en klo hæftet i en af vingerne.. hun fik
dét der fjolede look, men syntes en anelse skuffet over at fjer-
dimsen ikke sagde "piv" da hun, efter at have kastet den en
meter op i luften, greb den - og satte sig halvt på den..
Så var den bare ikke sjov længere..

Nå, tænkte jeg..så må jeg jo være lidt mere kreativ. Skar hovedet
af fuglen og lagde begge dele på gulvet, i forhåbning om at det
ville gi "pote" ..dette vækkede umiddelbart intet i Neo, men
Pogo syntes nu at få færden af blod og råt kød. I hvertilfald så
meget at hun rejste sig fra det ellers så behagelig sofa-armlæn,
listede hen til kyllingen og lugtede til den - for derefter at daske
Neo lidt i hovedet i stedet..

Derfor besluttede jeg mig til at lade dem være, lade kyllingen
ligge og tage på arbejde..

Da jeg så kom hjem igen (4 timer senere) lå kyllingen stadig på
gulvet - så jeg opgav lidt tanken om at de selv ville angribe den
"umiddelbart selvdøde" fugl - og da de alligevel var sultne, og fløj
med ud i køkkenet, besluttede jeg mig for at tage kyllingen med..

Og så var det jo så at jeg prøvede at være taktisk
Først lagde jeg kyllingen i den tomme madskål...
Det virkede ikke..overhovedet! Tværtimod fik det Neo til at gå..!
Så tog jeg en kniv, og skar benene af, trak "huden" af og lagde
det blottede stykke kød i madskålen...
Neo kom tilbage, kiggede på kødet, kiggede på mig og udbrød et
klagende "jamen, jeg vil ha rigtig mad"-miav..
Så tog jeg et af benene op i hånden, viste det til Neo, som godt
nok gav det en snes sekunders opmærksom snusen, gav et opgivende
spin, dukkede hovedet under og gik..

Tilbage sad Pogo og kiggede, så jeg stak benet hen til hende..og der
skete endelig noget LOL!! Pogo grev benet ud af mine fingre og gnaskede
det godt og grundigt i sig (dog ikke foden..) så jeg stak hende det andet
ben, og hun åd det på samme måde - med et vildt naturagtigt fjernt blik
i øjet.. WOW! Optimistisk lagde jeg nu den temmelig hærgede krop ned til
hende, i håb om at hun ville syntes det var lige så sjovt..men ak! - så
var den klat smør på smørrebrædtet oppe på bordet trodsalt mere
spændende..

Så nu ligger der en kylling uden hovede og uden ben, i mit køkken..og
venter på at der måske er en kat der bliver sulten...man ved jo aldrig *S*

(ps. jeg giver dog ikke så let op - prøver igen imorgen)

--
Mvh. Mette
ms@monkeyspecies.dk

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 18-08-03 21:20

Hej Mette

Meget sjov historie......hvad man ikke får af grin over
katte....................
Her fik vi også en oplevelse af de store *LOL* Dirty pure nægtede at det
havde noget med mad at gøre, han er til fisk, så da krybet ikke havde
gæller, var den uinteressant. Dolly fremviste det store show, med knurren og
hvæsen af Dirty, der som sagt var fløjtende ligeglad og ikke havde interesse
i at overtage hendes "fangst". Hun for rundt med den og til sidst fik hun
hul, slubrer, slubre, æggeblommen og så........................resten
betragtede hun som pænt inpakningspapir og så fik det lov at
ligge!!!!!!!!!!!!!! )))))))))))))))))))))))))))))

mange hilsner
Pia BJ

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 18-08-03 21:22

On Mon, 18 Aug 2003 22:04:45 +0200, Mette Schmidt
<news@monkeyspecies.dk> wrote:

*LOL* du er godt nok kommet på arbejde med at få dem til at finde sin
indre tiger frem, kan lige forstille mig Neo´s blik da den lille
pipfugl ikke sagde piv det er fuldstændig samme med Peace, han blev
ved og ved med at kaste sin første kylling i luften og glo helt
forvirrende på den...men bare vent den indre tiger skal nok komme*S*

Men det lyder da til at Pogo ikke er helt uintresseret i dem
--
Camilla Sabroe

Fra : Nina Sørensen

Dato : 20-08-03 11:32

> [...]
> *S*
>
> (ps. jeg giver dog ikke så let op - prøver igen imorgen)

*G* Tak for historien.

Det er nok lidt sent at svare, så jeg ved ikke om du kan bruge det til
noget.

MEN tag en saks og klip hul i maven på kyllingen (kan se udfra din tekst
at du ikke er speciel sart *G* )
Der er æggeblomme i, og jeg tror det vil "vække en tiger" i dine misser

...det sviner ...

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette Schmidt

Dato : 20-08-03 12:18

> MEN tag en saks og klip hul i maven på kyllingen (kan se udfra din tekst
> at du ikke er speciel sart *G* )
> Der er æggeblomme i, og jeg tror det vil "vække en tiger" i dine misser

Tusind tak for rådet! ..det hjælp desværre ikke
Bortset fra jeg nu har to katte, der sidder ude i køkkenet og kigger
på deres madskål fordi de tror at der er /rigtig/ mad..
Kyllingen får lov til at ligge ved siden af og blomstre *snøft*

Måske har de aldrig haft "færden" af en fugl før? ..lidt ligesom at
Pogo ikke vil spise rejer, insekter og andet "kattemad"..

Sære er de - men hvis ikke de vil æde den ved næste forsøg, ender
jeg med at forkæle de to kastrerede hankatte, der løber rundt i
bebyggelsens gård.. de må da syntes det er en lækkerbid

--
Mvh. Mette
ms@monkeyspecies.dk

Fra : Jane

Dato : 20-08-03 12:27

Mette Schmidt skrev i <news:20030820131755.0d559026.news@monkeyspecies.dk>:

> Måske har de aldrig haft "færden" af en fugl før? ..lidt ligesom at
> Pogo ikke vil spise rejer, insekter og andet "kattemad"..

Øhmn lyder måske lidt klamt, men kan du varme den lidt op?
En kat der spiser et "rigtigt" dyr får det jo ved ca 37°C

Jeg har engang varmet en dåse kattemad på radiatoren før
jeg serverede den - det stank frygteligt - katten var ret
vild med det.

Jane

Fra : Mette Schmidt

Dato : 20-08-03 12:53

> Øhmn lyder måske lidt klamt, men kan du varme den lidt op?
> En kat der spiser et "rigtigt" dyr får det jo ved ca 37°C

hmm..forsøg nu udført.. LOL
men heller ikke det kunne friste den ellers sultne kat, der
spindende snor sig om mit ben. Fugl skal være stegt, lidt
salt og helst med et strøg af barbeque

De er begyndt at se lidt skeptisk på mig, når jeg viser dem
fuglen..som om de tænker "nu må hun sguda snart fatte det"

Måske skulle man stå parat med een, næste gang Pogo sidder
i vinduet og "gnækker" efter en fugl i gården *S*

--
Mvh. Mette
ms@monkeyspecies.dk