Lusestøvsuger
Fra : Henrik Værum Høgh

Dato : 20-08-03 08:38

Hej NG.

Jeg læste på et tidspunkt om en "Georg gearløs" der havde opfundet en dims
til at sætte på støvsugeren, som skulle kunne suge lus og andet ud af håret.
Er der nogen der ved hvor den købes?
Er der nogen der har erfaringer?

Hilsen Henrik

Fra : She

Dato : 20-08-03 09:38

"Henrik Værum Høgh" <td253@hotmail.com> wrote in

> [...]
> dims til at sætte på støvsugeren, som skulle kunne suge lus og andet
> ud af håret. Er der nogen der ved hvor den købes?

Hej Henrik

Jeg har set den i Bilka, vist nok til omkring 100 kr.

Den var på et tidspunkt med i 'Rene ord for pengene', hvor den på
daværende tidspunkt ikke havde opnået særlig gode resultater.
Konklusionen var i hvert fald, at den var dårligere til at skaffe lus af
vejen, end de gængse lusemidler fra apoteket.
De lavede en slags undersøgelse, som stod på i 14 dage til 3 uger, med 2
piger. Den ene skulle have fjernet lus med 'støvsugeren', den anden med
alm. midler. Efter perioden havde hende med 'støvsugeren' stadig lus,
endda flere end da projektet startede. Den anden pige..efter ca 10 dage
var hun lusefri med de alm. medikamenter.

Mvh. She

Fra : JN

Dato : 20-08-03 15:43

Jeg har en til salg ;.) - kan afhentes for kr. 50,-
Kun brugt 1 gang.

Bortset fra det så synes jeg ikke at den virkede i vores datters hår. En
bedre idé er at købe en speciel lusekam på apoteket. Den hedder
"LiceMeister" og har været det bedste middel imod lus som vi har afprøvet.
Den er godt nok dyr; men den virker.

Lisbeth

Fra : Jens og Jannie

Dato : 21-08-03 19:44

JN wrote:

> [...]
> "LiceMeister" og har været det bedste middel imod lus som vi har
> afprøvet. Den er godt nok dyr; men den virker.

Helt enig luse snaperen er noget ubrugeligt lordt. vi har også købt en
rigtig lussekam på apoteket, og det virker. Når mine børn får lus, kæmmer
jeg dem hver dag i en uge, allerede efter 3 dage finder jeg ikke som regel
ikke flere lus. Det er et stort arbejde, men i forhold til shampo, så bliver
lus ikke resistendte over for kammen.

Jens

Fra : Karin Hansen

Dato : 22-08-03 09:29

"Jens og Jannie" <jannieogfjernjens@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg dem hver dag i en uge, allerede efter 3 dage finder jeg ikke som regel
> ikke flere lus. Det er et stort arbejde, men i forhold til shampo, så

Det er ikke nok med 1 uge. Et luseæg er 10 dage om at klække.

Mvh. Karin

Fra : Jens og Jannie

Dato : 22-08-03 23:12

Karin Hansen wrote:

> Det er ikke nok med 1 uge. Et luseæg er 10 dage om at klække.

Ja det har jeg også læst, og jeg kan ikke forklare hvorfor, jeg ved bare at
de gange vi har havt lus har jeg ikke fundet nogen efter 3 dage. men det
hører måske også med til historien, at jeg kæmmer med jævne mellemrum,
ellers ville jeg jo ikke opdage det i tide, og at en god tættekam faktisk
tager en del æg også.

Jens

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-08-03 23:18

"Jens og Jannie" <jannieogfjernjens@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hører måske også med til historien, at jeg kæmmer med jævne mellemrum,
> ellers ville jeg jo ikke opdage det i tide, og at en god tættekam faktisk

Det lyder sandsynligt - lusene skal være 9 - 12 dage gamel, før de lægger
æg.
Så når man kæmmer jævnligt, forhindrer man dem i at formere sig.

Hilsen Inger