MS Windows
briani 27239
Win2000/Pro/XP WinMe, Win98SE win hvad pas~
Fra : Sandholt

Dato : 21-08-03 21:19

Hej NG

Jeg har brug får at vide hvilket af ovenstående Windows styresystemer der
passer bedst til et par gl. pcér:

333Mhz (Intel) pc incl. Noname grafikkort 16mbRam - 3G harddisk - ca
100mbRam pc100.

500Mhz (AMD) pc incl. Matrox G400 32mbRam- Ibm 15G harddisk - ca 700mbram pc
133

Begge 2 skal bruges som "skrivemaskiner" dvs. Windows, Office (hvilken
verion 97 - 2000?),
og selvfølgelig internet - Mail.

Amd´også lidt til gl.spil.

Prøvet at lede efter specs, men ikke helt lure det. Håber på et par
anbefalinger herfra.

På Forhånd Tak

Sandholt

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-08-03 22:13

"Sandholt" <Mrjust30(fjern dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bi39fk$2r3b$1@news.cybercity.dk
> [...]
> styresystemer der passer bedst til et par gl. pcér:
>
> 333Mhz (Intel) pc incl. Noname grafikkort 16mbRam - 3G harddisk -

Du vælter dig ikke i ram, så jeg ville vælge win98se (hader ME, men det var måske også en mulighed)

> 500Mhz (AMD) pc incl. Matrox G400 32mbRam- Ibm 15G harddisk - ca
> 700mbram pc 133

Har selv en celeron 400 MHz og 384MB pc133 ram som kørte med win2000pro og office 2000, den er lidt langsom til at starte, men tror
det var harddisken som bremsede maskinen.

Har ikke leget med winXP, men den kan vist "optimeres" så den ikke kræver mere af maskinen end win2000.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Sandholt

Dato : 27-08-03 20:20

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message
> "Sandholt" <Mrjust30(fjern dette)@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:bi39fk$2r3b$1@news.cybercity.dk

Tak for svaret, undskyld den lange tilbagemeldings tid

Hilsen Sandholt

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-08-03 23:27

Sandholt wrote:
> 333Mhz (Intel) pc incl. Noname grafikkort 16mbRam - 3G harddisk - ca
> 100mbRam pc100.

Jeg er ikke sikker på at winme kan køre på så lille maskine med så lidt ram.
Så win98se vil jeg nok foretrække.

> 500Mhz (AMD) pc incl. Matrox G400 32mbRam- Ibm 15G harddisk - ca
> 700mbram pc 133

Hæld hel klart en WinMe på. Kan for resten også slæbe en W2k.

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-08-03 23:32

Henning Præstegaard wrote:

> Hæld hel klart en WinMe på. Kan for resten også slæbe en W2k.

Jeg ævler. Den kan snildt slæbe en WinXp pro. Jeg kørte med en AMD 500 MHz
med 256MB ram som kørte knippel stabil. Fik kun blå skærme når jeg pumpede
cd'en ud medens maskinen læste på cd'en. Billig lort

mvh
Henning

Fra : Sandholt

Dato : 27-08-03 20:20