MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP Pro localhost problem efter update
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 21-08-03 15:43

Hjælp!

Jeg opgraderede min Windows XP Pro via 'Windows Update' og nu kan jeg
pludselig ikke afvilke asp.net på min IIS/localhost, asp.old og html virker
fint.

Konkret får jeg den meget lidt sigende fejlmeddelelse:

"Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is
currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser
to retry your request.
Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific
request failure can be found in the system event log of the web server.
Please review this log entry to discover what caused this error to occur. "

Og kikker jeg i den nævnte log får jeg ikke noget nyt at vide, blot at der
en en intern serverfejl:

14:27:16 127.0.0.1 GET /test/ 401
14:27:16 127.0.0.1 GET /test/Default.aspx 500

At genstarte ISS/computeren hjælper ikke. For mig at se ser IIS
konfigurationen ud som den plejer, men det er ikke mit stærkeste område.

Jeg er ret lost hér - håber, at der er én derude med mere overblik en jeg...
Idéer er meget velkomne!

Kim

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 21-08-03 16:39

"Kim Bach Petersen" <sunsite@kensho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg opgraderede min Windows XP Pro via 'Windows Update' og nu kan jeg
> pludselig ikke afvilke asp.net på min IIS/localhost, asp.old og html

Mit bedste råd, af installere de patch du har lagt på. Det har du sikkeret
selv tænkt på. Det er helt sikkeret en af dem, som laver ged. (har haft
nogenlunde samme problem på arbejde, dog kun med ASP3, som stoppet med at
virker, hvis web-stedet var en applikation)

Allan Bach

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 25-08-03 12:33

Hej Kim,
> Jeg opgraderede min Windows XP Pro via 'Windows Update' og nu kan jeg
> pludselig ikke afvilke asp.net på min IIS/localhost, asp.old og html
virker
> fint.

Jeg fik nøjagtig samme problem - troede oprindeligt at det skyldes windows
komprimering af inaktive filer, men rullede systemet tilbage vhj. den
indbyggede xp facilitet og så var der intet i vejen. Så du er ikke den
eneste. Fik du løst problemer? Man vil jo gerne holde sin maskine opdateret,
men ikke hvis man så ikke kan programmere ...

"

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-08-03 12:54

Kim Bach Petersen wrote :

> [...]
> The web application you are attempting to access on this web server is
> currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web

Jeg faldt over denne artikel i microsoft.public.dotnet.framework.aspnet

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;315158

Se evt tråden http://shor.ter.dk/540337665 i samme gruppe.

I øvrigt kan jeg sige, at jeg for nogle uger siden lavede en clean
install af WindowsXP og installerede alle opdateringer inden jeg puttede
noget .Net på den. Jeg har ikke oplevet de problemer I her beskriver.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-08-03 13:06

Jesper Stocholm wrote :

> Jeg faldt over denne artikel i microsoft.public.dotnet.framework.aspnet
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;315158
>
> Se evt tråden http://shor.ter.dk/540337665 i samme gruppe.

Jeg fandt lidt mere til jer ... ved ikke om I kan bruge det.

http://groups.google.com/groups?q=Q822925+or+Q823718+kills+local+ASP%2ENET+processing+on+WinXP

.... eller http://shor.ter.dk/54436260

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 25-08-03 19:03

Jesper Stocholm wrote:

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;315158

Det ser plausibelt ud, det prøver jeg, tak!

Kim

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-08-03 19:13

Kim Bach Petersen wrote :

> Det ser plausibelt ud, det prøver jeg, tak!

no problem ... det er vist heller ikke mere end rimeligt, at der nu går
lidt hjælp den anden vej.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Hvorfor ser fanatiske fodboldfans altid sådan ud ?

Fra : Claus

Dato : 26-08-03 08:11

"Kim Bach Petersen" <sunsite@kensho.dk> wrote in message news:bi2lqf$f2s$1@sunsite.dk...

> Jeg er ret lost hér - håber, at der er én derude med mere overblik en jeg...
> Idéer er meget velkomne!
>
> Kim

Se evt. her http://www.asp.net/faq/ms03-32-issue.aspx

Mvh
Claus

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 26-08-03 15:04

Claus wrote:

> Se evt. her http://www.asp.net/faq/ms03-32-issue.aspx

Skønt, en lille bat-fil, der kan gøre arbejdet, så jeg ikke behøver at
klumre rundt

Tak, Kim

Fra : Morten Jokumsen - do~

Dato : 29-08-03 00:47

> [...]
virker
> fint.
>
> Konkret får jeg den meget lidt sigende fejlmeddelelse:

<SNIP>
Jeg mod tog denne mail som jeg har lagt op på følgende steder:
http://weblogs.dotnetforum.dk/guidmaster/posts/184.aspx
http://www.dotnetforum.dk/forum/showpost.aspx?PostID=960

/Morten Jokumsen, guidmaster
http://www.dotnetforum.dk