MS Windows
briani 27239
XP på selvbygget maskine
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-08-03 08:18

Hejsa - Jeg har en hjemmebygget maskine med winXP Pro kørende
Jeg har muligvis noget bøvl med HD/IO hastighed - men er lidt usikker på
hvor problemet evt ligger

Findes der noget benchmark programmer el lign på nettet, hvor man kan køre
sin maskine igennem og sammenligne med nogle grafer på forsk standard
maskiner?

Jeg har set noget lign en gang for mange år siden
Muligvis har det været buyware

Overvejer at gå over til SATA eller andet dramatisk da CPU'en stort set
laver ingenting men jeg kan ikke komme til alligevel da HD'en er "optaget"

NB! Det er ikke den nyeste HD...

Krydspostet i dk.edb.hardware.drev, dk.edb.system.ms-windows
Follow up til dk.edb.hardware.drev

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Leo E

Dato : 20-08-03 14:11

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message news:<kgF0b.152$%K2.86@news.get2net.dk>...
> [...]
>
> Findes der noget benchmark programmer el lign på nettet, hvor man kan køre
> sin maskine igennem og sammenligne med nogle grafer på forsk standard

Måske AIDA http://www.webattack.com/get/aida32.shtml>
Leo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-08-03 14:57

"Leo E" <le01@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message

> Måske AIDA http://www.webattack.com/get/aida32.shtml>
> Leo

Jeg installerede AIDA i går
Hmm, måske skal jeg "bare" smide nogle data efter jer herinde
Umiddelbart ser det fornuftigt ud

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 20-08-03 16:45

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Jeg installerede AIDA i går
> Hmm, måske skal jeg "bare" smide nogle data efter jer herinde

Hej Peter
Prøv med sisoft sandra der er en free version, hvis du kører benchmark har
du mulighed for at sammenligne med nogle andre systemer.
MVH
Paul Ø. Sørensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-08-03 17:53

"Paul Østerby Sørensen" <pauls@ofir.dk> skrev

> Prøv med sisoft sandra der er en free version, hvis du kører benchmark har
> du mulighed for at sammenligne med nogle andre systemer.

Det er sgisme "one cool program" [TM]

Jeg har en ledetråd her vedr HD'en
"Warning W3104 - Current transfer mode not optimal"
Så der er lidt at kikke på

Lidt specs -
Board: D865PERL
CPU: P4N (Northwood) Pentium 4 (2.4Ghz)
HD: Maxtor 2F040J0

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 20-08-03 18:26

Hej Peter
Godt du kunne bruge det her er lidt på mit system
P4 2.4GHz 800MHz FSB:
CPU Aritmetisk. Dhrystone 7074MIPS - Whetstone FPU/SSE 2060/4182 MFLOPS
MVH
Paul Ø. Sørensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-08-03 22:27

"Paul Østerby Sørensen" <pauls@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Peter
> Godt du kunne bruge det her er lidt på mit system
> P4 2.4GHz 800MHz FSB:
> CPU Aritmetisk.
> Dhrystone 7074MIPS -

Dhrystone 7201 MIPS

> Whetstone FPU/SSE 2060/4182 MFLOPS

Whetstone 2067/4320 MFLOPS

Det er ikke så meget CPU/Board der driller men HD der halter langt bagefter
Umiddelbart mangler jeg ca 5Mb/s i dataoverførsel i forhold til specs på min
disk
skulle gerne have været ca 20Mb/s
Random read ligger på ca 5Mb/s

Sætter jeg en disk i der kører med højere omdrejningstal og større cache så
kan jeg tredoble throughput
For ikke at snakke hvad der sker med to SATA diske i et RAID - hmmm

Btw min CD brænder ligger på ca 25Mb/s såeehh
Hmmm, check DMA bus mastering...

Jeg ved godt hvad jeg skal lave i weekenden

mvh/Peter Lykkegaard