MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win XP pro
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 19-08-03 17:52

Hej Gruppe.
Jeg kører med XP pro og har gjort det ca. 1 år. Jeg har hentet samtlige
opdateringer og service pakke, hvis jeg nu nødsaget bliver nødt til at
formatere skal jeg så igen hente alle disse tilføjelser, eller kan de
gemmes? Jeg kan jo ikke tage backup af det hele for så er alt skramlet jo
også med? Der er mange update.
Gunnar

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 19-08-03 18:57

Hvis du er heldig, ligger de i mappen
"C:\Documents and Settings\Dit Navn\Lokaleindstillinger\Temporary Internet
Files"

Filerne kan hedde noget i retning af Q817287...................exe eller
WindowsXP-KB.......exe

Næste gang du bruger Microsoft Update, så husk at gemme filerne i en anden
mappe, inden Windows tømmer mappen.

Hilsen Jan "Post"

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 19-08-03 20:28

> Hvis du er heldig, ligger de i mappen
> "C:\Documents and Settings\Dit Navn\Lokaleindstillinger\Temporary Internet
> Files"
Nu har jeg lige set efter i den mappe, er det noget der bør gemmes for
senere genbrug?

> [...]
> WindowsXP-KB.......exe
>
> Næste gang du bruger Microsoft Update, så husk at gemme filerne i en anden

Det forstår jeg ikke helt, hvilken mappe er det at Windows selv tømmer? Det
er når jeg går ind i mappen Tilføj/ Fjern at der står et utal af Hotfix,(
efter programmerne) det må være updateringerne, er det nogen der bør gemmes
et andet sted.

Gunnar

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-08-03 20:56

Gunnar Grooss skrev:

> Jeg har hentet samtlige opdateringer og service pakke, hvis jeg nu
> nødsaget bliver nødt til at formatere skal jeg så igen hente alle
> disse tilføjelser, eller kan de gemmes?

Du kan hente langt de fleste af dem inde fra Windows Update-kataloget
som giver dig lov til at gemme dem og installere dem på et senere
tidspunkt. <http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp>.
Klik på 'Gør Windows Update personlig' og placer et flueben i feltet
'Vis hyperlinket til Windows Update-kataloget under Se også'.
Gem indstillingerne og gå tilbage til forsiden hvor du nu har adgang
til Windows Update-kataloget. Jeg ved godt at det ikke hjælper dig
ret meget nu, for det gør jo at du alligevel skal hente hele skidtet
igen, men så har du det da liggende til en anden gang.

Det er heller ikke nogen dum idé at integrere service packs
på Windows-CD'en. Både Win2000 og XP kan det. Hvis man så samtidig
henter de opdateringer som er kommet efter den sidste service pack
og smider dem på CD'en, så kan man ret hurtigt få systemet op
igen. Se evt.: <http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/index.htm>.

Madsen.

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 22-08-03 19:09

Prøv at højreklikke på din Internet Explorer ikon og vælg egenskaber. Under
fanebladet "Generelt er der en menu som "Midlertidige Internetfiler". Klik
på "Instillinger" . Der kan du se hvor meget diskplads WINDOWS har afsat.