MS Windows
briani 27239
"vnetvios.vxd" under opstart af Win98
Fra : fanto

Dato : 19-08-03 08:01

Hej.

Jeg har en kammerat der siger han får en fejlmeddelse når han booter win98
(frisk installation). Under opstarten spørges der efter en fil -
vnetbios.vxd, her er han så nød til at klikke enter for at komme videre.
Nogen der ved hvorledes denne fejl håndteres?

Fra : Fynbo

Dato : 19-08-03 08:40

Helt frisk er den vist ikke...Fjern netværkskomponenter under "Andre
Komputere" og netkort i enhedshåndteringen og genstart...Så finder Win98
netværket og installerer det igen..Skulle gerne virke..

Fynbo

Fra : fanto

Dato : 19-08-03 09:10

"Fynbo" <fynbo@mail.dk> wrote in message
> Helt frisk er den vist ikke...Fjern netværkskomponenter under "Andre
> Komputere" og netkort i enhedshåndteringen og genstart...Så finder Win98
> netværket og installerer det igen..Skulle gerne virke..

Ok, det vil jeg foreslå. Men fejlen skulle nu være opstået i forbindelse med
en formattering. Men vi prøver at se på det, og håber det hjælper. Tak for
rådet.

Fra : Leo E

Dato : 19-08-03 10:40

"fanto" <tk_boje@tiscali.dk> wrote in message news:<3f41cb15$0$97212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> vnetbios.vxd, her er han så nød til at klikke enter for at komme videre.
> Nogen der ved hvorledes denne fejl håndteres?
Find en ny her: www.driverforum.com/bios3/3680.html
Leo

Fra : Doktoren

Dato : 19-08-03 11:32

eller du kan køre et program som system mechanic, eller deslige, der
søger computeren igennem for forkerte referencer i opstart med mere...
har virket hos mig hidtil :)

Kan vist hentes på www.download.com som en prøve version, men du skal
jo også kun bruge det en gang :)

Fra : fanto

Dato : 20-08-03 12:18

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> wrote in message
> eller du kan køre et program som system mechanic, eller deslige, der
> søger computeren igennem for forkerte referencer i opstart med mere...
> [...]

Jeg har installeret den påny, med en anden CDrom, nu kører det.. det var
ligesom det hele ikke var kommet med i den først installation. Der manglede
bl.a. "Andre computere" og jeg kunne ikke få lov til at lave en
internetforbindelse, da den ligeledes manglede en fil (rasdll, eller noget i
den stil). Egentlig mærkeligt, for begge installationer skulle være 98 2Edt.