MS Windows
briani 27239
Ukendt trafik?!
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-08-03 22:19

Lige nu sidder jeg og ser på min graf i DU meter, og der er en konstant
trafik downstream på mellem 5-15 kB/sek.
System: win2k proff SP3
Telia Stofa (flatrate)
Nu vil man jo sikkert først lukke de mest kendte kilder, mit apache
webserver, ftp server, og alle andre lign programmer man kunne ha' til at
hente data ned, men det hjælper ingenting.
netstat /a giver ikke rigtigt noget..
Har også prøvet med Ethereal, men synes det er meget svært at finde rundt i
det data den indsamler.
Umiddelbart viser min Zonealarm at mit Miranda og Tjenester og
controlprogrammer er dem som er aktive. Miranda er det ikke, og det er lidt
svært at finde ud af hvilke service det skulle være som står og henter hele
tiden.
Så findes der ikke et program til windows som ganske simpelt kan se hvilke
filer, processor og lign som skaber trafik ?
Hvis jeg klikker "stop" i ZA, så stopper trafikken... så det må næsten være
noget som den henter fra nettet...
-Er ikke på noget LAN eller har andre netkort aktive som kunne skabe
trafikken..

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-08-03 22:30

Bjarke Ravn-Jonsen skrev:

> Lige nu sidder jeg og ser på min graf i DU meter, og der er en
> konstant trafik downstream på mellem 5-15 kB/sek.

Jeg oplever ofte det samme med DU Meter. Jeg ved ikke hvorfra den har
det, men hvis jeg kører en netstat -ano så er alt lukket. TCPView fra
Sysinternals siger også at alle porte er lukkede, så det må være DU
Meter der kokser over et eller andet.

Madsen.