MS Windows
briani 27239
Q: Boot fra HD uden Styresytem
Fra : KM

Dato : 18-08-03 16:34

Jeg har en LapTop. Den er uden CD-Rom og uden OS lige nu.. Jeg har brug for
en måde at den kan boote fra HD'en hvis jeg kopierer hele CD'en's indhold
over på HD'en via parrallel kabel.. Hvordan får jeg den til at boote De
filer der ligger på HD'en..??

Hvis der er nogen der har en god ide så smid mig en mail privat.. Det er ret
vigtigt...

KM

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-08-03 17:32

On Mon, 18 Aug 2003 17:34:18 +0200, "KM" <kim-m@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>en måde at den kan boote fra HD'en hvis jeg kopierer hele CD'en's indhold
>over på HD'en via parrallel kabel.. Hvordan får jeg den til at boote De

Har den et floppy drev?

>Hvis der er nogen der har en god ide så smid mig en mail privat.. Det er ret
>vigtigt...

Det ødelæger jo iden med usenet. Hvis det er vigtigt kan du da bare
tjekke gruppen ofte.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : KM

Dato : 19-08-03 19:37

Ja den har floppydrev men jeg har prøvet med bootdisks og den vil ikke
installere fordi der ikke er noget CD-Rom drev installeret på maskinen..

Ring evt. på tlf: 86443285 hvis du har en god ide til hvordan jeg kan gøre
det..

Mvh

Kim Mortensen

Fra : Joakim

Dato : 21-08-03 15:09

"KM" <kim-m@webspeed.dk> wrote in

> Ring evt. på tlf: 86443285 hvis du har en god ide til hvordan jeg kan
> gøre det..

Ring selv til et IT-servicefirma og betal hvad det koster hvis det er så
vigtigt, for her får du ikke denne form for gratis arbejde.

Fra : KM

Dato : 22-08-03 17:55

Det var da en satans til kommentar.. Hvis folk evt. kunne hjælpe hinanden
lidt så ville det sgu da være rarere for alle.. Men nææ nej så kommer sådan
et kapitalist svin som dig der vil kræve store summer hvis du skulle ordne
noget..

Kys mig der hvor solen skinner mindst.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 22-08-03 18:15

Den Fri, 22 Aug 2003 18:54:59 +0200, "KM" <kim-m@webspeed.dk> skrev:

>Det var da en satans til kommentar..

Det er fordi du ikke forstår hvorfor.

> Hvis folk evt. kunne hjælpe hinanden lidt så ville det sgu da være rarere for alle..

Folk på usenet er generelt meget hjælpsomme, med at hjælpe netop på
usenet. Og ikke pr. mail eller telefon.
Det er intentionen at man stiller spørgsmål her, og får svar her, så
alle kan få glæde af svaret. Der er ingen andre end dig der får glæde af
at du får en telefonopringning eller en mail med svaret. Det virker
egoistisk ikke at ville dele viden og erfaringer med andre, når man som
her får *gratis* hjælp.

>Men nææ nej så kommer sådan
>et kapitalist svin som dig der vil kræve store summer hvis du skulle ordne
>noget..

Se ovenstående svar og du kan måske få en idé om hvorfor der blev svaret
på denne måde.

>Kys mig der hvor solen skinner mindst.

Jeg tror du skal over i d.s.s. eller mudderet.

Prøv eventuelt: http://www.usenet.dk/

Ovenstående er ikke ment negativt, men nærmere som et hint om hvorfor.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-08-03 00:02

KM wrote:
> [...]
> CD'en's indhold over på HD'en via parrallel kabel.. Hvordan får jeg
> den til at boote De filer der ligger på HD'en..??

Du skal have fat i et program der kan overføre via kabel i DOS.
Enten til lommen og bruge FastLynx eller få fat i en en DOS 5 eller 6
eller en win95 og sætte som med Intersvr og en anden fil jeg ikke kan huske.
Begge dele kan du boote på en eller anden startdiskette i begge maskiner,
så er du fri for opsætning. FX kan køre under windows 9x
FastLynx finder du her http://www.sewelld.com/

mvh
Henning