MS Windows
briani 27239
HJÆLP
Fra : KM

Dato : 17-08-03 16:26

Har brug for noget hurtig hjælp her.. Jeg skal have installeret Windwos XP
på min bærebare PC'er. Problemet er at der er ikke noget CD-Rom Drev i..
Hvordan kan jeg lave en Selvinstallerende fil der bliver bootet når jeg
starter den op.. Jeg kan lægge den ind på maskinen via Direkte Kabel
Forbindelse som jeg har fået ordnet. Men jeg kan ikke komme i kontakt med
mine CD-Rom Drev på den anden maskine..

Er der nogen der kan hjælpe.. Evt. via tlf: 86443285

KM

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-08-03 17:14

> [...]
>starter den op.. Jeg kan lægge den ind på maskinen via Direkte Kabel
>Forbindelse som jeg har fået ordnet. Men jeg kan ikke komme i kontakt med
[...]

Øh... Kan den bærbare boote? Hvis ja, hvilket styresystem? Har den
ikke et diskettedrev?

Har du en anden computer med et CD-ROM drev, som virker?

Har begge computere netværkskort? Det vil jeg mene er noget hurtigere
.... Hvis ikke, kan den direkte kabeltilslutning godt bruges.

Få kopieret i386-biblioteket ned på computeren og overfør det til den
bærbare vha. direkte kabeltilslutning.
Helst gerne på en partition for sig selv.

Få den bærbare startet op i DOS (evt. vha. en Windows 98 startdiskette
fra www.bootdisk.com) og gå ind i i386-biblioteket og start
installationen med kommandoen WINNT ...

/Henrik