MS Windows
briani 27239
Svchost og memoryproblemer
Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-03 03:06

Hej alle

En bærbar med w2k pro med sp3 og 192 mb ram har følgende problemer:

Indimellem genererer svchost.exe en fejl og indimellem er der problemer med
Outlook Express. Når man forsøger at svare på en mail, påstår windows, at der
ikke er hukommelse nok.

Maskinen er samtidig installeret med Office 2000 og MS Publisher 2002

Problemerne er muligvis kommet efter installation af Publisher eller måske
office. Office er fuldt opdateret.

Maskinen er endnu ikke opdateret med sp4, fordi der har været for meget tryk
på windowsupdate de senere dage..

OBS! Maskinen har med sikkerhed ikke ormen eller lignende!!

Nogen ideer?

Claus

Fra : jens

Dato : 17-08-03 08:43

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen ideer?

Lad windows styre "pagefile`ns" størelse i system - avanceret - visuelle
effekter - avanceret........

Mvh Jens

Fra : Thomas Lund

Dato : 17-08-03 09:38

> OBS! Maskinen har med sikkerhed ikke ormen eller lignende!!

Og det er du sikker på?
Har lige kæmpet med min egen W2K i et par dage, tjekket RAM osv.
Den lavede præcis de samme fejl beskriver, første tjek med Norton AV fandt
intet, men det gjorde den så 2 dage senere!
Fik fjernet skidtet, installeret updates og nu kører alt perfekt igen.
Efter at svchost.exe havde lavet fejl, blev hele systemet mærkeligt,
netværket virkede ikke, kunne ikke klikke på knapper i browseren mm.
Prøv lige at kontrollere den igen.

MvH Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-03 14:38

"Thomas Lund" <el.diablo@(nospam)lund.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige kæmpet med min egen W2K i et par dage, tjekket RAM osv.
> Den lavede præcis de samme fejl beskriver, første tjek med Norton AV fandt

Jeg har testet med alle tilrådighedstående scannere og kigget i regdatabasen
og hvad ved jeg. Kørt diverse scannere fra symantec osv, men intet har kunne
finde noget, så nu har jeg slettet det hele og installeret xp, så må vi se,
hvor længe det virker

Claus