MS Windows
briani 27239
Hvordan og hvor?
Fra : HappyDane

Dato : 17-08-03 03:04

Hej NG.

Nu håber jeg at det er den rigtige gruppe jeg er kommet til!
Nu er min maskine efterhånden blevet så satans langsom (Win XP home), og jeg
vil enormt gerne geninstallere styresystemet, men der er nogle ting jeg
gerne vil have med mig... fra det gamle.

1. Hvor finder jeg min outlook filer, her tænkes på indbakke, sendt osv., så
jeg kan få dem brændt ned og overført.
2. Hvordan formaterer jeg min harddisk? Jeg har kun en CD (org.) med win XP
på, og jeg ved af erfaring at installerer man på ny, kommer der bare endnu
et styresystem.... jeg vil gerne have en fuldkommen ren harddisk inden jeg
påbegynder installation.

Håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig!

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-03 03:28

"HappyDane" <ae@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Hvor finder jeg min outlook filer, her tænkes på indbakke, sendt osv., så
> jeg kan få dem brændt ned og overført.

Først eksporterer du dit adressekartotek. Se under filer - eksporter
adressekartotek. Så eksporterer du dine e-mailkonti. Se under funktioner -
konti.

Så ser du efter, hvor dine mailmapper ligger, klik på indbakke og vælg filer
og egenskab. Så kan du se, hvor xp gemmer filerne. Det er ikke altid ens,
afhængigt af version og brugeropsætning kan winbøvs finde på at gemme andre
steder. Så kopierer du alle filer i denne mappe til en bakupmappe.

Så opsætter du din anden windows. BEMÆRK at det er meget vigtigt, at du har
*præcis* de samme identiteter. Identiteterne skal altså oprettes først!

Så importerer du dine e-mail konti. Kig igen efter, hvilken sti der er til
dine mailbakker. Luk OE og gå så ind den pågældende mappe og slet alle filer.
Kopier dine bakupfiler over i mappen og så skulle du gerne være kørende...

> [...]
> et styresystem.... jeg vil gerne have en fuldkommen ren harddisk inden jeg

Det bedste er at starte op på en diskette og så formatere hele disken eller
evt bare slette partitionerne. Har du brugt NTFS skal du have fat i
Delpart.exe, den kan slette NT partitioner.

Men pas på, der er flere skadelige hoax på nettet med dette navn som kan
*ødelægge* harddisken totalt ved at overskrive spor 0, så skal du bruge den
kan jeg sende den til dig. Så må du i givet fald maile mig.

Har du intet diskdrev, så skal du lave en bootdiskette på cd. Der er flere på
nettet, så bare søg på google, ellers er der en gut, der hedder Morten som
har det på sin side, www.kalkunen.dk

Eller kan du boote på din cd og så få winxp til at slette partitionerne og
oprette nogle nye. Kan ikke på stående fod huske, hvordan man gør det, da jeg
ikke roder særlig meget med xp.

Claus

Fra : jens

Dato : 17-08-03 08:39

"HappyDane" <ae@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Hvor finder jeg min outlook filer, her tænkes på indbakke, sendt osv.,

> jeg kan få dem brændt ned og overført.

Outlook : start - søg / "*.pst" , i den ligger alle mailbakker for den
aktuelle bruger.
Outllok Expres. funktioner - indstillinger - vedligeholdelse./
lagringsmappe ,der kan den flyttes til en anden mappe, helle mappen kopieres
til cd eller anden disk, og efter install kopieres den tilbage til OE`s
"lagringsmappe" igen.

> [...]
> et styresystem.... jeg vil gerne have en fuldkommen ren harddisk inden jeg

Boot på cdèn, (skal eventuelt sættes i bios), når den spørger om du vil
reparere er det vist "ESC", og den installer på ny, derefter skal C drevets
partition slettes og oprettes igen, med efterfølgende formatering, men det
frem går af menuèrne
(Vælg ikke "quick" format)

Mvh Jens