Scalare
Fra : Poul Erik Nielsen

Dato : 05-04-01 21:55

Hjælp mine Scalare har lagt æg flere gange og jg har taget dem over i et
yngle akavarium hvor de klækker og klare sig fint indtil de selv skal finde
foder. Har prøvet alt små foder

MVH PEN

Fra : Allan Godsk Larsen

Dato : 05-04-01 22:39

Poul Erik Nielsen <pen@12move.dk> skrev i en
> Hjælp mine Scalare har lagt æg flere gange og jg har taget dem over i et
> yngle akavarium hvor de klækker og klare sig fint indtil de selv skal
finde
> foder. Har prøvet alt små foder

Prøv knust flagfoder! Jeg ved godt at mange, specielt ældre, akv.-bøger
skriver at det kun kan bruges i yderste nødstilfælde. Men "mærkevare"
flagfoder er altså MEGET bedre end rygtet siger.
Det eneste problem jeg er stødt på med ovenstående er, at nogle fiskeunger
udelukkende tager foder, svævende i vandet. (f.eks. Labidochromis caeruleus
unger som nægter at tage foder fra overfladen!... Har andre observeret
tilsvarende?). Hvorfor lidt omrøring er nødvendig til at få foderet ned i
vandet - og hyppig rensning af bunden, så gammelt foder ikke får lov til at
ligge og rådne.

Hyg dig - Held og lykke
Allan Godsk Larsen

Fra : Henrik M Hestbech

Dato : 16-04-01 13:47

Når jeg har haft æg fra scalarerne, har det altid været Artemia, der har
reddet festen. Vi gjorde det, at vi filtrerede artemia'erne fra, skyllede
med ferskvand, og så sendte en god opkoncentreret omgang artemia ned til de
kære små yngel.... så vidt jeg husker, var det ret ofte, det skulle gøres
(6-8 gange dagligt), før det lykkedes med opdrættet

MVH Henrik Hestbech

Poul Erik Nielsen <pen@12move.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GZ4z6.23461$o4.1272187@news010.worldonline.dk...