MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke slette partition??
Fra : Zodiax

Dato : 15-08-03 11:14

Jeg skal til at reformattere en HD og derefter installere XP igen for en
ven. Når jeg når til listen over partitioner hvor man kan slette og lave en
ny siger den noget i retning af "Kan ikke slette partitionen fordi den
indeholder midlertidige filer der skal bruges til at installere windows"

Det eneste jeg kan gøre er at installere windows oven i det gamle, men det
er noget humbug. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre, og hvorfor den
opfører sig sådan? Jeg har aldrig haft dette problem når jeg installerer på
min egen computer, men det er ikke første gang min vens AMD opfører sig
underligt i forbindelse med XP

--
Zodiax

Fra : jens

Dato : 15-08-03 12:41

"Zodiax" <zodiax@jesspar*fjern_dette*.dk> skrev i en meddelelse

> ny siger den noget i retning af "Kan ikke slette partitionen fordi den
> indeholder midlertidige filer der skal bruges til at installere windows"

Boot fra cdèn, og installer den derfra......., så kan man fjerne parten
under install, det jan man ikke ved nstall inde fra windows....

Mvh Jens

Fra : Leo E

Dato : 15-08-03 17:31

"Zodiax" <zodiax@jesspar*fjern_dette*.dk> wrote in message news:<3f3cb27b$0$13216$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> min egen computer, men det er ikke første gang min vens AMD opfører sig
Hej
Du skal heller ikke slette, du skal formattere, og det gør du
bedst med en bootdiskette f.eks w98, hvis du ikke har en kan du
finde en her: www.bootdisk.com/
Hilsen: Leo

Fra : jens

Dato : 15-08-03 20:08

"Leo E" <le01@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal heller ikke slette, du skal formattere, og det gør du
> bedst med en bootdiskette f.eks w98, hvis du ikke har en kan du
> finde en her: www.bootdisk.com/

Sludder, den kan ikke formatere et NTFS drev..., så skal den ompartes, og
det gøres nemmest under install efter boot fra XP cdèn

Mvh Jens

Fra : Leo E

Dato : 16-08-03 07:29

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message news:<bhjaui$6fm$1@news.net.uni-c.dk>...

> Sludder, den kan ikke formatere et NTFS drev..., så skal den ompartes, og
> det gøres nemmest under install efter boot fra XP cdèn
>
> Mvh Jens
Det er da egentlig noget af en påstand, jeg synes du skal prøve
med en w98 og se hvad der sker.
Leo

Fra : jens

Dato : 16-08-03 09:16

"Leo E" <le01@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da egentlig noget af en påstand, jeg synes du skal prøve
> med en w98 og se hvad der sker.

Jeg har prøvet det , masser af gange.....
W98 kan ikke se et ntfs drev, og demed ikke formatere det....., så kommer
man ud i noget Fdisk.
Er man heldig at det er et fat32 drev, som dem gamle XP ligger på er det
installeret forkert.

Man kan slette og ompertitionere under install hvis man booter fra cdèn, men
ikke hvis man starter installering efter at være bootet ind i den gamle xp.

Mvh Jens