MS Windows
briani 27239
Windows 2000 vil ikke starte
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 15-08-03 11:01

Hejsa

Jeg har en maskine som ikke længere vil starte op - den kommer kun til
det skærmbillede hvor den pæne grafik siger at "Windows 2000 er ved at
starte op", og så stopper den bare.

Jeg kan starte den op i safemode så længe det bare er safemode eller
safemode med kommandoprompt. Hvis jeg vælger safemode med networking, så
stopper den også midt i opstarten.

Nogen ideer til hvad der går galt?

Mvh.
/Thomas

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-08-03 11:09

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan starte den op i safemode så længe det bare er safemode eller
> safemode med kommandoprompt. Hvis jeg vælger safemode med networking, så

Noget kunne tyde på at det er dit netværk den er gal med, prøv at starte op
i safemode uden netværk og fjern dit netværks kort fra enhedshåndtering,
genstart normalt og se om det har hjulpet.
Har det hjulpet, kan du prøve at installere dit netværkskort igen.
Har det ikke så kan jeg ikke lige komme i tanke om hvad der kan være galt.

---- Laziter ----
Everyone loves victory.
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 15-08-03 13:01

Laziter [9440] wrote:

> [...]
> Har det hjulpet, kan du prøve at installere dit netværkskort igen.
> Har det ikke så kan jeg ikke lige komme i tanke om hvad der kan være galt.

Hejsa

Jeg prøvede faktisk at starte i safemode uden netværk og fjerne kortet,
men det ændrede ingenting.

Til gengæld har jeg lige skruet kortet ud af maskinen og så startede den
fint. Dernæst prøvede jeg at skruet kortet i igen, og så startede
maskinen også fint!? (Midlertidig hardware-fejl/dårlig forbindelse?)

.... så jeg tror at enden på historien bliver at jeg skruer det hele
sammen igen og går hjem, og hvis problemet så opstår igen, så bliver
kortet skiftet ud.

Tak for forslag.

Mvh.
/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 16:52

> [...]
>
> ... så jeg tror at enden på historien bliver at jeg skruer det hele
> sammen igen og går hjem, og hvis problemet så opstår igen, så bliver

Det er jo fænomener, man ofte kommer ud for ved fejlmelding af snart alle
former for elektronik. Der kan være en forbindelse (stikforbindelse), der er
blevet dårlige og dårligere med årerne, og pludselig vil den ikke mere. Når
man så har lokaliseret fejlen til lige netop det print og river det ud, men
finder ikke umiddelbart noget galt, og sætter det ind igen, og vupti virker
skidtet igen. Så står man som Moses ved Det røde Hav og mangler tit en god
forklaring.

Det kan også i dit tilfælde være, at din forbindelse til netværk har været
udsat for en større statisk ladning (på én af flere mulige måder) til et
potentiale over signalspændingerne, og hvis denne statiske ikke aflades af
sig selv, blokerer forbindelsen.

Mvh
Karsten Jensen