MS Windows
briani 27239
Cd- Rom drev væk i ME
Fra : ll

Dato : 14-08-03 20:30

Hej

Jeg har en 400 mhz pc, hvor cd drev er blevet væk i denne computer. De har
været der og nu er de så bare væk. (CD og Brænder) Jeg har prøvet alle
muligheder med jumper. men uden reultat, hvad kan det være. Styresystem er
Win ME.

/Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-08-03 20:39

"ll" <ll@ee.dk> wrote:

>Jeg har en 400 mhz pc, hvor cd drev er blevet væk i denne computer. De har
>været der og nu er de så bare væk. (CD og Brænder) Jeg har prøvet alle
>muligheder med jumper. men uden reultat, hvad kan det være.

Der er cirka en million muligheder

Prøv at gå lidt systematisk frem...

Check din BIOS at du ikke har 'diabled' drevet eller ide-controlleren.

Finder BIOS cd drevet - Gør den ikke er det nok et hardware problem,
ellers går du videre til windows...

<mlr>

Fra : ll

Dato : 14-08-03 20:52

> Der er cirka en million muligheder

Øv. )

> Prøv at gå lidt systematisk frem...
>
> Check din BIOS at du ikke har 'diabled' drevet eller ide-controlleren.

Det ser fint ud og jeg har ikke rodet med det.

> Finder BIOS cd drevet - Gør den ikke er det nok et hardware problem,
> ellers går du videre til windows...

BIOS Finder dem fint nok og jeg har søgt efter nyt HW i Win, men den finder
ikke noget.

/Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-08-03 22:15

"ll" <ll@ee.dk> wrote:

>BIOS Finder dem fint nok og jeg har søgt efter nyt HW i Win, men den finder
>ikke noget.

Så er det ind i 'Enhedshåndtering'.

Er der gule udråbstegn ?

Hva' fortæller den om IDE ATA/ATAPI controlleren ? Der skulle gerne
være en master controller plus primær og sekundær IDE kanal ?!

Viser den noget om DVD/CDR drev ?!

<mlr>

Fra : ll

Dato : 17-08-03 20:22

Hej Michael

Mange tak for hjælpen, men jeg har nu valgt at formatere hd`en og nu virker
det perfekt. Godt jeg havde en ekstra hd, jeg kunne jo ikke brænde
filerne.....

/Jesper