MS Windows
briani 27239
"Page Fault in Nonpaged area"... fejl ????
Fra : Doktoren

Dato : 13-08-03 18:10

Hej
Min brors computer vil ikke starte :(
Det er lige kommet. Det er ikke installeret nogle programmer, eller
nyt hardware og det har fungeret fint indtil nu....
Den kommer med en fejl meddelelse der minder om denne :
Page_Fault_in_nonpaged_area og så noget med 0x000000050 ... Denne fejl
kommer hver gang computeren forsøger at loade windows... Jeg kan godt
starte i fejlsikret tilstand ...

Er der nogen der ved hvad det kan være...?
--
Lars Koch Hansen
Odense

Fra : Sander

Dato : 13-08-03 18:21

Prøv i fejlsikret tilstand at gå ind i Enhedshåndtering
og se hvilken computertype den er sat op som,
og prøv evt. at opdatere driveren og sæt den som
standard pc.

Sander.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-08-03 18:44

In dk.edb.system.ms-windows, Doktoren <REMOVElkh79@hotmail.com> says...
> Er der nogen der ved hvad det kan være...?

RAM-fejl.

Udskift RAM'en og prøv igen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : MFO

Dato : 13-08-03 19:32

[snip]
> RAM-fejl.
>
> Udskift RAM'en og prøv igen.
[snap]

Hej!
Er du sikker på, at det er den eneste fejl, der udløser den melding?
Brug Google og søg på fejlmeldingen, der er mange mulige årsager.
Mit system startede med meldingen for 5 dage siden. Skiftede RAM og netkort
uden at det hjalp. Først da jeg satte "Plug and Play Aware O/S" til "No" i
BIOS, kørte systemet stabilt igen. Hvorfor ved jeg ikke, men Microsoft
anbefalede det, et eller andet sted!
Min maskine havde kørt 4 mdr. uden problemer inden.
Venlig hilsen
Michael

AMD 2600+
MSI KT4V
Nvidia Geforce4 MX 440
2*512 Supreme DDR2700
XP Prof. SP1 med nyeste opdateringer.

Fra : Doktoren

Dato : 14-08-03 00:08

det vil jeg da prøve :)
Jeg har også læst en masse på google, men har ikke fundet en løsning
endnu... jeg håber dette lille trick i bios kan redde den :)
Takker