Skærme
Fijala 3554
18,1" Medion ... Lidt for grøn?
Fra : Jan R

Dato : 21-08-03 19:02

Hej NG!

Jeg har netop erhvervet mig en flot 18.1" Medion TFT skærm fra Fona.
Billedet står knivskarpt, men der er en grønlig nuance over farverne - især
i de grå farver. Hvis jeg trykker på AUTO (adjust) så bliver farverne lige
som jeg gerne vil have dem (neutrale grå), men når autoadjust er færdig
bliver farverne straks lidt grønne i det. Er der nogen der har oplevet samme
problem? Skal jeg returnere skærmen, eller er der bare en indstilling jeg
har overset?

Mvh
Jan R

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 21-08-03 19:40

"Jan R" <SLET.janromme@SLET.hotmail.com.SLET> skrev i en meddelelse
> [...]
samme
> problem? Skal jeg returnere skærmen, eller er der bare en indstilling jeg

Hej Jan
Det har jeg godtnok ikke oplevet, men hvad med at justere farverne manuelt
har du prøvet dette
og er der så også forskel på farverne efter du har afsluttet justeringen
hvis ja ville jeg nok aflevere
skærmen igen.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jan R

Dato : 21-08-03 22:21

"Paul Østerby Sørensen" <pauls@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har du prøvet dette
> og er der så også forskel på farverne efter du har afsluttet justeringen

Jeg har brugt en time eller måske to på at lege med skærmes indstillinger og
Adobe Gamma, og det er endelig lykkedes at lave grå der faktisk er grå og
ikke grågrøn. Ahh... det var meget bedre Jeg tror, at jeg beholder
skærmen.

Fra : Jan R

Dato : 22-08-03 12:31

> [...]
> Adobe Gamma, og det er endelig lykkedes at lave grå der faktisk er grå og
> ikke grågrøn. Ahh... det var meget bedre Jeg tror, at jeg beholder

Efter at have sovet på det, bestemte jeg mig for alligevel at bytte skærmen.
Heldigvis var der ingen problemer i Fona med at få den byttet til en ny. Jeg
har fået sat det nye skærm op, og billedet er væsentligt bedre!

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-03 20:43

> [...]
>Heldigvis var der ingen problemer i Fona med at få den byttet til en ny. Jeg
>har fået sat det nye skærm op, og billedet er væsentligt bedre!

Det var da alletiders, da jeg købte min Medion18,1 spurte jeg om den kunne
byttes hvis der var problemer, de ville de godt men under ingen
omstændigheder ville de eventuelt give pengene tilbage, og jeg mener
selvfølgelig hvis jeg ikke var tilfreds med skærmen og omgående afleverede
den igen, men heldigvis er jeg mere end tilfreds med den, den står flot og
ser godt ud, og klaren 3D games helt fint.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : H_Luchter

Dato : 22-08-03 20:48

Klippet fra Fonas websted

14 dages fuld returret
Der skal være plads til at fortryde. Derfor kan varer købt i FONA returneres
eller byttes i op til 14 dage efter købet. Det eneste vi forlanger, er, at
du bringer varen tilbage ubeskadiget og i dens originalemballage - komplet
med manual, fjernbetjening, kabler osv. Returretten gælder ikke
mobiltelefoner, printere og paraboludstyr. Du kan også returnere musik og
software i FONA. Blot husk, at disse skal returneres plomberet.

Fra : Jan R

Dato : 23-08-03 21:26

"H_Luchter" <Lucrter@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobiltelefoner, printere og paraboludstyr. Du kan også returnere musik og
> software i FONA. Blot husk, at disse skal returneres plomberet.

Og de holder faktisk hvad de lover... Ingen problemer der ...

Nu har jeg bare det problem, at min gamle fladskærm (som også er sat til
computeren, så de står ved siden af hinanden) ser rigtig dårlig ud i forhold
til den nye Medion 18", så det varer nok ikke længe inden den (altså den
gamle) også bliver skiftet ud.