Skærme
Fijala 3554
SONY G420 med Geforce 4 Ti4200
Fra : VK

Dato : 19-08-03 04:13

Hej gruppen!

lidt specs:
Palit Daytona GeForce2 MX 64
Palit Daytona GeForce2 MX 32
Point of View GeForce4 Ti 4200 med DVi
Windoze XP Pro med SP1 + Nyeste Detonator drivere
1 stk. 3m han/han kvalitets VGA kabel med skærm (altså "shielded")

Før i tiden havde et Palit Daytona Geforce2 MX 64. Skærmen var OG stadig er
SONY G420 med 2 udgange. Den ene af dem (med et fastmonteret kabel) gik til
den ene maskine (med GEforce2 MX 32) og den anden (med et 15pins udvendig
stik, til hvilket havde jeg sat et 3m langt tyk kvalitets kabel på) gik til
den anden maskine. Alt virkede fint med knivskarpt billede fra begge
maskiner.

Men så har endelig opgraderet mit grafikkort til Geforce4 Ti4200.....og
problemerne startede

Jeg fik installeret nyt grafikkort (Geforce4) som havde en analog + en
DV-indgang samt S-video udgang.
Skærmen blev sort, selvom den modtog et signal, men bagefter vil grønne
diode ikke lyse.
Lidt senere fandt jeg ud af at hvis man brugte det tykke kvalitets kabel, så
vil skærmen ikke acceptere det, dog hvis man enten tog det første kabel (det
der var monteret ind i skærmen fra fabrikken) eller havde sat et
forlængerkabel på det tykke kabel, så vil der komme et billede frem på
skærmen! Problemet er så bare at billedet er jo ikke helt lyst og knivskarpt
som før, især nå man indstille frekvensen til 100Hz

Jeg eksperimenterede frem og tilbage med enten analog udgang eller DV (med
adapter på) dog uden held.Der skal lige siger at dette fremkommer ved alle
frekvenser

Jeg lagde mærke til at hvis man midt i Windows fjernede det tynde
kabelforlænger og sat det tykker kabel direkte ind i grafikkortet, så vil
skræmen naturligvis gå sort, men så gik der et par minutter og skærmen vil
starte op igen, dog uden billede på, og så lidt senere vil der komme nogle
glimter af billedet med windows, sløret og kun for et brøkdel af et sekund.

Er det grafikkortet der er noget galt med ? Er der nogen der har oplevet
noget lignende med deres GeForce 4Ti kort ?
Eller er det skærmen + kablet der ikke kan følge med med det ny kort ?
Slår kablet billedet ud fordi frekvensen på det er for høj eller for lav ?

Andre ideer, forslag ?

x-post: dk.edb.hardware
dk.edb.hardware.grafikkort