/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
password
Fra : Rikke Nyland Christe~


Dato : 05-04-01 21:39

Hej,
Jeg er på jagt efter et/flere scripts/metoder af en slags der kan bruges til
at tjekke indtastningsfelter inden de submittes til en database. F.eks.
hvordan tjekkes at en bruger har indtastet det samme password to gange (det
er det primære problem), at email indeholder @, postnummer tal osv.





 
 
Janus Klok Lauritsen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Janus Klok Lauritsen


Dato : 05-04-01 21:50

Det skal nok laves med java-script, clientside. Ikke ASP da der ikke er
nogen grund til at sende forkert data til serveren, bare for at finde ud af
at det ER forkert.
Der er nyhedsgrupper om dette ( clientside/javascript ).
Mvh
Janus
P.S. Regulare ekspression er gode til at checke emails.

"Rikke Nyland Christensen" <rikke.nyland@sol.dk> wrote in message
news:4K4z6.1344$76.181574@news101.telia.com...
> Hej,
> Jeg er på jagt efter et/flere scripts/metoder af en slags der kan bruges
til
> at tjekke indtastningsfelter inden de submittes til en database. F.eks.
> hvordan tjekkes at en bruger har indtastet det samme password to gange
(det
> er det primære problem), at email indeholder @, postnummer tal osv.



Hendrik Hansen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Hendrik Hansen


Dato : 05-04-01 21:55


"Janus Klok Lauritsen" <janus@mcb.dk> wrote in message
news:fU4z6.1351$76.182183@news101.telia.com...
> Det skal nok laves med java-script, clientside. Ikke ASP da der ikke er
> nogen grund til at sende forkert data til serveren, bare for at finde ud
af
> at det ER forkert.

Du skal _altid_ validere data på serveren, da folk temmelig nemt kan komme
uden om clientside validering. Serverside validering er din eneste garanti
for konsistente data, clientside validering skal blot ses som en hjælp til
brugerne.

Mvh. Hendrik



Peter Pedersen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 05-04-01 22:20


"Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> wrote in message
news:9aim39$c0$1@sunsite.dk...
>
> "Janus Klok Lauritsen" <janus@mcb.dk> wrote in message
> news:fU4z6.1351$76.182183@news101.telia.com...
> > Det skal nok laves med java-script, clientside. Ikke ASP da der ikke er
> > nogen grund til at sende forkert data til serveren, bare for at finde ud
> af
> > at det ER forkert.
>
> Du skal _altid_ validere data på serveren, da folk temmelig nemt kan komme
> uden om clientside validering. Serverside validering er din eneste garanti
> for konsistente data, clientside validering skal blot ses som en hjælp til
> brugerne.

Der er da ingen grund til at belaste serveren mere en højst nødvendigt, så
længe clientsite script kan fjerne de fleste _ikke_korrekt_udfyldte felter
er det da værd at tage med. Derfor skal et clientsite validerings script
ikke kun ses som en hjælp til brugeren.

/peter



Jesper Stocholm (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 05-04-01 22:25

"Peter Pedersen" <*.pdp@mailme.dk> wrote in
<9aink4$rcr$1@news.inet.tele.dk>:

>
>"Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> wrote in message
>news:9aim39$c0$1@sunsite.dk...

>>
>> Du skal _altid_ validere data på serveren, da folk temmelig nemt kan
>> komme uden om clientside validering. Serverside validering er din
>> eneste garanti for konsistente data, clientside validering skal blot
>> ses som en hjælp til brugerne.
>
>Der er da ingen grund til at belaste serveren mere en højst nødvendigt,
>så længe clientsite script kan fjerne de fleste _ikke_korrekt_udfyldte
>felter er det da værd at tage med. Derfor skal et clientsite validerings
>script ikke kun ses som en hjælp til brugeren.
>

jo ... for du kan intet validere med client-side scripts [1]. Det eneste du
kan gøre er at spare brugeren for tid.

[1] Med dette mener jeg 100% sikkerhed.

--
Mary had a little key (It's all she could export), and all the email
that she sent was opened at the Fort."
(Ron Rivest)
- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Peter Pedersen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 05-04-01 22:28


"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote in message
news:Xns907AEE05076C3spamstocholmdk@192.38.208.81...
> "Peter Pedersen" <*.pdp@mailme.dk> wrote in
> <9aink4$rcr$1@news.inet.tele.dk>:
>
> >
> >"Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> wrote in message
> >news:9aim39$c0$1@sunsite.dk...
>
> >>
> >> Du skal _altid_ validere data på serveren, da folk temmelig nemt kan
> >> komme uden om clientside validering. Serverside validering er din
> >> eneste garanti for konsistente data, clientside validering skal blot
> >> ses som en hjælp til brugerne.
> >
> >Der er da ingen grund til at belaste serveren mere en højst nødvendigt,
> >så længe clientsite script kan fjerne de fleste _ikke_korrekt_udfyldte
> >felter er det da værd at tage med. Derfor skal et clientsite validerings
> >script ikke kun ses som en hjælp til brugeren.
> >
>
> jo ... for du kan intet validere med client-side scripts [1]. Det eneste
du
> kan gøre er at spare brugeren for tid.
>
> [1] Med dette mener jeg 100% sikkerhed.

Nu snakker jeg om ikke at belaste serveren mere end højst nødvendigt, og et
clientsite script vil fange langt de fleste fejl inden de sendes til
serveren. Og man vil derfor, ved brug af et sådant kunne undgå unødig spild
af serverens resurser.


/peter



Jesper Stocholm (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 05-04-01 22:34

"Peter Pedersen" <*.pdp@mailme.dk> wrote in
<9aio26$t2q$1@news.inet.tele.dk>:

>
>"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote in message
>news:Xns907AEE05076C3spamstocholmdk@192.38.208.81...
>>
>> jo ... for du kan intet validere med client-side scripts [1]. Det
>> eneste
>du
>> kan gøre er at spare brugeren for tid.
>>
>> [1] Med dette mener jeg 100% sikkerhed.
>
>Nu snakker jeg om ikke at belaste serveren mere end højst nødvendigt, og
>et clientsite script vil fange langt de fleste fejl inden de sendes til
>serveren. Og man vil derfor, ved brug af et sådant kunne undgå unødig
>spild af serverens resurser.
>

enig ... men du kommer ikke udenom, at du skal på serversiden checke hvert
felt - fx. inden indsættelse i en database.

--
Mary had a little key (It's all she could export), and all the email
that she sent was opened at the Fort."
(Ron Rivest)
- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Peter Pedersen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 05-04-01 22:37


"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote in message
news:Xns907AEF97F1BF2spamstocholmdk@192.38.208.81...
> "Peter Pedersen" <*.pdp@mailme.dk> wrote in
> <9aio26$t2q$1@news.inet.tele.dk>:
>
> >
> >"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote in message
> >news:Xns907AEE05076C3spamstocholmdk@192.38.208.81...
> >>
> >> jo ... for du kan intet validere med client-side scripts [1]. Det
> >> eneste
> >du
> >> kan gøre er at spare brugeren for tid.
> >>
> >> [1] Med dette mener jeg 100% sikkerhed.
> >
> >Nu snakker jeg om ikke at belaste serveren mere end højst nødvendigt, og
> >et clientsite script vil fange langt de fleste fejl inden de sendes til
> >serveren. Og man vil derfor, ved brug af et sådant kunne undgå unødig
> >spild af serverens resurser.
> >
>
> enig ... men du kommer ikke udenom, at du skal på serversiden checke hvert
> felt - fx. inden indsættelse i en database.

Så er vi enige.

god nat!

/peter



Jesper Nielsen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 05-04-01 22:42


> Nu snakker jeg om ikke at belaste serveren mere end højst nødvendigt, og
et
> clientsite script vil fange langt de fleste fejl inden de sendes til
> serveren. Og man vil derfor, ved brug af et sådant kunne undgå unødig
spild
> af serverens resurser.

Du kan _ikke_ nøjes med client side validering, da brugeren nemt kan tage
HTML koden til formularen og lave sin egen formular _uden_ JavaScript
valideringskoden, og dermed indtaste ulovlige/ugyldige data. Derfor skal man
altid benytte server side validering, og client side validering må derfor
anses som en hjælp til brugeren, som Hendrik korrekt nævner.

/jesper/



Hendrik Hansen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Hendrik Hansen


Dato : 05-04-01 23:03


"Peter Pedersen" <*.pdp@mailme.dk> wrote in message
news:9aio26$t2q$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote in message
> news:Xns907AEE05076C3spamstocholmdk@192.38.208.81...
> > "Peter Pedersen" <*.pdp@mailme.dk> wrote in
> > <9aink4$rcr$1@news.inet.tele.dk>:
> >
> > >
> > >"Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> wrote in message
> > >news:9aim39$c0$1@sunsite.dk...
> >
> > >>
> > >> Du skal _altid_ validere data på serveren, da folk temmelig nemt kan
> > >> komme uden om clientside validering. Serverside validering er din
> > >> eneste garanti for konsistente data, clientside validering skal blot
> > >> ses som en hjælp til brugerne.
> > >
> > >Der er da ingen grund til at belaste serveren mere en højst nødvendigt,
> > >så længe clientsite script kan fjerne de fleste _ikke_korrekt_udfyldte
> > >felter er det da værd at tage med. Derfor skal et clientsite
validerings
> > >script ikke kun ses som en hjælp til brugeren.
> > >
> >
> > jo ... for du kan intet validere med client-side scripts [1]. Det eneste
> du
> > kan gøre er at spare brugeren for tid.
> >
> > [1] Med dette mener jeg 100% sikkerhed.
>
> Nu snakker jeg om ikke at belaste serveren mere end højst nødvendigt, og
et
> clientsite script vil fange langt de fleste fejl inden de sendes til
> serveren. Og man vil derfor, ved brug af et sådant kunne undgå unødig
spild
> af serverens resurser.

Jamen, vi kan da bare droppe al serverside kode og lave alt som flade
HTML-filer - så kan vi _virkelig_ spare "serverens resurser"...

Det er godt nok nogle mærkelige prioriteringer du har - jeg kunne da godt
tænke mig at vide på hvilke websites at du har haft så store problemer med
serverkraft, at du har været nødsaget til at spare serverside valideringer
væk. Hint: Du kan ikke finde et eksempel på dette i denne verden -
valideringer kræver en forsvindende lille mængde resourcer. Hvis du endelig
har et website med så stor belastning at webserveren har svært ved at følge
med, har du sikkert allerede overvejet en webfarm, alene af
performancehensyn, og kan bare smide en maskine mere i farmen.

Mvh. Hendrik



Peter Pedersen (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 06-04-01 18:37

[CUT]

> Jamen, vi kan da bare droppe al serverside kode og lave alt som flade
> HTML-filer - så kan vi _virkelig_ spare "serverens resurser"...
>
> Det er godt nok nogle mærkelige prioriteringer du har - jeg kunne da godt
> tænke mig at vide på hvilke websites at du har haft så store problemer med
> serverkraft, at du har været nødsaget til at spare serverside valideringer
> væk. Hint: Du kan ikke finde et eksempel på dette i denne verden -
> valideringer kræver en forsvindende lille mængde resourcer. Hvis du
endelig
> har et website med så stor belastning at webserveren har svært ved at
følge
> med, har du sikkert allerede overvejet en webfarm, alene af
> performancehensyn, og kan bare smide en maskine mere i farmen.

Hvis du læse nogle af mine andre indlæg vedr. samme subj. ville du måske
forstå.

Men jeg kan stadig ikke forstå hvorfor man bare skal belaste serveren med
_ikke_korrekt_udfyldte felter, hvis disse kan forhindres ved at lade et
clientsite script kontrollere felterne inden formen godkendes. Derefter kan
man altid lade et serversite script kontrollere data.

Prøv feks. at besøge nogle af de store websites med mange besøgende ,(feks.
www.microsoft.com) og se om de ikke har en eller anden for serversite
validering af formular felterne inden formen godkendes.

Highend websites kan ikke bare rutte med unødig spild af serveren.

/peter



Janus Klok Lauritsen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Janus Klok Lauritsen


Dato : 05-04-01 22:22

Nu var det primære problem ( stod der ) at checke at 2 passwords var ens.
Dette kan vel ligeså godt ordnes hos klienten, så man slipper for at sende
data til serveren og derefter sende en fejlside til klienten ?
Checke om en email indeholder @ kan vel også ordnes hos klienten ?
O.s.v.
Er disse ikke også valideringer der "blot skal ses som en hjælp til
brugeren" ?
Men jeg er da helt enig i at man altid skal checke at data er ok, når du
modtager dem på serveren, inden man evt. bruger den mod f.eks. DB. F.eks.
kan mange søge funktioner "ødelægges" med søgestrenge der indeholder ', og
det er jo ikke meningen !
Mvh
Janus
"Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> wrote in message
news:9aim39$c0$1@sunsite.dk...
> Du skal _altid_ validere data på serveren, da folk temmelig nemt kan komme
> uden om clientside validering. Serverside validering er din eneste garanti
> for konsistente data, clientside validering skal blot ses som en hjælp til
> brugerne.
>
> Mvh. Hendrik
>
>



Erlend Klakegg Bergh~ (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Erlend Klakegg Bergh~


Dato : 05-04-01 22:14

Rikke Nyland Christensen <rikke.nyland@sol.dk> skrev i
news:4K4z6.1344$76.181574@news101.telia.com
> Hej,

Heizann ....

> Jeg er på jagt efter et/flere scripts/metoder af en slags der kan bruges
til
> at tjekke indtastningsfelter inden de submittes til en database.

SQL

> F.eks.
> hvordan tjekkes at en bruger har indtastet det samme password to gange
(det
> er det primære problem)

if pass1 = pass2 then

evt.

if lcase(pass1) = lcase(pass2) then

> , at email indeholder @

if inst(1, "erlendkb@online.no", "@") then 'Ikke helt sikker på om jeg
husker alt i farten ...

>, postnummer tal

SQL

> osv.

Osv ... =)

Til dere andre; det er lov å svare selv om dere ikke alltid ser noen vits i
å benytte ASP til det ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net
http://www.kleggen.com/



Jesper Stocholm (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 05-04-01 22:16

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in
<Nb5z6.4703$R6.102377@news1.oke.nextra.no>:

>Rikke Nyland Christensen <rikke.nyland@sol.dk> skrev i
>news:4K4z6.1344$76.181574@news101.telia.com
>> Hej,
>
>Heizann ....
>
>> Jeg er på jagt efter et/flere scripts/metoder af en slags der kan
>> bruges
>til
>> at tjekke indtastningsfelter inden de submittes til en database.
>
>SQL
>

hvordan gøres dette ?

Altså: hvordan sikrer man sig vha SQL at der er tastet noget i et felt ?

Og til Rikke: husk aldrig at gemme passwords i klartekst på serveren.

--
Mary had a little key (It's all she could export), and all the email
that she sent was opened at the Fort."
(Ron Rivest)
- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Erlend Klakegg Bergh~ (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Erlend Klakegg Bergh~


Dato : 05-04-01 22:24

Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i
news:Xns907AEC87FFB25spamstocholmdk@192.38.208.81
> "Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in
> <Nb5z6.4703$R6.102377@news1.oke.nextra.no>:
>
> >Rikke Nyland Christensen <rikke.nyland@sol.dk> skrev i
> >news:4K4z6.1344$76.181574@news101.telia.com
> >> Hej,
> >
> >Heizann ....
> >
> >> Jeg er på jagt efter et/flere scripts/metoder af en slags der kan
> >> bruges
> >til
> >> at tjekke indtastningsfelter inden de submittes til en database.
> >
> >SQL
> >
>
> hvordan gøres dette ?
>
> Altså: hvordan sikrer man sig vha SQL at der er tastet noget i et felt ?

If Not Felt = "" then

'Hendelse når det er noe i Felt ...
else

'Hendelse når det ikke er noe i Felt ...

end if

Det er inni denne If'en du skal benytte SQL hvis det er noe i feltet. Ellers
kan jeg jo nevne at du må benytte en database og ikke mange tekst-filer for
at dette skal fungere .. Hvis du har mange tekst-filer må du åpne filer helt
til du kommer til den rette ...

>
> Og til Rikke: husk aldrig at gemme passwords i klartekst på serveren.
>
> --
> Mary had a little key (It's all she could export), and all the email
> that she sent was opened at the Fort."
> (Ron Rivest)
> - Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net
http://www.kleggen.com/



Jesper Stocholm (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 05-04-01 22:29

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in
<nk5z6.4711$R6.102750@news1.oke.nextra.no>:

>Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i
>news:Xns907AEC87FFB25spamstocholmdk@192.38.208.81
>> "Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in
>> <Nb5z6.4703$R6.102377@news1.oke.nextra.no>:
>>
>> >Rikke Nyland Christensen <rikke.nyland@sol.dk> skrev i
>> >news:4K4z6.1344$76.181574@news101.telia.com
>> >> Hej,
>> >Heizann ....
>> >> Jeg er på jagt efter et/flere scripts/metoder af en slags der kan
>> >> bruges til
>> >> at tjekke indtastningsfelter inden de submittes til en database.
>> >SQL
>> hvordan gøres dette ?
>> Altså: hvordan sikrer man sig vha SQL at der er tastet noget i et felt
>> ?
>
>If Not Felt = "" then
> 'Hendelse når det er noe i Felt ...
>else
> 'Hendelse når det ikke er noe i Felt ...
>end if
>
>Det er inni denne If'en du skal benytte SQL hvis det er noe i feltet.

jamen ven ... det er jo ikke SQL du bruger der ... det er ASP. SQL kommer
først ind i billedet, når ASP har vurderet, om der er noget i feltet eller
ej.

>Ellers kan jeg jo nevne at du må benytte en database og ikke mange
>tekst-filer for at dette skal fungere .. Hvis du har mange tekst-filer
>må du åpne filer helt til du kommer til den rette ...
>

?

--
Mary had a little key (It's all she could export), and all the email
that she sent was opened at the Fort."
(Ron Rivest)
- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Jakob Møbjerg Nielse~ (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Møbjerg Nielse~


Dato : 06-04-01 12:37

> jamen ven ... det er jo ikke SQL du bruger der ... det er ASP.
> SQL kommer først ind i billedet, når ASP har vurderet, om
> der er noget i feltet eller ej.

I PostgreSQL kan du skrive et lille stykke C kode der chekker det.
En anden måde at gøre det på, er at skrive NOT NULL efter feltnavnet
når du opretter tabellen. Fx

CREATE TABLE users (
name text NOT NULL,
email text NOT NULL
);


--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk
"Hey, he reminds me of someone who looks just like him!" - Me



Jakob Møbjerg Nielse~ (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Møbjerg Nielse~


Dato : 06-04-01 12:40

> En anden måde at gøre det på, er at skrive NOT NULL efter
> feltnavnet når du opretter tabellen. Fx

Der bør nok lige tilføjes at dette ikke er den bedste metode, da
DB'en bare vil spytte en fejl ud. Du kan så bruge on error resume
next, men da er det ikke 100% sikkert at det så er fordi strengen er
tom at fejlen kommer.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk
"Hey, he reminds me of someone who looks just like him!" - Me



Erlend Klakegg Bergh~ (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Erlend Klakegg Bergh~


Dato : 06-04-01 19:55

Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i
news:Xns907AEEA4E85ACspamstocholmdk@192.38.208.81
> "Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in
> <nk5z6.4711$R6.102750@news1.oke.nextra.no>:
>
> >Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i
> >news:Xns907AEC87FFB25spamstocholmdk@192.38.208.81
> >> "Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in
> >> <Nb5z6.4703$R6.102377@news1.oke.nextra.no>:
> >>
> >> >Rikke Nyland Christensen <rikke.nyland@sol.dk> skrev i
> >> >news:4K4z6.1344$76.181574@news101.telia.com
> >> >> Hej,
> >> >Heizann ....
> >> >> Jeg er på jagt efter et/flere scripts/metoder af en slags der kan
> >> >> bruges til
> >> >> at tjekke indtastningsfelter inden de submittes til en database.
> >> >SQL
> >> hvordan gøres dette ?
> >> Altså: hvordan sikrer man sig vha SQL at der er tastet noget i et felt
> >> ?
> >
> >If Not Felt = "" then
> > 'Hendelse når det er noe i Felt ...
> >else
> > 'Hendelse når det ikke er noe i Felt ...
> >end if
> >
> >Det er inni denne If'en du skal benytte SQL hvis det er noe i feltet.
>
> jamen ven ... det er jo ikke SQL du bruger der ... det er ASP. SQL kommer
> først ind i billedet, når ASP har vurderet, om der er noget i feltet eller
> ej.

Jeg begynner å lure på om jeg muligens har falt ut, men jeg har tenkt slik
at man ikke trenger å bruke SQL før man vet om det er noe i feltene, så jeg
har laget til en (enkel) løsning på å finne ut av det ... =)

> >Ellers kan jeg jo nevne at du må benytte en database og ikke mange
> >tekst-filer for at dette skal fungere .. Hvis du har mange tekst-filer
> >må du åpne filer helt til du kommer til den rette ...
> >
>
> ?
>
> --
> Mary had a little key (It's all she could export), and all the email
> that she sent was opened at the Fort."
> (Ron Rivest)
> - Jesper Stocholm - http://stocholm.dk



Jesper Stocholm (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 06-04-01 20:13

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in
<Leoz6.6382$NR.546177@news3.oke.nextra.no>:

>Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i
>>
>> jamen ven ... det er jo ikke SQL du bruger der ... det er ASP. SQL
>> kommer først ind i billedet, når ASP har vurderet, om der er noget i
>> feltet eller ej.
>
>Jeg begynner å lure på om jeg muligens har falt ut, men jeg har tenkt
>slik at man ikke trenger å bruke SQL før man vet om det er noe i
>feltene, så jeg har laget til en (enkel) løsning på å finne ut av det
>... =)
>

ja ... det anede mig ... men det er vi sådan set enige om. Men det du sagde
var jo, at man kunne checke værdien af input-felter - med SQL. Men med SQL
arbejder man jo netop i databasen ... hvilket ikke var meningen.



men ellers tror jeg, at vi er enige.

--
Mary had a little key (It's all she could export), and all the email
that she sent was opened at the Fort."
(Ron Rivest)
- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Erlend Klakegg Bergh~ (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Erlend Klakegg Bergh~


Dato : 06-04-01 20:19

Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i
news:Xns907BD79D8E8B9spamstocholmdk@192.38.208.81
> "Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in
> <Leoz6.6382$NR.546177@news3.oke.nextra.no>:
>
> >Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i
> >>
> >> jamen ven ... det er jo ikke SQL du bruger der ... det er ASP. SQL
> >> kommer først ind i billedet, når ASP har vurderet, om der er noget i
> >> feltet eller ej.
> >
> >Jeg begynner å lure på om jeg muligens har falt ut, men jeg har tenkt
> >slik at man ikke trenger å bruke SQL før man vet om det er noe i
> >feltene, så jeg har laget til en (enkel) løsning på å finne ut av det
> >... =)
> >
>
> ja ... det anede mig ... men det er vi sådan set enige om. Men det du
sagde
> var jo, at man kunne checke værdien af input-felter - med SQL. Men med SQL
> arbejder man jo netop i databasen ... hvilket ikke var meningen.

Har jeg sagt det ??? hmmm ... Ikke som jeg kan huske, jeg forstod det slik
at man skulle kontrollere om to verdier fra en form var like før man
eventuelt kontrollerer i databasen ... ;)

>
>
> men ellers tror jeg, at vi er enige.

Sannsynligvis ... :)

> --
> Mary had a little key (It's all she could export), and all the email
> that she sent was opened at the Fort."
> (Ron Rivest)
> - Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net
http://www.kleggen.com/



Jesper Stocholm (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 06-04-01 20:38

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in
<NBoz6.6391$NR.546488@news3.oke.nextra.no>:

>Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i
>>
>> ja ... det anede mig ... men det er vi sådan set enige om. Men det du
>sagde
>> var jo, at man kunne checke værdien af input-felter - med SQL. Men med
>> SQL arbejder man jo netop i databasen ... hvilket ikke var meningen.
>
>Har jeg sagt det ??? hmmm ... Ikke som jeg kan huske, jeg forstod det
>slik at man skulle kontrollere om to verdier fra en form var like før
>man eventuelt kontrollerer i databasen ... ;)
>

ikke fordi vi skal skændes mere om det ... men se i indlægget

<news:Nb5z6.4703$R6.102377@news1.oke.nextra.no>



>> men ellers tror jeg, at vi er enige.
>
>Sannsynligvis ... :)
>
>



--
Mary had a little key (It's all she could export), and all the email
that she sent was opened at the Fort."
(Ron Rivest)
- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste