DJ
Fra : Daniel Larsen

Dato : 21-08-03 22:12

Nogle der kender steder der træner DJ's i kbh området. Eller Køge. Har kun
set www.2thebeat.dk.

//Daniel

Fra : Daniel Larsen

Dato : 21-08-03 22:18

Har kun set www.2thebeat.dk.

Undskyld www.tothebeat.dk

Fra : Bjørn G

Dato : 21-08-03 22:50

Har faktisk ikke hørt om det andre steder end Århus, men mon ikke der er
ungdomsklubber og lignende?
Ellers ser det da ikke dårligt ud med det der tothebeat?

Bjørn G

Fra : Daniel Larsen

Dato : 22-08-03 12:32

Nej men der er bare rimelig langt fra Køge. Har været der en gang for at se
om det er noget. Og det ser faktis meget fedt ud.

//Daniel

Fra : Lars Bernau

Dato : 22-08-03 16:27

In article <3f45ff37$0$24654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
MrZeiT@Sol.Dk says...
> Nej men der er bare rimelig langt fra Køge. Har været der en gang for at se
> om det er noget. Og det ser faktis meget fedt ud.
>
> //Daniel

Øhee... De der tothebeat træner da ikke DJ's, men tilbyder undervisning
i Electric Boogie og breakdance. Så vidt jeg kan se.

I gamle dage var steder steder Thomas P. Hjele og Klub 49 (mener jeg den
hed) steder sådanne ting rørte på sig. Om det stadigvæk gælder aner jeg
ikke.

Men ellers er en "rigtig" DJ, IMHO, hjemmelært. Selve teknikken kan man
sagtens lære sig selv, det kræver bare tålmodighed. Ting som flow kan
du lære meget af ved at tage i byen og lytte på nogle af DJ rundt
omkring på spillestederne. Find ud af om der er et mønster i flowet, fx.
2 nye numre, 1 gammelt, 2 nye numre, 1 gammelt nummer og så videre. Hvis
det ikke er en speciel stilart du vil spille, kan du også lure på
hvordan de blander de forkellige genrer.

DMC udgav engang en "How to mix video" - Jeg ved ikke om den er til at
få fat i stadig.

Du kan også besøge http://www.djz.dk/ og kigge og spørge i deres forums.
http://www.megamixers.com/ er også et sted, som er værd at besøge i den
sammenhæng.

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Jan Holm

Dato : 23-08-03 00:13

Lars Bernau wrote:
>Find ud af om der er et mønster i
> flowet, fx. 2 nye numre, 1 gammelt, 2 nye numre, 1 gammelt nummer og
> så videre.

Det vil jeg gerne afslører her. Dette gælder overalt.
3 hurtige og 1 sjæler - det river gulvet rundt

Derudover er der her mulighed for at være flue på
væggen til et dj kursus her
http://www.farligfredag.dk/1995/1995.asp
(dj kursus 1 & 2)

Mvh
Jan Holm

Fra : Lars Bernau

Dato : 23-08-03 01:29

In article <3f46a399$0$13235$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
NOSPAM@NOSPAM.TIA says...

> Det vil jeg gerne afslører her. Dette gælder overalt.
> 3 hurtige og 1 sjæler - det river gulvet rundt

Arrhh... det er vist lidt af en tilsnigelse.....

> Derudover er der her mulighed for at være flue på
> væggen til et dj kursus her
> http://www.farligfredag.dk/1995/1995.asp
> (dj kursus 1 & 2)

LOL !!! Ret rammende! Sådan lød nogle af dem faktisk da jeg i sin tid
gjorde byens diskoteker usikre...

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Troels

Dato : 23-08-03 19:30

> Det vil jeg gerne afslører her. Dette gælder overalt.
> 3 hurtige og 1 sjæler - det river gulvet rundt

Ahh... du har vist aldrig været på Uret...

/Troels

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 22-08-03 14:50

Daniel Larsen wrote:
> Nogle der kender steder der træner DJ's i kbh området. Eller Køge.
> Har kun set www.2thebeat.dk.

Hvad mener du med at træne Daniel.?

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Dallemusen

Dato : 22-08-03 15:11

Play stop.... Leger lidt med sin plade samling hvor svært kan det være ?
*GG*
Sorry no offence. har sikkert bare ikke hørt en dygtig DJ endnu

Fra : Daniel Larsen

Dato : 23-08-03 14:37

"Henrik Sørensen" <aaa@bbb.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med at træne Daniel.?
>
> --
> Venlig Hilsen
> Henrik Sørensen.

Altså at de kunne lære en nogle fif eller man kunne få et kursus hos dem.
Jeg har været hos to the beat og en anders tror jeg han hed sagde at han nok
godt kunne lære min kammerat og jeg meget på 2 timer hvis vi var alene.

PS: http://www.tothebeat.dk/site/index.asp?sideid=djing&lang=dk

''Vi holder jævnligt undervisningssessions for begyndere hvor man kan lære
grundlæggende DJ skills.''

//Daniel