form method=post action
Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-08-03 19:31

Hejsa NG

Jeg tror jeg har et problem, (Jeg ved jeg har et) men ved ikke lige om det
er med "form method=post action" men altså jeg forsøger at lave en "anbefal
ven" funktion. Som udgangs punkt skal der være et klikbart link i den mail
der sendes, men det en anden gang.

http://www.sydhavsoernesbowlingklub.dk/~sydhavsoerne/prove.htm har jeg
lavet et forsøg, men er blevet i tvivl om hvor og hvordan jeg skal få næste
side ind (
http://www.sydhavsoernesbowlingklub.dk/~sydhavsoerne/formmail.htm )

Mon der er nogen der gider kigge på det og komme med forslag??

På forhånd tak

Jesper c",)

PS. Og ja, der er ingen tvivl om at jeg har stirret mig blind på det.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-08-03 09:16

Jesper Hansen skrev:

> [...]
> http://www.sydhavsoernesbowlingklub.dk/~sydhavsoerne/prove.htm
> har jeg lavet et forsøg, men er blevet i tvivl om hvor og

Problemet er at en almindelig html-side ikke kan behandle
formrequests. Derfor får du "Method not Allowed" når du prøver at
poste til siden.

Du skal have fat i en formhandler - enten en du selv skriver i et
serverside-sprog (fx asp, php eller asp.net) eller også i form af
et færdigt script (så vidt jeg husker findes der er meget udbredt
formmailscript kaldet formmail.pl eller noget lignende).

Start med at undersøge hvad du har adgang til hos din udbyder. Kan
du køre asp/asp.net eller php? Er der færdige cgiscripts (det
sidste er mere sandsynligt end det første).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Grytt

Dato : 22-08-03 12:33

Jens Gyldenkærne Clausen skrev bl.a.:
>Start med at undersøge hvad du har adgang til hos din udbyder. Kan
>du køre asp/asp.net eller php? Er der færdige cgiscripts (det
>sidste er mere sandsynligt end det første).

Hvis jeg ikke tager meget fejl, er spørgerens udbyder TDC Internet,
og her findes et færdigt cgi (som jeg selv også benytter).
--
en hilsen fra Henning i Brøndby
grytter at mail punktum dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-08-03 16:31

"Grytt" <romulus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg ikke tager meget fejl, er spørgerens udbyder TDC Internet,
> og her findes et færdigt cgi (som jeg selv også benytter).
> --
Jeg takker jer begge for hjælpen.
Jeg vælger den nemme løsning og bruger hostedstuff.com, det funker og jeg
er løbet tør for andre ide`r. Vores web-hotel ligger hos e-navn, som også
har noget der måske kunne bruges, det er bare forklaret for dårligt, hvordan
man bruger det.

Venlig hilsen
Jesper c",)

www.sydhavsoernesbowlingklub.dk