mozilla 1.4
Fra : andy

Dato : 21-08-03 17:53

Er der andre der har problemer med at benytte spillene på www.tv2.dk
spil. jeg har mine java plug-ins men der bliver sagt at der ikke er
kontakt til serven. på tv2 side står der at det kan skyldes anti popup
eller for høj sikkerhed. hvordan sæter jeg det ned så jeg kan spilde.
p.s det er en linux maskine

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-08-03 18:50

andy wrote:

> [...]
> kontakt til serven. på tv2 side står der at det kan skyldes anti popup
> eller for høj sikkerhed. hvordan sæter jeg det ned så jeg kan spilde.

Har du tilladt popop-vinduer? Ellers er det nok der, fejlen ligger. Gå
ind på TV2s side, Klik på menupunktet Værktøjer -> Popop-håndtering ->
Tillad popop-vinduer...
I den engelsek udgave hedder menupunkterne Tools -> Popup Manager ->
Allow popups...

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : andy

Dato : 21-08-03 20:31

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> Tillad popop-vinduer...
> I den engelsek udgave hedder menupunkterne Tools -> Popup Manager ->

Det kan jeg ikke det er aktiveret, så "Allow popups" er inaktiv når jeg
vil trykke på den.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-03 05:21

andy wrote:

> Det kan jeg ikke det er aktiveret, så "Allow popups" er inaktiv når jeg
> vil trykke på den.

Det kunne tyde på, at du allerede har tilladt popop-vinduer på TV2s site
(du kan evt. tjekke i Tools -> Popup Manager -> Manage Popup
Permissions).

Når jeg går ind på sitet (efter at have tilladt popop-vinduer), og
vælger et spil, får jeg åbnet et vindue, hvor der loades en Java applet.
Hvor helt nøjagtig går den i står for dig? Når du at få åbnet vinduet,
eller kommer fejlmeddelelsen før da? Der bruges JavaScript til at åbne
vinduet - du har vel ikke slået JavaScript fra?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : andy

Dato : 22-08-03 15:17

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> eller kommer fejlmeddelelsen før da? Der bruges JavaScript til at åbne
> vinduet - du har vel ikke slået JavaScript fra?

Jeg når også at få lodet spillet eks. backgammon med javaScript, og den
henter spillet, derefter når du har hentet spillet, skriver den hvis det
går som det skal. "velkommen til spille krogen" men i midt tilfælde
skriver den "der kunde desvære ikke oprettes forbindelse til serven,
prøv venligst sener" men når jeg bruger min danske Knoppix cd og boter
fra den kommer jeg igennem førdste gang, men hvis jeg instalere knoppix
på Hd vil den ikke. det er godtnok mozilla 1.3. og der er java plugins i
begge tilfælde. og nu hvor jeg køre på Debian unstable med mozilla 1.4
vil den heller ikke. og jeg har java 1.4.1 plugins.

men i min javaScript under mozilla1.3 skrev den:
"Error: msieversion has no properties
Source File: http://spil.tv2.dk/backgammon/
Line: 124"

"Error: uncaught exception: java.security.PrivilegedActionException:
sun.plugin.liveconnect.OriginNotAllowedException: JavaScript is not from
the same origin as the Java code, caller=http://spil.tv2.dk,
callee=http://game4.tv2.dk/symfoni/spil160-112.jar"

"Error: redeclaration of const MSG_FOLDER_FLAG_TRASH
Source File: chrome://messenger/content/commandglue.js
Line: 1"

"Error: redeclaration of const MOZ_HELP_URI
Source File: chrome://help/content/contextHelp.js
Line: 1"

p.s det er engelske udgaver af mozilla jeg bruger i begge tilfælde.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-03 16:02

andy wrote:

> [...]
> skriver den "der kunde desvære ikke oprettes forbindelse til serven,
> prøv venligst sener" men når jeg bruger min danske Knoppix cd og boter

Jeg aner ikke, hvad Knoppix er. Men eftersom fejlmeddelelserne
tilsyneladende er meget mere specifikke, end det du oplyste i dit første
indlæg, kan du evt. prøve at skrive til TV2, om ikke de kan hjælpe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : andy

Dato : 22-08-03 16:19

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg aner ikke, hvad Knoppix er. Men eftersom fejlmeddelelserne
> tilsyneladende er meget mere specifikke, end det du oplyste i dit første
> indlæg, kan du evt. prøve at skrive til TV2, om ikke de kan hjælpe.

Knopix er en linux udgave du ikke behøver at instalere, du køre den fra
dit cd rom. men den kan instaleres. Den er en nem udgave af Debian.
og den finder selv alle driver til grafik mus o.s.v.