Christian Thim, - skoleholder i Urlev.
Fra : Palle Aase

Dato : 21-08-03 13:53

Christian Thiim, f. ca 1711 - skoleholder i Urlev.
død i Urlev 1773, begravet 19. januar - 62 aar gammel. kone ukendt.
får en søn, Oluf Christian i 1743. - døbt i Urlev kirke 29. juli 1743
han er siden kendt som Ole Christian Thiim / Ole Christiansen Thiim.

Har nogen hørt om Christian Thiim, hører jeg meget gerne.

Har nogen en ide om tilnavnet "Thiim" ?

venlig hilsen palle

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-08-03 15:04

"Palle Aase" <Palle.Aase@post8.tele.dk> skrev Thu, 21 Aug 2003 14:53:25
+0200

>Har nogen en ide om tilnavnet "Thiim" ?

Navnet Thim, Tiim, osv, forkommer lejlighedsvis som personnavn flere
steder i Ringkøbing amt.
Her har det det uden tvivl sin oprindelse i landsbyen Tim i Hind herred.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Bjarne Lander

Dato : 22-08-03 13:05

Hej Palle

Desværre kan jeg ikke rigtig hjælpe dig med med Christian Thiim.
Til gengæld kan du måske hjælpe mig?
Jeg er nemlig i min forskning stødt på en Ane Lausine Thim.
Hun var født 16-07-1803 i Fredericia, død 1891 i Svend­borg.
Hun blev gift med Jørgen Prip, i 183-27. Han var født 13-06-1806 i
Middelfart, døbt 22-06-1806 i Middelfart, stilling Snedker, bå­de­byg­ger.
Svend i 1825.

Ved du, eller andre noget om hende?

Venlig hilsen

Lise Tauber