Sår efter vaccination
Fra : Anja R.

Dato : 21-08-03 09:05

Jeg var hos dyrelægen for at få mine 3 hunde, Charlie, Fie & Fleur
vaccineret.

Efter et par dage begyndte Fie at klø sig helt febrilsk.
Det var så slemt, at jeg faktisk ikke sov en hel nat, fordi hun slet
ikke kunne holde sig i ro.

Vi tænkte, skønt vi ikke kunne finde nogen lopper på hende, at det kunne
være sådan noget. Der kommer jo mange hunde i dyrlægens venteværelse.
Vi gav hende derfor, for en sikkerhedsskyld, en ex-spot pipette.

Dagen efter, var det kun blevet værre, og hun begyndte at pive når de
andre hunde kom for tæt på.

Vi undersøgte vi hende, og opdagede at der nu var kommet et sår på
størrelse med en krone, lige der hvor dyrelægen havde givet hende
vaccinen og hvor hun havde fået ex-spot.

Vi skyndte os til dyrlægen, hvor hun fik en indspøjtning samt nogle
piller der skulle hjælpe.
Hvis ikke pillerne tager det, skal hun til dyrlægen igen, og have
fjernet den døde hud.

Er der nogle der har erfaringer med en lignende oplevelse?

Er det mon vaccinen, ex-spot eller kombinationen af disse hun ikke kan
tåle?

Håber der er nogle der har et bud...

Venlig hilsen
Anja R.

Fra : mathilde

Dato : 21-08-03 09:31

"Anja R." skrev d. 21-08-03 09:05 dette indlæg :
> [...]
>
> Er der nogle der har erfaringer med en lignende oplevelse?
>
> Er det mon vaccinen, ex-spot eller kombinationen af disse hun ikke kan

Vi har oplevet at antibiotika har fået vores hund til at få en
pølsenakke, der hvor hun fik sprøjten.
Hævelsen gik væk af sig selv, men hun skal så ikke have den slags
antibiotika igen.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Line

Dato : 21-08-03 09:55

Anja R. wrote:
[snip]
> [...]
>
> Er der nogle der har erfaringer med en lignende oplevelse?
>
> Er det mon vaccinen, ex-spot eller kombinationen af disse hun ikke kan

Hejsa Anja.

Jeg kender rigtig mange hunde, der reagerer på ex-spot og hvad de
forskellige loppemidler nu hedder, bl.a. fik mine forældres gamle hund
nærmest "brandsår" af det, så det er slet ikke umuligt, at det er det. Mine
hunde har kun fået det én gang, og de synes bestemt ikke, det var behageligt
at få i nakken, så det er nok noget stærkt stads!
Kløen, som begyndte før hun fik loppebehandlingen, _kan_ have været en lokal
irritation pga. vaccinen.
Men hvad sagde dyrlægen?

--
Mvh. Line

Fra : Anja R.

Dato : 21-08-03 11:37

Line wrote:
> [...]
> det. Mine hunde har kun fået det én gang, og de synes bestemt ikke,
> det var behageligt at få i nakken, så det er nok noget stærkt stads!

Det er ialtfald sidste gang mine hunde kommer i nærheden af sådan noget!

> Kløen, som begyndte før hun fik loppebehandlingen, _kan_ have været
> en lokal irritation pga. vaccinen.
> Men hvad sagde dyrlægen?

Det var også mit gæt, at kløen kom pga. vaccinen.
Selvom dyrlægen ikke var så glad for at indrømme det, ja så kunne han
ikke udelukke det.

Fra : Mic

Dato : 21-08-03 11:47

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> wrote in message

> Det er ialtfald sidste gang mine hunde kommer i nærheden af sådan noget!

men hvad er alternativet, er der et andet loppe/flåt kill der
virker..........

Michael

Fra : Anja R.

Dato : 21-08-03 12:12

Mic wrote:

> men hvad er alternativet, er der et andet loppe/flåt kill der
> virker..........

Jeg har overvejet at bruge tabletterne istedet for, men mon ikke de er
ligeså skadelige?

Ellers ved jeg, at der er nogle her fra gruppen der giver deres hunde
hvidløg, det skulle vist virke forebyggende.

Fra : Karina og Christian

Dato : 21-08-03 12:18

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg har overvejet at bruge tabletterne istedet for, men mon ikke de er
> ligeså skadelige?

Tjo. Det er jo noget, der tilmed kommer helt ind i hundens system.

> Ellers ved jeg, at der er nogle her fra gruppen der giver deres hunde
> hvidløg, det skulle vist virke forebyggende.

Ja, det har jeg også hørt. Vores dyrlæge mener, at det er en
ammestuehistorie Men det kan vel ikke skade. Jeg kan i hvert fald godt
forstå, at du er blevet noget afskrækket af det loppemiddel. Det er givetvis
også noget skrapt noget - det tænker jeg også hver gang, vi giver det til
Vaks.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Kurt Becher

Dato : 21-08-03 15:12

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
givetvis
> også noget skrapt noget - det tænker jeg også hver gang, vi giver det til

Hejsa

Vi giver vores hunde Universal - urteblanding fra Amilet i en smule tykmælk
hver dag. De får dog samtidig Frontline, så hvad det er, der holder dem
loppefrie ved jeg ikke, men det har i hvertfald hjulpet drastiskt på
antallet af flåter og tæger. Især min Tervueren er mindre plaget. Vi finder
da stadig de små blodsugere på dem, men slet ikke i en grad som tidligere og
langt de fleste tager vi uden på pelsen.

En af vores venner bruger kun urteblandingen og hun har samme erfaringer (så
hvorfor vi fortsætter med Frontline ved jeg ikke...).

MVH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-09-03 20:25

Hej Anja

Det lyder for mig, som en allergisk reaktion på vaccinen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Anja R.

Dato : 06-09-03 16:50

I meddelsen:
Skrev Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> følgende:
> Hej Anja
>
> Det lyder for mig, som en allergisk reaktion på vaccinen.

Det var også mit bud.
Jeg håber bare ikke, at det sker næste gang...

Fie er nu færdig med sin behandling, og såret er heldigvis helet fint,
så hun slipper for at skulle til dyrlægen og have huden skåret væk.
Der er nu kun en fin sårskorpe tilbage, og den skal nok falde af med
tiden...

Hilsen Anja R.