den aller første dvd-film
Fra : Jane

Dato : 20-08-03 23:27

Jeg har aldrig set en dvd-film men har nu *endelig* adgang
til et dvd-drev og ikke blot video...

Har i en idé om hvilken film der vil være bedst at købe for
at vise dvd-mediets forskelle og fordele, altså en film med
noget forskelligt ekstra-materiale. Helst ikke alt for dyr.

Den må naturligvis også gerne handle om noget interessant
og være spændende (er til action og gys) men det er primært
for at opleve dvd-teknikken og ikke for at "se en film".

Jane

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-08-03 23:38

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev:

> [...]
> og være spændende (er til action og gys) men det er primært
> for at opleve dvd-teknikken og ikke for at "se en film".

Jeg købte Amelie. Dejlig film, der kan ses mange gange.

Den var på tilbud rundt omkring (er det måske stadig) og der en del sjovt
ekstramateriale på.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Thomas

Dato : 20-08-03 23:39

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> og være spændende (er til action og gys) men det er primært
> for at opleve dvd-teknikken og ikke for at "se en film".

Tja... Måske Terminator 2, der lige er kommet i en "ny" udgave
herhjemme... Det er jo en fed film... Og DVD'erne skulle være
fyldt med en masse ekstra guf (Jeg har den lidt ældre Reg1 udgave
i metalboxen - Jeg går ud fra at ekstra materialet er næsten identisk)

Jeg så den i Føtex forleden til en 200-lap... Rimelig billigt for en
3-dobbelt DVD syntes jeg...

Mvh. Thomas

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-08-03 23:54

Thomas wrote:
> [...]
> i metalboxen - Jeg går ud fra at ekstra materialet er næsten identisk)
>
> Jeg så den i Føtex forleden til en 200-lap... Rimelig billigt for en

Hold dig for Guds skyld fra T2 Ultimate Edition Reg2 (fra Poulin)!!!
Ihvertfald så længe dit formål med "den aller første dvd-film" er at se
den fagre nye verden dette medie kan indvie dig i.

T2 UE Reg2 er noget af det værste makværk, rent præsentationsmæssigt,
jeg nogensinde har set.
Lige fra det øjeblik du åbner æsken (og opdager de tre skiver ligge
fuldstændig ubeskyttet direkte oven på hinanden, i den ellers
fuldstændig tomme æske) til du sætter disc 3 i og får åbenbaret 3. type
menusystem på den udgivelse, der udmærker sig ved at være endnu mere
forvirrende og ulogisk end disc 2.

Men filmen er skam fed nok

/Robert

Fra : Thomas

Dato : 21-08-03 00:20

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fuldstændig tomme æske) til du sætter disc 3 i og får åbenbaret 3. type
> menusystem på den udgivelse, der udmærker sig ved at være endnu mere

Hej Robert...

OK? Så er det da ihvertfald en dårlig anbefaling jeg er kommet med... *gg*
Jeg har som sagt den lidt ældre T2 - The Ultimate Edition DVD (Reg.1 i
metal-boxen) - Og jeg syntes det er en af de fedeste DVD'er jeg har...
Alle 3 udgaver af filmen på én DVD, DTS-lyd, FEEEEDE menuer, og
tonsvis af ekstra materiale.

Jeg gik ud fra at den nye der er udgivet herhjemme var noget af det samme...
Men jeg har aldrig selv set den... (Jeg har jo min dejlige Reg.1)

Men med det du fortæller er det da klart det ikke er den Jane skal fare ud
og købe... Undskyld den dårlige anbefaling Jane...

Mvh. Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-08-03 07:29

"Thomas" <Thomas.Elbo@NOSPAMprivat.dk> escribió

> [...]
har...
> Alle 3 udgaver af filmen på én DVD, DTS-lyd, FEEEEDE menuer, og

T2 UE Reg 1 styrer, T2 UE reg er noget makværk. AFAIK er der heller
ikke den originale version af filmen til rådighed på reg 2 udgaven.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-08-03 18:13

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> T2 UE Reg 1 styrer, T2 UE reg er noget makværk. AFAIK er der heller
> ikke den originale version af filmen til rådighed på reg 2 udgaven.
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Jeg tror du tænker på R2UK udgaven. Det er denne udgave fra ON/AIR der tales
om,
og den indeholder de to officielle udgaver + en ordentlig bunke
ekstramateriale der ser ud til at matche
den gamle R1 box:

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=5323

/Brian

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-08-03 00:12

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message
> [...]
> og være spændende (er til action og gys) men det er primært
> for at opleve dvd-teknikken og ikke for at "se en film".

Hvis du kan finde 2-disc versionen af Men In Black så vil jeg mene
du har god "starter-pack". Masser af forskelligt extra matriale, bl.a.
kommentar spor og mulighed for selv at lege med som klipper i nogle
udvalgte scener.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 21-08-03 07:06

> [...]
> at vise dvd-mediets forskelle og fordele, altså en film med
> noget forskelligt ekstra-materiale. Helst ikke alt for dyr.

Jeg vil mene at 2 disc versionen af Monsters Inc. er en lækker udgivelse.
Hvis du ikke har krav om at det skal være en dansk udgivelse så får du på
Monsters inc. vist hvilken billedkvalitet der rent faktisk ligger på de kære
DVD-skiver. (Ja, vi venter i spænding på Blu-ray).
Samtidig er der en hel skive med ekstra guf.

God fornøjelse med at starte en samling

Anders Hyltoft

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-08-03 18:24

"Anders B. Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis du ikke har krav om at det skal være en dansk udgivelse så får du på
> Monsters inc. vist hvilken billedkvalitet der rent faktisk ligger på de

Monsters Inc 2-disk udgaven har danske tekster, og kan
vist også fås i visse danske butikker.

/Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-08-03 07:53

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> escribió

> Monsters Inc 2-disk udgaven har danske tekster, og kan
> vist også fås i visse danske butikker.

Så hudt jeg visker har den også et DTS ES soundtrack der lyder rigtig
farligt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-08-03 09:43

On Thu, 21 Aug 2003 19:23:32 +0200, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

>"Anders B. Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> wrote in message

>kære
>
>Monsters Inc 2-disk udgaven har danske tekster, og kan
>vist også fås i visse danske butikker.

Jeps til 99,95 her:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/9398510688032

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-08-03 09:02

> Har i en idé om hvilken film der vil være bedst at købe for
> at vise dvd-mediets forskelle og fordele, altså en film med
> noget forskelligt ekstra-materiale. Helst ikke alt for dyr.

"The Abyss", 2-disc special edition. Klasse-film, og *masser* af
ekstramateriale, pakket ind i et flot og sjovt menu-system.

mvh
Kim Jensen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-08-03 11:00

On Thu, 21 Aug 2003 10:02:08 +0200, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:

>"The Abyss", 2-disc special edition. Klasse-film, og *masser* af
>ekstramateriale, pakket ind i et flot og sjovt menu-system.

Hvorfor nævner ingen LOTR? Det er til dato stadig den bedste udgivelse
jeg har set.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-08-03 12:22

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote in message
> On Thu, 21 Aug 2003 10:02:08 +0200, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:
>

> Hvorfor nævner ingen LOTR? Det er til dato stadig den bedste udgivelse
> [...]

Suveræn udgivelse, men ikke så "gimmick" over den, som jeg forstod
på Jane hun ville have.

Hilsen

Peter

Fra : Devast8or

Dato : 21-08-03 17:31

Morten Bowman Hansen wrote:

> Hvorfor nævner ingen LOTR? Det er til dato stadig den bedste udgivelse
> jeg har set.

Ja, den tænkte jeg osgå på med det samme - altså 4-disc Extended Edition
udgaven. Rent teknisk har jeg ikke så meget forstand på om den er "god"
eller "dårlig", men personlig synes jeg da at billedet er ret godt (lyden
snakker vi ikke om, jeg har bare to almindlige højtalere siddende til min
computer :)

Men med hensyn til extramaterialet er den guf. Der er de to skiver med rent
extra hvor du kan vælge lige hvad du vil se, der er flere forskellige
kommentar spor du kan se mens filmen spiller, og der er skjulte klip. Den er
da helt fin til at vise hvad DVD mediet kan.

(Det var iøvrigt min første DVD film. Jeg købte DVD drev dajeg læste om at
den skulle komme :)

Devast8or

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 18:48

Devast8or skrev i <news:Zt61b.52721$Kb2.2442109@news010.worldonline.dk>:

> godt (lyden snakker vi ikke om, jeg har bare to almindlige højtalere
> siddende til min computer :)

Prøv at føre et kabel fra computeren til stereoanlægget.
Det giver en fantastisk god virkning.

Jane

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-08-03 19:03

> Prøv at føre et kabel fra computeren til stereoanlægget.

Og til tv'et.

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 19:11

Mark Thomas Gazel skrev i <news:bi31hm$4ldk7$1@ID-96011.news.uni-
berlin.de>:

> Og til tv'et.

Glem ikke fra tvet til stereoanlæget - hvis du som mig har
et billigt tv uden de bedste højtalere men en masse højtalere
på anlægget... så kan man lege man er i biografen!

Jane

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-08-03 19:27

> [...]

> et billigt tv uden de bedste højtalere men en masse højtalere
> på anlægget... så kan man lege man er i biografen!

Jojo. Det har jeg haft siden stereovideoerne kom på markedet.

Mark

Fra : Devast8or

Dato : 21-08-03 19:38

Mark Thomas Gazel wrote:

> Og til tv'et.

Det står på det andet værelse, det er 14" og er 10 år gammelt. Ikke at det
er et dårligt fjernsyn, men jeg vil hellere sidde herinde ved computeren og
se film. Det gør det lettere hvis der skal spoles, der er større skærm og
jeg skal ikke til at rode med kabler. Men tak for forslaget.

Devast8or

Fra : Devast8or

Dato : 21-08-03 19:36

Jane wrote:
> Devast8or skrev i

> Prøv at føre et kabel fra computeren til stereoanlægget.
> Det giver en fantastisk god virkning.
>
> Jane

Hvilket anlæg? :)

(har ikke plads til anlæg, og gider ikke bruge penge på det, da computeren
fint klarer jobbet)

Devast8or

Fra : Ole Sørensen

Dato : 21-08-03 12:39

> "The Abyss", 2-disc special edition. Klasse-film, og *masser* af
> ekstramateriale, pakket ind i et flot og sjovt menu-system.

Klasse film, desværre ikke i anamorphic Widescreen (Hvilket er nærmest et
must, hvis du skal blære dig & har 16:9 tv)

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 14:10

Ole Sørensen skrev i <news:3f44af50$0$97178$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Klasse film, desværre ikke i anamorphic Widescreen (Hvilket er nærmest et
> must, hvis du skal blære dig & har 16:9 tv)

Skal afspilles på min computer, så jeg skal nøjes med at blære
mig med min 17" fladskærm.

Jane

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 14:13

Kim Jensen skrev i <news:3f447bb5$0$97266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> "The Abyss", 2-disc special edition. Klasse-film, og *masser* af
> ekstramateriale, pakket ind i et flot og sjovt menu-system.

Tja den har da den fordel frem for mange af de andre forslag
at jeg ikke allerede har den på video, så det vil jeg se om
jeg kan finde.
Men tak til alle for jeres spændende forslag, det kunne da
være jeg med tiden købte mere end en enkelt dvd jo.

Jane

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-08-03 11:37

Jane wrote:

> [...]
> at vise dvd-mediets forskelle og fordele, altså en film med
> noget forskelligt ekstra-materiale. Helst ikke alt for dyr.

hmmmm, det var da godt nok et vanskeligt spørgsmål.

Jeg syntes, at Spiderman-DVD er ret god. Den har fx en funktion hvor der
kommer Popup-infoer op i løbet af filmen om de forskellige skuespillere
eller om en speciel detalje som man lige skal lægge mærke til.
Det er faktisk meget bedre end diverse kommentator spor, der går ind og
"overdøver" filmens lydspor. Fx i Star Trek The motion picture, så taler
William Shatner og Leonard Nimoy hele tiden om noget ligegyldigt
plidderpladder. Det ville være mindre forstyrrende hvis sådan noget kom
som popup-info. I den første pop up kunne man jo sige, at det er William
Shatner som har skrevet kommentarene eller noget i den stil.

Lord Of The Rings er heller ikke at gimse af...Der er også guf for
pengene. Selv i den billige udgave.

Derudover, så gå en tur ved den lokale DVD-pusher og se hvad der følger
med af ekstramateriale til den enkelte film.

Eller også kan du spørge til konkrete film, så skal eksperterne her på
stedet nok give deres besyv med.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Per

Dato : 21-08-03 12:43

> [...]
> og være spændende (er til action og gys) men det er primært
> for at opleve dvd-teknikken og ikke for at "se en film".

Billede og lyd-mæssigt ser det ud til LOTR TTT er god
http://www.dvdtown.dk/reviewspec.asp?reviewid=697

kan du lide Danser med Ulve kan den klart anbefales
http://www.dvdtown.dk/reviewspec.asp?reviewid=695

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-08-03 14:36

Jane wrote:
> for at opleve dvd-teknikken og ikke for at "se en film".

The Matrix. Det dér med "follow the white rabbit" er altså snedigt. Og ikke
set mange andre steder.

Man ser filmen "normalt" og så lige pludselig dukker der en hvis kanin op,
og man skal så trykke på sin fjernbetjening (!) og så bliver man sendt "bag
om kameraet" til netop den scene man var i gang med, hvorefter filmen kører
videre.

Og ellers skal du naturligvis få fat i f.eks Ultimate Platinum DVD. Den har
eksempler på snart sagt alle de "gimmicks" man kan lægge på en dvd. Anamorph
vs ikke-anamorph vs 4:3 vs pan-scan, kameravinkler, lyd etc...

/jim

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-08-03 18:21

> [...]
> og være spændende (er til action og gys) men det er primært
> for at opleve dvd-teknikken og ikke for at "se en film".

Efter min mening ligger ekstramateriale langt nede på listen over
fordele ved DVD-mediet. For mig er de overbevisende fordele fremfor
andre medier såsom VHS, at billede og lyd (oftest) er meget bedre.

Men det er selvfølgelig irrelevant, når du nu efterspørger en DVD der
indeholder noget forskelligt ekstramateriale. Og her kommer man ikke
udenom den nye Bond-film, "Die Another Day", som udover flot billede,
lækker lyd også indeholder langt de fleste typer ekstramateriale, som
findes idag. Ny-prisen ligger godt nok på 249 kr., men jeg har set den
flere steder på tilbud de sidste par måneder.

Alternativt vil jeg foreslå at du smutter ned i din lokale videobiks og
lejer et par titler.

/Brian

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 18:51

Brian Nielsen skrev i <news:6c71b.52731$Kb2.2443425
@news010.worldonline.dk>:

> Efter min mening ligger ekstramateriale langt nede på listen over
> fordele ved DVD-mediet. For mig er de overbevisende fordele fremfor
> andre medier såsom VHS, at billede og lyd (oftest) er meget bedre.

Aha så kan jeg da droppe at købe dvd skiver for jeg
er da meget tilfreds med lyd og billede på min video.
Tror ikke jeg ville kunne opdage en forskel, og til
den prisforskel...

Ville bare tit ønske mig at man kunne lave bogmærker
og gense scenere på en bedre måde i slowmotion eller
den slags. Havde den naive ide at dvd sammenlignet med
vhs var som cd med lp.

> Alternativt vil jeg foreslå at du smutter ned i din lokale videobiks og
> lejer et par titler.

Narj den ligger så langt væk og med to togbilletter oveni
prisen på udlejning kan jeg lige så godt købe. Jeg har
valgt at købe en hel del videofilm af den grund da jeg
heller ikke kommer i biografen.

Jane

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-08-03 19:37

> Aha så kan jeg da droppe at købe dvd skiver for jeg
> er da meget tilfreds med lyd og billede på min video.
> Tror ikke jeg ville kunne opdage en forskel, og til
> den prisforskel...

Prøv, du vil kunne se forskel.

Min pointe med ekstramaterialet er, at det er meget sjovt de første par
måneder,
men efterhånden blev jeg træt af det. Jeg vil hellere se en film end bruge
timer på at
se ekstramateriale. Der er selvfølgelig mange undtagelser. Men generelt
syntes jeg at det er fint
at ekstramaterialet er der, men det er ingen katastrofe hvis det mangler.

Du skal ihvertfald ikke droppe DVD, bare fordi jeg ikke interesserer mig for
ekstramaterialet!

> Ville bare tit ønske mig at man kunne lave bogmærker
> og gense scenere på en bedre måde i slowmotion eller
> den slags. Havde den naive ide at dvd sammenlignet med
> vhs var som cd med lp.

Det er vist endnu ikke entydigt bevist at CD er bedre end LP
(eller den anden vej rundt), til gengæld skal man ikke se mange
DVD film før man ikke længere kan holde ud at se på VHS.

Husk også at VHS film slides og ældes hvor kvaliteten bliver ringere over
tid.
Det sker ikke med DVD.

/Brian

Fra : Michael Castensen

Dato : 21-08-03 19:49

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal ihvertfald ikke droppe DVD, bare fordi jeg ikke interesserer mig
for
> ekstramaterialet!

Jeg tror, at du tillægger dig selv en for stor betydelse!

---

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 22:16

Brian Nielsen skrev i

> Prøv, du vil kunne se forskel.

Om ikke andet så ihvertfald indtil jeg får kabel over til
tvet...

> Det er vist endnu ikke entydigt bevist at CD er bedre end LP

Jeg får af og til et flip med i to måneder kun at høre
en sang, det er meget nemmere med en cd ihvertfald.

> Husk også at VHS film slides og ældes hvor kvaliteten bliver ringere
> over tid.
> Det sker ikke med DVD.

Det er jeg glad for, jeg har slidt min fjerde kopi af
tilbage til fremtiden triologi op.

Jane

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-08-03 13:04

Jane wrote:
> Det er jeg glad for, jeg har slidt min fjerde kopi af
> tilbage til fremtiden triologi op.

Apropos Tilbage til Fremtiden er der så nogle der ved om DVD udgaven er
blevet fixet. Har ikke ville købe den pga af den dårlige beskæring men
glæder mig som et lille barn til at gense trilogien :(

Tenz.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-08-03 17:10

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Apropos Tilbage til Fremtiden er der så nogle der ved om DVD udgaven er
> blevet fixet.

Både og. Der er etableret ordninger i i hvert fald USA, Canada, Australien
og UK, hvor man kan sende de fejlbehæftede skiver ind og få tilsendt rettede
eksemplarer. Men en samlet fejlrettet udgave af sættet er kun annonceret i
USA. Det skulle definitvt komme på gaden omkring september-oktober. Der er
dog flere forlydender om, at man i enkelte kædebutikker allerede kan finde
det (markeret med et "V2") på hylderne. I Europa har der ikke været sagt
noget om, hvornår sættet bliver udsendt med de fejlkorrigerede skiver. Det
skyldes nok, at det desværre har vist sig, at den "rettede" version af BttF3
R2 UK udviser problemer med kontrasten. Selskabet skulle være ved at se
nærmere på det, og resultatet bliver sandsynligvis, at der udsendes en ny og
tredje udgave af film nummer tre. Kontrastproblemerne findes ikke i den
fejlrettede R1 udgave.

Herhjemme ser det noget sløvere ud. Jeg har end ikke hørt, at den danske
distributør skulle have erkendt, at der overhovedet er et problem.

Hvis du vil være fuldstændig sikker på, at du får sættet fri for fejl, så
bør du nok vente lidt længere endnu og hold godt øje med skriverier i
alt.video.dvd, www.thedvdforums.com, www.dahf.dk o.l.

MVH
Jens

Fra : Michael Castensen

Dato : 23-08-03 21:43

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du vil være fuldstændig sikker på, at du får sættet fri for fejl, så
> bør du nok vente lidt længere endnu og hold godt øje med skriverier i

Jeg har uk udgaven af triologien. Jeg har ikke observeret nogle fejl.
Hvad skulle problemet være?

---

Fra : Jens Thomsen

Dato : 25-08-03 10:21

"Michael Castensen" <@> skrev i en meddelelse

> Jeg har uk udgaven af triologien. Jeg har ikke observeret nogle fejl.
> Hvad skulle problemet være?

BttF 2+3 er framet en smule for højt i scenerne uden VFX (disse indspilles
med fast maskering i kameraet). Det har ikke den vanvittigt store betydning
for andet end enkelte, visuelle gags, der måske virker knap så effektive,
fordi man ikke kan se bunden af billedet. Du kan som sagt få byttet dine
skiver i UK, men hvis du ikke har bemærket noget, så er det et spørgsmål, om
det overhovedet er det værd? Som skrevet så snakkes der en del i øjeblikket
om, at den fejlrettede udgave af BttF3 i stedet udviser helt nye problemer
med kontrasten.

MVH
Jens

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-08-03 01:10

Jane wrote:

> Ville bare tit ønske mig at man kunne lave bogmærker
> og gense scenere på en bedre måde i slowmotion eller
> den slags. Havde den naive ide at dvd sammenlignet med
> vhs var som cd med lp.

På den led er DVDeren flere "hestehoveder" foran.

Til de fleste DVDere følger den er en kapiteloversigt med, hvor man
giver en stump af filmen en sigende overskrift.

Lad os tage The 5th Element (hvis du har set filmen, så kan du jo
selv se, at kapiteloverskriften er ret sigende)

1: Start/Opening Credit
2: Egypt 1914
3: Mondoshawans
4: Absolute Evil
5: Korben Dallas
6: 300 years of waiting for nothing
7: Leeloo
8: Please help
9: Vito Cornelius
10: A big fare
11: ZFI. demonstration
12: "The Artdealer"
13: A mission of outmost importance
14: Police control
15: I am Korben Dallas
16: Ruby Rhod
17: Lift off
18: Mr. Shadow
19: Fhloston Paradise
20: Diva Plavalaguna
21: The Opera
22: The Stones
23: Count to ten
24: Negotiation
25: Evacuation
26: We have a problem
27: Symbol matchup
28: Water for water, fire for fire
29: The fifth element
30: Recreation
31: End credits

Og du kan med afspilleren "spole" hen til det kapitel som du gerne vil
se
Og det tager ligeså lang tid som at "spole" på en CD.

Min afspiller kan så også programmere skiven i hvilken rækkefølge den
skal vise filmen, men det kan jeg ikke rigtig se den gode ide i.

Derudover gør nogen udgivelser det, at de overtrumfer dvdafspillerens
mulighed for at programmere afspilningen af kapitler.
StarTrek The Next Generation og Deep Space Nine er sådanne udgivelser.
Man kan ikke programmere DVD-afspilleren til at afspille flere afsnit.
Man skal manuelt ind og starte hvert afsnit med fjernbetjeningen.
Det er lidt irriterende, når man vil bruge TNG eller DS9 som
"godnat-historie". Så kan man kun se et afsnit før man igen skal have
fat på fjernbetjeningen, hvis man gerne vil se det næste afsnit også.

En anden ting der irriterer mig grufuldt ved DVD-mediet er, at man ikke
kan spole forbi "vi har ophavsret på denne skive"-fnidderfnadderet. Man
er tvunget til at se på det. Og også filmstudiernes visuelle præsenation
af dem selv fx paramount: Stjernerne som samler sig omkring bjerget.
Man kan ikke sætte afspilleren på hurtigvisning.

Men men men disse irritationsmomenter bliver ophævet af, at DVDerne
fylder mindre på hylden (dvs. man kan flere film stående). Der er noget
gjort noget ekstra ud af indholdet, emballagen og man er fri for diverse
trailere for mere eller mindre sigende film før og efter hovedfilmen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-08-03 17:19

Carsten Riis wrote:

> Derudover gør nogen udgivelser det, at de overtrumfer dvdafspillerens
> mulighed for at programmere afspilningen af kapitler.

Tja, jeg har lige fundet ud af, at lige præcis den afspiller jeg har, så
kan man ikke overliste UOP (User Operation Prohibitions)

Øv altså Øv Øv Øv Øv Øv Øv. *

Ved mange andre afspillere kan man godt.
Se http://www.dvdupgrades.ch

*. Men mindre nogen af jer kan finde oplysninger om hvordan.
Min afspiller er en JVC XV-s302

Fra : ML-78

Dato : 22-08-03 10:25

> Aha så kan jeg da droppe at købe dvd skiver for jeg
> er da meget tilfreds med lyd og billede på min video.

Det ville være en skam, da der virkelig er stor forskel. Billedkvaliteten på
selv de billigste modeller er bedre og skarpere end på ellers ret gode
videomaskiner. Derudover er der jo de andre forskelle som bedre komfort mht.
spoling og kapitelskift, ingen slid samt ekstramateriale. Det er bedre at slå
til nu før man spilder flere penge på uskarpe og slidfølsomme magnetbånd.

ML-78

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-08-03 08:43

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev:

> Den må naturligvis også gerne handle om noget interessant
> og være spændende (er til action og gys) men det er primært
> for at opleve dvd-teknikken og ikke for at "se en film".

Du kunne også overveje Per Flys "Arven".

Fremragende film og dvd m. masser af ekstra guf om tilblivelsen af filmen og
den grundige research, der er lavet for at ramme overklassemiljøet lige i
øjet.

Peter Lind siger det, der skal siges:

--
Mark

Fra : Jesper

Dato : 23-08-03 18:10

> [...]

> og være spændende (er til action og gys) men det er primært
> for at opleve dvd-teknikken og ikke for at "se en film".

Må jeg anbefale Musa The Warrior fra CD-WOW:

http://www4.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=6641

Den koster £8,99 incl forsendelse, der er ganske vist ingen
ekstramateriale, men filmen er ufatteligt flot, det er et $60 mio
koreansk historisk epic om en ekspedition i 1300 tallet af gesanter med
militæreskote der rejser gennem Gobi ørkenen og vikles ind i
beskyttelsen af en kinesisk prinsesse mod de mongolske horder.

Det bedste ved den er at stort set ingen har hørt om den i Danmark.

Filmen er på Koreansk/Kantonesisk (valgfrit) med engelske undertekster.
DTS lyd og anamorfic widescreen.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-08-03 12:14

Jesper escribió / skrev

> M† jeg anbefale Musa The Warrior fra CD-WOW:
>
> http://www4.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=6641
>
> Den koster œ8,99 incl forsendelse

Eller fra http://www4.cd-wow.com.hk/detail_results_2.php?product_code=
6641 og så sparer man en 10 er
Med venblig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper

Dato : 24-08-03 15:55

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]

Du glemmer lige tolden: Den koster over 80 kr, så der bliver lagt 25%
moms på og et fortoldningsgebyr på 55 kr hos PostDanmark og så er det
lige pludseligt ikke så billigt!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-08-03 16:39

none@invalid.invalid (Jesper) skrev:

> Du glemmer lige tolden: Den koster over 80 kr, så der bliver lagt
> 25% moms på og et fortoldningsgebyr på 55 kr hos PostDanmark og så
> er det lige pludseligt ikke så billigt!

Nej. CDWOW sender til Sverige, hvor forsendelser bliver pålagt told
moms mv. Den pris man ser ved bestilling er det man kommer til at
betale.

--
Morten http://miljokemi.dk