margin:0px auto;
Fra : rasmus

Dato : 20-08-03 21:14

hvad betyder "auto" i sådan en css: margin:0px auto;?

ras

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-08-03 21:25

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev :

>hvad betyder "auto" i sådan en css: margin:0px auto;?

Det lyder som noget vrøvl.

Man bruger margin: auto til at centrere indholdet på en side,
hvor der så bliver sat en auto margin uden om-

Her vil div'en blive centreret på siden.
--
Knud

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 20-08-03 21:28

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det lyder som noget vrøvl.

Synes du? Er det ikke blot short-hand notation for horisontal
centrering og 0 pixel vertikal margin?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-08-03 21:44

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.dkx> skrev :

>Synes du? Er det ikke blot short-hand notation for horisontal
>centrering og 0 pixel vertikal margin?

Det er det vel egentlig, når man tænker sig om.
--
Knud

Fra : rasmus

Dato : 20-08-03 21:29

> Det lyder som noget vrøvl.

- så er det nok derfor jeg ikke kan få lortet til at virke efter hensigten
.... der ser fint nok ud i IE og Opera, men NS brokker sig en anelse. Tak -
jeg kigger lidt videre og vender tilbage når jeg går sur i det.

ras