Kan i ikke selv se det ? (det må da være l~
Fra : DetErBareMig

Dato : 20-08-03 14:20

Ja - har i set jeres egne indlæg selv ?

Man tror kraftedme det er LØGN når man ser sort på hvidt, hvad det er
for en gang bræk og bavl oi skriver herinde ! !

Sig mig ; er i gået helt og aldeles fra forstanden ? Så meget lort på
een gang : DET BURDE VÆRE UMULIGT !

Og så endda det MEST latterlige af alt jeg i mit LIV har set : i alle
kalder jer "ansvarlige hundeejere". Hvor krampagtigt latterligt - i
burde sgu blive spærret inde, langt de fleste af jer.

Jamen for helvede : "HVORFOR LUGTER MIN HUNDS PRUTTER ? - HVORNÅR HVAR
*DIN* HUND FØDSELSDAG ? - SOLBRILLER TIL HUNDE ? - og lignende lort, dét
er hvad i vælger at præsentere andre i dette forum for. Ser i - DET er
kraftedme useriøst så det batter - at i ikke engang ved bare et my om
jeres egen hund.

Enkelte herinde forsøger at fortælle HVORDAN ting og sager hænger sammen
- og så bliver disse enkelte hængt ud for at være verdens idioter og jeg
ved ikke hvad.

I skulle kraftperkme skamme jer - i nyttige idioter ! ! !

FUCK hvor ville det være sejt, hvis der blev indført obligatorisk
hundekørekort for ALLE der tænker på at skaffe sig en hund, så kunne det
være, at vi var mange der var forskånet for de fleste af de sinddsyge
indlæg her i dette forum.

Kan i ikke selv se det ? - åndsamøber.......

Kærlig Hilsen

DetErBareMig

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-08-03 14:29

> http://www.kandu.dk/

Det er da vist tydeligt at der ikke kommer noget fornuftigt ud af
kandu.dk

Fra : Line

Dato : 20-08-03 14:46

Lars Hoffmann wrote:

> Det er da vist tydeligt at der ikke kommer noget fornuftigt ud af
> kandu.dk

Joda, masser af fornuftig viden! Jeg har for eksempel lært at bruge mit
killfilter

--
Mvh. Line

Fra : Georg

Dato : 20-08-03 14:38

Nej, det der kandu.dk må vi vist hellere holde os fra. Vi kunne jo på sigt
få tilnavnet "bordbomben" da vi uden varsel ville overrumple uskyldige
mennesker der blot søgte svar på deres spørgsmål.

Georg

Fra : Bente Feldballe

Dato : 20-08-03 16:06

Du godeste!

Det var dog en imponerende samling bandeord, du har fået lært. Og Caps
Lock-tasten kan du også finde..

Men pli og mod til at underskrive dig med navn har du åbenbart ikke, siden
du leverer din bredside via Kandu og med en intetsigende signatur under.

Hvis du mangler noget at gå op i, burde du måske ofre lidt opmærksomhed på
grammatikken.

> jeres egen hund.

Drejer det sig efter din mening om én stor gruppe mennesker, der til sammen
ejer én enkelt hund?

> - i nyttige idioter ! ! !

Tiltaleformen I skrives med stort.

Jeg kunne godt finde mere, men det ville være spild af krudt.

Venlig hilsen

Bente Feldballe
(som godt tør være sit navn bekendt)

Fra : pause

Dato : 20-08-03 15:58

"DetErBareMig" skrev d. 20-08-03 14:20 dette indlæg :
> [...]
> indlæg her i dette forum.
>
> Kan i ikke selv se det ? - åndsamøber.......

OK, jeg håber du fik luft.
Venlig sommerhilsen
pause

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 20-08-03 16:50

DetErBareMig wrote:
> Ja - har i set jeres egne indlæg selv ?
>
> Man tror kraftedme det er LØGN når man ser sort på hvidt, hvad det er
> for en gang bræk og bavl oi skriver herinde ! !
>
> DetErBareMig

Ja det indlæg må da sætte NG-rekord for bræk og bavl :)

/Jens

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-08-03 20:15

> Ja - har i set jeres egne indlæg selv ?

Det har vi jo nok skal du se. Jeg læser da i hvert fald selv mine indlæg
igennem FØR jeg trykker send, måske du skulle have gjort det samme!?

> Man tror kraftedme det er LØGN når man ser sort på hvidt, hvad det er
> for en gang bræk og bavl oi skriver herinde ! !

Jamen dog. Har man haft en dårlig dag eller hvad!? Ingen grund til at
hidse sig sådan op. Vi _er_ altså ikke alle sammen eksperter på dette
område, hvilket jo gør denne gruppe genial da man så kan hente inspiration
og erfaringer fra andre.

> Sig mig ; er i gået helt og aldeles fra forstanden ? Så meget lort på
> een gang : DET BURDE VÆRE UMULIGT !

Jeg må gentage mig selv her; har du haft en dårlig dag eller hvad!?

> Og så endda det MEST latterlige af alt jeg i mit LIV har set : i alle
> kalder jer "ansvarlige hundeejere". Hvor krampagtigt latterligt - i
> burde sgu blive spærret inde, langt de fleste af jer.

Øhhh, jeg er ikke helt med her. Er man en Uansvarlig hundeejer bare fordi
man ikke ved ALT der er at vide om hunde og hundeadfær? Jeg synes det er
meget trist at en person som dig skal komme herind og kritisere os som
prøver at gøre det _bedste_ vores kære hunde. Vores hund ville da blive
enormt ked af det, hvis vi blev spærret inde. Vi har fået god hjælp her
inde, med ting som vi ikke lige selv vidste.

> [...]
> er hvad i vælger at præsentere andre i dette forum for. Ser i - DET er
> kraftedme useriøst så det batter - at i ikke engang ved bare et my om

Hvorfor blander du dig egentlig? Skal du diktere, hvad der skal og ikke
skal skrives her?

> Enkelte herinde forsøger at fortælle HVORDAN ting og sager hænger sammen
> - og så bliver disse enkelte hængt ud for at være verdens idioter og jeg
> ved ikke hvad.

Nu må du holde. Der er ikke nogen der bliver hængt ud her, så længe der er
hold i det de skriver. Hvis argumenterne er i orden, så er der ingen
problemer.

> I skulle kraftperkme skamme jer - i nyttige idioter ! ! !

Hmmm, jeg synes nu nærmere DU skulle skamme dig!

> [...]
> hundekørekort for ALLE der tænker på at skaffe sig en hund, så kunne det
> være, at vi var mange der var forskånet for de fleste af de sinddsyge

Hey, der er faktisk noget fornuftigt i dette indlæg. Jeg synes faktisk ALLE
burde gennemgå et grundlæggende kursus i at have hund. På den måde er jeg
temmelig sikker på vi fjerner mange "uheldige" episoder med hunde der
angriber andre hunde og værst af alt mennesker. Dog burde DU nok frygte den
slags indgreb da du jo tydeligvis IKKE egner dig som hundeejer!

> Kan i ikke selv se det ? - åndsamøber.......

Nej!

> Kærlig Hilsen

Hmmm, hvis det er kærlighed så ville jeg nødigt hades!

> DetErBareMig

Mvh.

Kenneth (Tessas far)

Fra : Kim Svensson

Dato : 20-08-03 20:18

Hej Ng.

Der er jo noget om snakken !!!
Hvorfor svarer I ikke på kritikken istedet for at gå efter stavefejl og
hvordan man sammensætter sætningerne ???
Det ville være rart for engangs skyld , at man kunne diskutere, istedet for
at blive latterliggjort, hver gang der er en som kommer med kritik
herinde...

Det virker som om at I tager det meget personligt og nært . Istedet for at
se det som en udfordring.

med venlig hilsen
Kim

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-08-03 20:38

Men Kim

Kritik der er formuleret med så mange grimme ord, kan man da ikke tage
alvorligt

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : DetErBareMig

Dato : 21-08-03 14:34

"Nina El Falaki" skrev d. 20-08-03 20:38 dette indlæg :
> Men Kim
>
> Kritik der er formuleret med så mange grimme ord, kan man da ikke tage
> alvorligt
>
> --
> Nina El Falaki
> Feca Somali & Bengal Cats
> E-mail: cats@feca.dk
> http://www.feca.dk

Hvis det var stavet korrekt, med 0,0 grammatiske fejl - og uden et
eneste bandeord, - ville du da tage kritikken alvorligt ?

Hvad er forskellen på et særdeles kritisk indlæg hvor du får smasket et
par sandheder lige i bylden, på et sprog som alle ser ud til at forstå -
og så på et indlæg hvor man spinder som en kat om den varme grød, med
pæne ord, uden stavefejl, uden grammatiske fejl - men hvor indholdet er
nøjagtigt det samme ?

KH

DetErBareMig

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-08-03 15:34

Stave- og grammatiske fejl må der for min skyld gerne være.

Men at bruge grimme ord gør bare indlægget til mudderkastning eller er tegn
på, det er en troll, der har skrevet det, og det kan jeg altså ikke tage
alvorligt.

Man kan da sagtens sige tingene ligeud uden at bruge grimme ord.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Karina og Christian

Dato : 21-08-03 19:38

"DetErBareMig" <DetErBareMig.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
[klip]
> Hvad er forskellen på et særdeles kritisk indlæg hvor du får smasket et
> par sandheder lige i bylden, på et sprog som alle ser ud til at forstå -

Tja, dit indlæg bekræfter min teori, som jeg tidligere har givet udtryk for.
På den ene eller den anden måde opfatter du selv dit indlæg som enormt
skarpt, lige på klingen og særdeles kritisk fyldt med uomtvistelige
sandheder.

Imidlertid ser det ud som om, der er ret mange, der har mere end svært ved
at se, hvad lige præcis det er, du ønsker at udtrykke; hvad er dine kritiske
påstande, og hvordan underbygger du dem?

Der skal mere til at gøre et indlæg kritisk og skarpt end en helt masse
bandeord og besværgelser; det mere kan udtrykkes med et enkelt ord -
indhold.

Så skriv du nu bare, hvad du mener, og hvorfor du mener som du gør; så skal
du nok få respons er jeg sikker på (hvis det vel at mærke er (positiv)
respons, du søger efter, hvilket man kunne fristes til at forestille sig
ikke er tilfældet).

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Iben Holst

Dato : 22-08-03 11:25

> Kritik der er formuleret med så mange grimme ord, kan man da ikke tage
> alvorligt

Jeg vil give jer begge (Kim og Nina) ret...

Der er faktisk noget om snakken - ud fra nogle indlæg faktisk temmeligt
meget om snakken - men, nej, når et indlæg bliver lagt frem på den måde og
med så mange ukvemsord så er det ikke noget man gider tage alvorligt og det
bør man heller ikke gøre. Negativt kritik skal være konstruktivt; SÅ
negativt som "DetErBareMig" skal ikke kun være konstruktivt - det skal have
dampen lettet ved andre gøremål inden tasterne tages i brug... det er
simpelthen unfair at angribe på dén måde, men på den anden side kan man som
læser jo bare lade være med at tage det til sig!

Iben

Fra : Karina og Christian

Dato : 20-08-03 20:43

"Kim Svensson" <raptorz32@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> [...]
> herinde...
>
> Det virker som om at I tager det meget personligt og nært . Istedet for at

En udfordring siger du? Jeg tror, de fleste mennesker, der skriver i denne
gruppe til enhver tid er villig til at tage en udfordring op og starte en
frisk meningsudveksling om et givent emne. Det viser sig jo gang på gang i
trådene her i gruppen.

Men det /er/ altså svært at starte en meningsfuld diskussion på baggrund af
det oprindelige indlæg i denne tråd. Jeg skal ikke sige, om vedkommende selv
føler, vedkommende har skrevet et skarpt og ironisk indlæg, der virkelig
burde give stof til eftertanke hos os hundeejere; newsflash - det har
vedkommende ikke. Vedkommende har skrevet en del eder og forbandelser
kombineret med nogle mere eller mindre forvrøvlede caps lock-sætninger (der
i computersprog er det samme som at råbe). Noget reelt indhold er der
faktisk ikke rigtig at finde, hvis man spørger mig.

Som indledningsvist nævnt - kom på banen med nogle reelle synspunkter; så er
jeg ganske overbevist om, at bolden nok skal blive grebet. Gruppen her er
kendetegnet ved, at der er plads til forskellige synspunkter.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Kim Svensson

Dato : 20-08-03 21:02

Hej Karina

Det er jo ikke helt sandt det du siger , hvis en kommer med kritik herinde
bliver vedkommende latterliggjort. Jeg kan godt forstå at nogen bliver
irriteret over hans sprog/bandeord......
Men vil du ikke give mig ret i at der mange gange har været spurgt om noget
som man burde vide som hundeejer ???
Det virker bare som om at det er nemmere at gå herind og spørge end selv at
undsøge sagen. For jeg har mange gange rystet på hovedet over de svar ,
spørgsmål og råd der er blevet givet.
Hilsen Kim

Fra : Karina og Christian

Dato : 20-08-03 21:18

"Kim Svensson" <raptorz32@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> Hej Karina

Hej Kim

> Det er jo ikke helt sandt det du siger , hvis en kommer med kritik herinde
> bliver vedkommende latterliggjort. Jeg kan godt forstå at nogen bliver
> irriteret over hans sprog/bandeord......

Ja, sammenholdt med, at indlægget for mig at se ikke rigtig har det helt
store indhold.

> Men vil du ikke give mig ret i at der mange gange har været spurgt om
noget
> som man burde vide som hundeejer ???

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg bryder mig om ordet "burde" i denne
sammenhæng. For mig at se "burde" man i virkeligheden vide så meget, og i
virkeligheden "burde" man både dit og dat. Alt er jo let, for dem der ved
det, ikke sandt? .

Dette sted er for mig at se et forum, hvor folk kan henvede sig med stort og
småt vedrørende deres hunde, og stille nogle af alle de spørgsmål, som de
tror, de er de eneste i hele verden, der ikke kender svaret til - og det er
de som regel ikke. Der er bare mange, der er bange for at stille "dumme"
spørgsmål - og det synes jeg er rigtig synd.

> Det virker bare som om at det er nemmere at gå herind og spørge end selv
at
> undsøge sagen. For jeg har mange gange rystet på hovedet over de svar ,
> spørgsmål og råd der er blevet givet.

Jamen så kom endelig på banen med dine svar. Dejligt med endnu et
hundemenneske her i gruppen

Med venlig hilsen
Karina

Fra : bettinaP

Dato : 21-08-03 08:51

> [...]
at
> undsøge sagen. For jeg har mange gange rystet på hovedet over de svar ,

Øm
at gå herind og spørge er det ikke også at undersøge sagen?

BettinaP

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-08-03 08:49

"Kim Svensson" <raptorz32@hotmail.com> escribió

> Der er jo noget om snakken !!!
> Hvorfor svarer I ikke på kritikken istedet for at gå efter
stavefejl og
> hvordan man sammensætter sætningerne ???

Fordi der ingen reel kritik er, blot fornærmelser. JEg er til enhver
tid villig til at diskutere konkrete kritikpunkter, men udtalelser
som "hvad det er for en gang bræk og bavl oi skriver herinde" og "Så
meget lort på een gang" er ikke et bærbart grundlag for en fornufitg
diskution. Jeg gider ikke "du-er-dum/nej-jeg-er-ej" diskutioner.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : DetErBareMig

Dato : 21-08-03 14:29

"Kim Svensson" skrev d. 20-08-03 20:18 dette indlæg :
> [...]
> herinde...
>
> Det virker som om at I tager det meget personligt og nært . Istedet

Hej Kim.

Tak for din måde at læse mit indlæg på.

KH

DetErBareMig

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Svensson

Dato : 20-08-03 20:38

Hej Nina

Man kan jo også bare vælge at se mellem linierne , hvad det er der bliver
skrevet istedet for at svare på samme måde.

Fra : TH

Dato : 20-08-03 21:28

"DetErBareMig" <DetErBareMig.news@kandu.dk> wrote in message news:<3f437667$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> indlæg her i dette forum.
>
> Kan i ikke selv se det ? - åndsamøber.......

Du skulle måske prøve at drikke lidt mindre kaffe, sukker kan også
udløse hyberaktivitet.

MVH.

TH

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 20-08-03 23:48

Det kan godt være at der er visse og somme som mener at der er nogle
useriøse indlæg herinde, men måske det hænger sammen med at det ikke altid
behøver at være alvorlige emner der bliver bragt op!!?
Synes nu engang det er rart med et par friske og mindre negative indlæg til
tider, såsom at finde ud af hvornår de forskellige hunde har fødselsdag
feks.
Synes jeg giver et større overblik over hvem der evt er nået til diverse
lømmelaldrer osv.
Fordi man laver et sådant indlæg er der ikke ligefrem grund til at hidse sig
op!
Kan ikke være rigtigt at det skal være så hamrende seriøst hele tiden!!!
Eller hvad!?

Men på indlægget at forstå, så skal man åbenbart være 150 % igennem seriøs
og ikke kunne tage en spøg, et godt grin eller det der ligner. Helt ærligt!
Hvor er vi så henne??

Enig i at visse hundeejere burde have taget et hundekørekort, men hvorfor
skal man ikke have lov til at stille spørgsmål omkring sin hund? Eller
bringe emner op som solbriller til hunden?
Dette er et sted man kan få gode råd og diskutere (måske) ligegyldige emner?
Uanset hvad man har af store eller små problemer, giver det mange svar, som
man måske ikke lige havde tænkt på..!

Det eneste jeg umiddelbart ville se fjernet, var div mudderkastnings-indlæg
visse hundeejere eller vildfarne kommer med!

Hilsen Betina

Fra : skingur

Dato : 21-08-03 07:24

"DetErBareMig" er tilsyneladende ny på kandu.dk, ihvertfald kan jeg ikke
finde nogen historie på vedkommende. Men tro mig, kære NG´ere, der vil
blive holdt øje med vedkommende på Kandu´s sider, for vi ønsker ikke at
skabe problemer eller være til irritation for NG én.

Selvom jeg ikke skal være den, der "korrekser" Jer eller hvad man nu
siger, så ville det være rart om indlæg som "deterbaremig´s" blev
ignoreret. For hvad er det andet end et "se mig hør mig, jeg har helt
selv fundet ud af at skrive et indlæg og nu vil jeg lave rav i
andedammen!!!"

Håber ikke I vil skære alle kandu´ere over een kam. Se bort fra indlæg
som det der startede denne tråd!

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Winther

Dato : 21-08-03 07:20

"DetErBareMig" <DetErBareMig.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - har i set jeres egne indlæg selv ?

Nå, Vuf har nok fået den/de forkerte ben ud af sengen i dag

Vh. Winther

Fra : DetErBareMig

Dato : 21-08-03 14:38

"Winther" skrev d. 21-08-03 07:20 dette indlæg :

> Nå, Vuf har nok fået den/de forkerte ben ud af sengen i dag
>
> Vh. Winther

Hej !

Jeps - også i den grad (men er ved at falde lidt ned igen

KH

DetErBareMig

http://www.kandu.dk/

Fra : bettinaP

Dato : 21-08-03 08:52

"DetErBareMig" <DetErBareMig.news@kandu.dk> wrote in message

> DetErBareMig

Troll

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-08-03 09:54

"DetErBareMig" <DetErBareMig.news@kandu.dk> mumbled something in

> Ja - har i set jeres egne indlæg selv ?
snip

klage afsendt til kandu.dk

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : DetErBareMig

Dato : 21-08-03 10:33

"Michael Petersen" skrev d. 21-08-03 09:54 dette indlæg :
> [...]
> Michael
>
> Who is General Failure and why is he reading my disc?
> Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side

Hej igen.....

Et par sandheder lige i bæret og så "klager man til Kandu.dk"

Hvor latterligt !

Det viser bare, at du / i ikke kan klare kritik, men alene ønsker at
leve videre i jeres sødsuppeverden.......... med det ene stupide
ulogiske spørgsmål efter det andet.........

Hvor foragteligt........

Hvor ignorant har man overhovedet lov til at være ?

Kærlig hilsen

DetErBareMig

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-08-03 10:42

> [...]
> ulogiske spørgsmål efter det andet.........
>
> Hvor foragteligt........
>
> Hvor ignorant har man overhovedet lov til at være ?

tja som du jo nok har læst så er klagen møntet på at oplyse brugeren
(dig) i god omgangstone. Nu da du viser dig i diskussionen igen kan jeg
jo lige linke den til dig http://www.usenet.dk/netikette/

FUT dk.admin.netikette

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-08-03 09:04

> [...]

> ulogiske spørgsmål efter det andet.........
>
> Hvor foragteligt........
>
> Hvor ignorant har man overhovedet lov til at være ?

hmm gad vide om du ville tale ligesådan til mig hvis vi stod ansigt til
ansigt på gaden??
Du virker lidt som en forskruet lille 14 årig knægt som ikke må få en
hund for sin far og så er alle andre hunde ejere bare dumme.

fut dk.snak.mudderkastning

Fra : BN

Dato : 21-08-03 12:23

Du kan jo ikke engang stave, F.eks.er i med stort I når der tales om
personer, bare lige et eksempel ud af mange...

Du har da morer dig... må vi håbe, for det har jeg da over dit indlæg, tænk
at skrive noget så dumt... i øvrigt findes der ikke dummer spørgsmål men kun
dumme svar!
Nå, jeg stopper nu, for du læser det sikkkert ikke engang, for så skulle du
jo bruge alt for lang tid på at læse alle nyhedsgrupperne igennem, og det
har du næppe tid til, når du ikke engang kan finde lidt tid til at formulere
dig ordentligt og stave korrekt Haha til sådan et narhoved...

Hilsen BN

Fra : DetErBareMig

Dato : 21-08-03 13:15

"BN" skrev d. 21-08-03 12:23 dette indlæg :
> [...]
formulere
> dig ordentligt og stave korrekt Haha til sådan et narhoved...

HO H O HO

Ja du er ihvertfald ikke grammatikkens fader, smartass !

Hvad med at feje for din egen dør, før du så dumsmart forsøger at feje
for andres. Buttnakke !

Nørd !

Kærlig hilsen

DetErBareMig

http://www.kandu.dk/

Fra : Kimmi

Dato : 21-08-03 14:02

> Ja du er ihvertfald ikke grammatikkens fader, smartass !
Hvis man er en af grammatikkens moder er man så en smartarse?
mvh/Kimmi

Fra : Kimmi

Dato : 21-08-03 13:37

BN <sandra1997@mailme.dk> wrote in message
klip.......
> har du næppe tid til, når du ikke engang kan finde lidt tid til at
formulere
> dig ordentligt og stave korrekt Haha til sådan et narhoved...
Hmmmm jeg nogle gange korrækt stave heller ikke kan ;-o
mvh/kimmi

Fra : Kimmi

Dato : 21-08-03 13:27

Love you to!
Kimmi

Fra : mathilde

Dato : 21-08-03 21:33

> [...]
> for en gang bræk og bavl oi skriver herinde ! !
>
> Sig mig ; er i gået helt og aldeles fra forstanden ? Så meget lort på

Man behøver ikke læse alle indlæg i en nyhedsgruppe, det står dig frit
for at sortere..

> Og så endda det MEST latterlige af alt jeg i mit LIV har set : i alle
> kalder jer "ansvarlige hundeejere". Hvor krampagtigt latterligt - i
> burde sgu blive spærret inde, langt de fleste af jer.

Det er så din mening, og den må du gerne have, men vi er mange der tager
vores hundehold alvorligt. Vi har ikke vores hunde kun som
pyntegenstande, og derfor søger vi konstant informationer og prøver at
leve op til vores ansvar, det ansvar der automatisk følger med når man
anskaffer sig en hund. Så står man nemlig pludselig med ansvaret for en
andens liv, og det er ikke så lidt.

> [...]
> er hvad i vælger at præsentere andre i dette forum for. Ser i - DET er
> kraftedme useriøst så det batter - at i ikke engang ved bare et my om

Men du kan lade være og læse de indlæg du regner for useriøse.
Personligt, syns jeg det var interessant at læse om at hunde i enkelte
tilfælde kan have gavn af solbriller. Hvis hunden kan vænne sig til
solbrillerne er det da bedre end at den mister synet.
En naturlig forklaring på hvorfor hundens prutter lugter kan vel ikke få
dig op ad stolen, eller er din lunte så kort?

Faktisk kan det være helt befriende at læse useriøse indlæg engang i
mellem, at have hund kan også være sjovt, det er det faktisk tit og
ofte, hvorfor skulle vi dog ikke dele vores glæde med andre.
Det kan være svært at dele den med folk som ikke selv har hund, det
siger dem ligesom ikke så meget. Hvorimod andre med hund, meget bedre
kan forstå, hvorfor man kan grine af ens hunds finurligheder.

> [...]
sammen
> - og så bliver disse enkelte hængt ud for at være verdens idioter og

Ja, det er ikke så godt når indlæggene bliver for personlige, men det
kan til tider være svært at undgå.

> I skulle kraftperkme skamme jer - i nyttige idioter ! ! !

Hvis vi er nyttige, hvorfor skulle vi så skamme os?

> [...]
det
> være, at vi var mange der var forskånet for de fleste af de sinddsyge

Jamen du behøver ikke læse alle indlæggene, faktisk behøver du ikke læse
nogen overhovedet. Det står dig frit for.

> Kan i ikke selv se det ? - åndsamøber.......

Men vi kan lide både det seriøse og det useriøse, det ville godt nok
blive tørt og trist, hvis det hele var alvorligt, lidt som hvis alt i TV
var nyheder og dokumentar. Det har man brug for med jævne mellemrum, for
ikke at blive dum, men ikke hele tiden, det er vi mennesker ikke bygget
til, så bliver vi selv så triste.

Selv kærlig hilsen,

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-09-03 20:34

Hold da helt ferie.....
Det er vist første gang.....
Man møder en.....
Der er så klog.....
At vedkommende ikke vil.....
Kendes ved sig selv ))

M.V.H......Benny..

Fra : Lou

Dato : 06-09-03 14:29

> [...]

> ved ikke hvad.
>Ja jeg giver dig ret igen . Det er ikke atltd at brugshundefolk og
alm hundefolk taler samme sprog!!!ex. jeg har en stor stærk dræberhund
som sover i sofaen, men jeg må sidde på gulvet ellers bider den, hvad
skal jeg gøre??? svar: prøv klikkertræning, -ok det er for sjov og jeg
vil ikke tale dårligt om klikkertræning for dem som bruger
det!!!undskyld.

> [...]
> hundekørekort for ALLE der tænker på at skaffe sig en hund, så kunne det
> være, at vi var mange der var forskånet for de fleste af de sinddsyge

mvh
Lou