Menu bliver gennemsigtig i Opera 6
Fra : Frederik Østeraa

Dato : 20-08-03 12:50

Hejsa Gruppe.

På en side jeg er ved at lave, har jeg sat et gennemsigtigt div absolut, og
placeret nogle spans deri, der fungerer som menuknapper.
Mit problem er at i Opera 6 er ikke kun div'et, men også spannene
gennemsigtige.
Kan i løse mit problem?

Jeg har testet i IE6, Mozilla 1.4, Mozilla Thunderbird 0.6.1, Netscape 7,
Opera 6 og Opera 7. Det er kun i Opera 6 at problemet opstår.

Mvh, og på forhånd tak
Frederik Østeraa

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 20-08-03 12:51

Frederik Østeraa wrote:

> [...]
> placeret nogle spans deri, der fungerer som menuknapper.
> Mit problem er at i Opera 6 er ikke kun div'et, men også spannene

Måske, hvis du giver et link til en online eksempel.

Hintzmann c",)

Fra : Frederik Østeraa

Dato : 20-08-03 13:06

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Måske, hvis du giver et link til en online eksempel.

DOH!
http://ifskjoldsaeby.dk/terapi/

Ved ikke helt hvordan jeg kunne glemme det ;)

Mvh Frederik

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 20-08-03 13:24

Frederik Østeraa wrote:
> http://ifskjoldsaeby.dk/terapi/

Umiddelbart vil jeg sige at det er Opera6 der ikke forstår PNG eller også er det måden det er
inkluderet i CSS'en.

Du kan løse det ved at sætte en baggrundsfarve på linket.

Det er den her linie jeg tænkter på.

a.menuLink
{background:url(gfx/rgb/base.png);font-family:verdana,serif;font-size:19px;color:#000000;text-decoration:none;}

her sætter du bare background: #ccc url(gfx/rgb/base.png);

Alt i alt husk altid at sætte en baggrundsfarve når du bruger baggrundsbillede.

Hintzmann c",)

Fra : Frederik Østeraa

Dato : 20-08-03 13:31

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Umiddelbart vil jeg sige at det er Opera6 der ikke forstår PNG eller
> også er det måden det er inkluderet i CSS'en.

Okay, troede det var en bette fejl i min kode, eller lignende.

> a.menuLink

{background:url(gfx/rgb/base.png);font-family:verdana,serif;font-size:19px;c
olor:#000000;text-decoration:none;}

> her sætter du bare background: #ccc url(gfx/rgb/base.png);

Yep!
Det virker, tak ska du have.

> Alt i alt husk altid at sætte en baggrundsfarve når du bruger
> baggrundsbillede.

Det skal jeg gøre :)

Frederik Østeraa