Vejledning ønskes
Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 12:33

Hej alle
Jeg overvejer at købe en brugt MAC, som jeg skal bruge til videoredigering.
Jeg er inkarneret PC mand og har aldrig før arbejdet på MAC.
Jeg skal ønsker at bruge Final Cut programmet.
Hvor stor skal MAC'en være:
Processor: ?
Ram størrelse: ?
Type af lydkort: ?
Harddisk kender jeg selv til

På forhånd tak for hjælpen
Flemming Løvenhardt

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-08-03 15:19

Flemming Løvenhardt <lovenhardt.snabela.mail.tele.dk> wrote:

> Hej alle
> Jeg overvejer at købe en brugt MAC, som jeg skal bruge til videoredigering.

God ide - det er der mange andre der gør.

> Jeg er inkarneret PC mand og har aldrig før arbejdet på MAC.

Så vil du blive positivt overrasket.

> Jeg skal ønsker at bruge Final Cut programmet.

God ide også.

> Hvor stor skal MAC'en være:

Så stor som muligt !

> Processor: ?
> Ram størrelse: ?
> Type af lydkort: ?
> Harddisk kender jeg selv til

Jeg ville bestemt kigge på en af de nye G5'ere, som er lige på
trapperne.

En G4 med minimum 800 mhz vil også kunne gøre det, men mange brugte
Mac'er er urimeligt dyre !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-08-03 20:40

> [...]

> Jeg er inkarneret PC mand og har aldrig før arbejdet på MAC.
> Jeg skal ønsker at bruge Final Cut programmet.

En eMac med 1 GHz G4 processor og extra RAM, fx. 512 i alt er en god
ide.
Har selv 384 MB / 700 MHz, og det er OK, men mere kan gøre det
eMac støjer noget, men har yderst fornuftigt ydelse/pris-forhold!
vh Jens

Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 22-08-03 15:59

Hej begge to

Tak for Jeres svar
Da jeg som nævnt ikke kender til MAC, kender jeg heller ikke prisniveau.
Kan en give et bud på, hvad en rimelig pris vil være på en som Jens har
angivet nedenfor brugt:

mvh
Flemming løvenhardt

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 22-08-03 23:17

Flemming Løvenhardt <f.lovenhardt-fjerndette@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> Da jeg som nævnt ikke kender til MAC, kender jeg heller ikke prisniveau.
> Kan en give et bud på, hvad en rimelig pris vil være på en som Jens har

Kan næsten ikke betale sig at købe den brugt...
Specs nedenfor er fra
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?family=eMac
Som det ses, fås den fra 7800 inkl. moms - med mere RAM ender du fx. på
flg.:
• 384MB SDRAM - 2 DIMMs
• Keyboard & Mac OS
• eMac 800MHz
• 40GB Ultra ATA drive
• CD-ROM drive
• ATI Radeon 7500 - 32MB DDR
• 10/100BASE-T Ethernet
• 56K internal modem
• Two FireWire 400 ports
• Three USB ports
• Apple Pro Mouse
Subtotal DKK 8.770,00
-
DKK 7.790,00
800MHz PowerPC G4
128MB SDRAM
40GB Ultra ATA drive
CD-ROM drive
ATI Radeon 7500
32MB DDR video memory
56K internal modem
-
DKK 9.490,00
1GHz PowerPC G4
128MB SDRAM
60GB Ultra ATA drive
DVD/CD-RW drive
ATI Radeon 7500
32MB DDR video memory
56K internal modem
-
DKK 12.490,00
1GHz PowerPC G4
256MB SDRAM
80GB Ultra ATA drive
DVD-R/CD-RW drive
ATI Radeon 7500
32MB DDR video memory
56K internal modem
-
DKK 16.389,00
1GHz PowerPC G4
1GB SDRAM
80GB Ultra ATA drive
DVD-R/CD-RW drive
ATI Radeon 7500
32MB DDR video memory
56K internal modem
AirPort Extreme Card

Mac OS X
All new eMacs now ship with Mac OS X v 10.2.

Built-in apps
These include QuickTime, iCal, iChat, iSync, DVD Player, AppleWorks and
Mac OS X Mail.

Software collection
With the new eMac and Mac OS X you get top-of-the-line software that
includes Microsoft Internet Explorer, Mac OS X Chess, Otto Matic, Deimos
Rising, FAXstf, Acrobat Reader, Apple Hardware Test CD.

iPhoto
Download, save, organize, share and enjoy your digital photos.

iMovie
Making digital movies is just as easy and fun as using your eMac.

iTunes
The worlds best jukebox featuring iPod auto-sync, 10-band equalizer and
MP3 CD-burning.

iDVD
Put your digital movies and photos in motion. (SuperDrive equipped model
only)

Get the power, performance and value you're looking for in an all-in-one
desktop computer that's as easy to use as it is to afford.

AirPort Extreme
802.11g AirPort Extreme delivers wireless data rate of up to 54 megabits
per second (Mbps).

Bluetooth
Optional built-in Bluetooth connects digital devices wirelessly.

Fastest eMac ever
Up to 1GHz PowerPC G4 processor that blazes through Mac OS X
applications.

Blistering 3D effects
The eMac features the ATI Radeon 7500 graphics processor with 32MB of
DDR memory.

New SuperDrive
With a SuperDrive-equipped eMac, you can watch DVD movies and read and
burn both CDs and DVDs. The new SuperDrive at 4x is now twice as fast as
before.

eMac Datasheet
Requires Adobe Acrobat Reader

You can also order from The Apple Store by calling 80 24 08 35.
Prices are inclusive of 25% VAT and anticipated recycling tax, but are
exclusive of delivery charges (unless otherwise indicated).
The Order Form shows you the VAT payable on the Products you select.

Sales Terms and Conditions |Terms of Use |
Copyright ©
2003 Apple Computer, Inc.
All rights reserved.
-