Frontpage og databaser
Fra : Elite123

Dato : 20-08-03 09:51

Jeg får følgende fejlmelding, når jeg forsøger at åbne en side, hvorpå jeg
har lavet en formular, som skulle indsamle oplysninger og lægge dem i en
access-database på et lokalnetværk med Frontpage Extensions:

Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the
processing of your request. Please refer to the event log for more detail
information. Please contact the server administrator for assistance.

Hvad gør jeg forkert - eller rettere hvad gør jeg for at gøre det rigtigt?

Thomas

Fra : Falcon

Dato : 20-08-03 15:56

> Hvad gør jeg forkert - eller rettere hvad gør jeg for at gøre det rigtigt?

Der kan være flere fejlkilder.
Din database skal ligge i en mappe, hvor der er læse/skrive rettighedder.
Du kan refererer til en forkert mappe.

Du må vise dine koder, hvis det skal være mligt at hjælpe.

mvh
Falcon

Fra : stas

Dato : 21-08-03 07:26

"Elite123" skrev d. 20-08-03 09:51 dette indlæg :
> [...]
> information. Please contact the server administrator for assistance.
>
> Hvad gør jeg forkert - eller rettere hvad gør jeg for at gøre det

Frontpage laver normalt en mappe der hedder "fddb" heri gemmes
databasen. Har du fået lavet en global.asa fil. Det er den der sørger
for "forbindelsen". Brug evt. en guide, og så ret tingene til bagefter,
så får du en fornemmelse for hvordan det hele fungere.

Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Elite123

Dato : 21-08-03 12:13

Se der var noget, som jeg kunne genkende, da det stort set er sådan, jeg har
gjort tingene. Både den omtalte mappe og .asa fil er oprettet - så min
mistanke retter sig lidt mod opsætningen af frontpage-extensions eller anden
opsætning på serveren - er dette helt udelukket - jeg får nemlig samme
fejlmelding bare ved at teste med en standard-skabelon?

Thomas

Fra : stas

Dato : 21-08-03 13:27

"Elite123" skrev d. 21-08-03 12:13 dette indlæg :
> [...]
> opsætning på serveren - er dette helt udelukket - jeg får nemlig samme
> fejlmelding bare ved at teste med en standard-skabelon?

Hvis du har prøvet med både din egen side/formular og med en skabelon,
så kan det næsten kun være i opsætningen af server/exensions. Hvad siger
den "logfil" der henvises til.

Jeg har selv adskillige Fp/acces databaser på min egen hjemmeside, og
har aldrig oplevet dit fænomen.

Ps.
Jeg kan ikke hjælpe dig med serveren, det har jeg ikke begreb om.

Søren

http://www.kandu.dk/