[blå motorola cd930] sms beskeder mangler
Fra : Jane

Dato : 19-08-03 23:38

Da jeg købte en mobil var det ikke *helt* med min
egen vilje så jeg havde ikke sat mig ind i meget og
skulle bare have en billig brugbar tingest. Jeg var
ikke klar over alle andre bruger Nokia, og at man
ikke kunne spille have vækkeur eller bruge ringetoner
på en motorola da ekspedienten solgte den til mig.
Men pyt jeg har lært at kunne lide den. Nogenlunde.
Jeg har nemlig et problem:

Dengang jeg købte min mobil kunne jeg sende en sms
eksempelvis til en veninde, hvorefter jeg ville få
en retur om enten:

1) min veninde havde modtager min sms
2) min veninde havde ikke modtaget min sms og den
ville blive forsøgt sendt igen senere
3) eller min sms var blevet forsøgt og var opgivet

Jeg havde en masse problemer med mine telefoner, og
noget af det skyldtes at der var et firma som havde
oplyst mit mobilnummer som deres både på hjemmeside
visitkort og brevpapir. Jeg var naturligvis meget
negativ over det.

TeleDanmark eller hvad de nu hedder gav mig så et
nyt telefonnummer til min mobil, for at det skulle
hjælpe på alle problemerne. Det betød jeg fik et
nyt SIM kort i mobilen (jeg har ikke rodet med
det, ekspedienten i butikken sørgede for det).
Heldigvis var det gratis for mig at få det nye
nummer og det nye SIM kort.

Problemet er nu at jeg ikke modtager nogen besked
efter at have sendt email! Jeg ved ikke om de
er ankommet medmindre personen svarer manuelt
(og det er det ikke alle mine modtagere som kan).

Ved henvendelse hos TeleDanmark for at få repareret
denne fjl ved min mobil, oplyser de blot at sådan noget
kan *min* mobil ikke, det er ikke en funktion i min
motorola! De nægter altså at reparere den.

Jeg vil meget gerne have hjælp fra andre; og høre om
i kan få jeres motorola til at modtage den slags
beskeder? Eventuelt hvad pokker jeg skal sige til
TeleDanmark der kan få dem til at reparere min
telefon... jeg savner meget denne funktion.

Desuden, er der andre som oplever at den taber tid?
Cirka ti minutter om ugen på trods af den ikke har
løbet tør for batteri (ikke engang tilnærmelsesvis)
i al den tid? Også selv om den er slukket mister
den tid på uret så man aldrig kan stole på det!

Jane

Fra : Fischer

Dato : 20-08-03 05:41

> Da jeg købte en mobil .....
[historie klippet væk]

Jeg forstår din historie derhen, at du på et tidspunkt ikke længere fik
kvittering på de SMS du sendte?
Måske er svaret ret simpelt. I foråret 2002 fjernede TDC nemlig denne
automatiske kvittering.

Og løsninger er, at du indsætter *0# som det første i din SMS - altså før
selve teksten.

*Fischer

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-08-03 08:04

Fischer wrote:

> Og løsninger er, at du indsætter *0# som det første i din SMS - altså
> før selve teksten.

....og der behøver ikke at være mellemrum efter dét...
Hans

Fra : Jane

Dato : 20-08-03 11:17

Fischer skrev i <news:3f42fc42$0$21645$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Måske er svaret ret simpelt. I foråret 2002 fjernede TDC nemlig denne
> automatiske kvittering.

Det var da fandens til kundeservice at man ikke kunne oplyse
det istedetfor... kan man ikke abonnere på denne service? Jeg
vil da godt betale ekstra for at få den.

> Og løsninger er, at du indsætter *0# som det første i din SMS - altså
> før selve teksten.

Suk hvor besværligt men det må jeg jo så prøve til jeg kan
betale mig fra det. Kan problemet løses med et andet telefonselskab?

Har du også en idé til hvorfor tiden går forkert?

Jane - som takker for jeres hurtige svar

Fra : Fischer

Dato : 20-08-03 13:17

> Det var da fandens til kundeservice at man ikke kunne oplyse
> det istedetfor... kan man ikke abonnere på denne service? Jeg
> vil da godt betale ekstra for at få den.

Jeg er ret sikker på at du slet ikke kan få den service.

Men mange mobiltelefoner kan indstilles til automatisk at levere en
bekræftelse på hvorvidt de SMSer du sender er
modtaget. Så skal det kun sættes op een gang.
Om din CD930 kan - og hvordan, det kan jeg ikke umiddelbart hjælpe dig med.

> Suk hvor besværligt men det må jeg jo så prøve til jeg kan
> betale mig fra det. Kan problemet løses med et andet telefonselskab?

Så vidt jeg ved kan du slet ikke få kvittering på andre net end TDC's.

> Har du også en idé til hvorfor tiden går forkert?

Har du strøm på den hele tiden?
Hvis du tager batteriet af ind imellem kan det være derfor.
Der sidder måske et lille backup batteri inde i din telefon. Måske er det
ved at være færdig?
Bare lidt idéer.

*Fischer

Fra : Jane

Dato : 20-08-03 13:27

Fischer skrev i <news:3f4366b5$0$24658$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Men mange mobiltelefoner kan indstilles til automatisk at levere en

Tror ikke jeg vil købe en ny mobil bare fordi jeg sender fem smser
om måneden i gennemsnit højst.

> Så vidt jeg ved kan du slet ikke få kvittering på andre net end TDC's.

Så må jeg hellere blive... og måske prøve at påvirke dem til
at yde den ekstra service ligesom jeg kan købe vis-nummer
og andre småting.

> Har du strøm på den hele tiden?

Den er opladet og jeg bruger den aldrig. Når jeg har den tændt,
måske en halv time af gangen højst, løber den aldrig tør men som
regel genoplader jeg den alligevel så den er klar hvis jeg får
brug for at tage den med et sted hen i længere tid.

> Hvis du tager batteriet af ind imellem kan det være derfor.

Jeg har aldrig taget noget ud af den.

> Der sidder måske et lille backup batteri inde i din telefon. Måske er
> det ved at være færdig?

Den har mistet tidsfornemmelsen siden jeg købte den. Hvor meget
koster det cirka at få sådan noget fikset? For dårligt en
splinterny telefon ikke har et batteri der virker, eller holder
sådan et batteri kun to dage?

Jane - der har adsl og altid er hjemme og sjældent bruger mobil

Fra : Fischer

Dato : 20-08-03 13:58

> Tror ikke jeg vil købe en ny mobil bare fordi jeg sender fem smser
> om måneden i gennemsnit højst.

Så er min personlige holdning nok, at du burde kunne tillære dig at indsætte
*0# inden hver SMS.
Akkurat som når du slår brædtet ned inden du sætter dig.

> Den er opladet og jeg bruger den aldrig. Når jeg har den
> tændt, måske en halv time af gangen højst ....

Prøv at lade den ligge tændt og se om uret så også taber (bare som forsøg).

> [...]
> meget koster det cirka at få sådan noget fikset? For dårligt en
> splinterny telefon ikke har et batteri der virker, eller holder

Det var bare en idé - det er ikke sikkert det er der skoen trykker.
Jeg ved bare at min Motorola T260 har et lille batteri i sig til at huske
opsætning o.s.v.

*Fischer

Fra : Jane

Dato : 20-08-03 19:29

Fischer skrev i <news:3f43702f$0$24717$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Så er min personlige holdning nok, at du burde kunne tillære dig at
> indsætte *0# inden hver SMS.
> Akkurat som når du slår brædtet ned inden du sætter dig.

Tja nu er mit brædt altid oppe og det er møgbesværligt
at skrive * etellerandet slet 0 etellerandet slet # (for de tre
tegn ligger jo upraktisk nok på samme tast)...
Lad det hermed være en opfordring til at jeg vil betale for
denne service hvis nogle tele medarbejdere kigger med!

> Prøv at lade den ligge tændt og se om uret så også taber (bare som
> forsøg).

Skal jeg prøve. Hvis den ikke taber når den er tændt hvad
kan jeg så udlede at have fundet ud af?

Jane

Fra : Fischer

Dato : 20-08-03 21:05

> Tja nu er mit brædt altid oppe ....

Flot. Ikke mange der hedder Jane kan det dér.

> og det er møgbesværligt at skrive * etellerandet slet 0
> etellerandet slet # (for de tre tegn ligger jo upraktisk
> nok på samme tast)...

Tjoe. Det er vel et spørgsmål om temperament. Hvis det var 5 gange om
måneden kunne jeg godt overleve det.

> Skal jeg prøve. Hvis den ikke taber når den er tændt hvad
> kan jeg så udlede at have fundet ud af?

Jeg tænkte på om der måske sad en lille genopladelig celle i telefonen som
blev forsynet af hovedbatteriet. Og som så måske tabte pusten hvis
hovedforsyningen blev afbrudt (telefonen slukket) i længere tid.
Men det er bare gætteri.

*Fischer

Fra : Jane

Dato : 25-08-03 23:24

Fischer skrev i <news:3f43702f$0$24717$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Prøv at lade den ligge tændt og se om uret så også taber (bare som
> forsøg).

Endelig løb den tør for batteri - tog jo flere dage selvom jeg
både talte og smsede i den, første gang det er lykkedes mig at
tømme batteriet. Den tabte ikke tid når den var tændt.

Jane