Netværksprinter..
Fra : ocirne

Dato : 19-08-03 22:56

Dau..

Herhjemme har vi 3 computere.. En bærbar med XP og 2 stationære med windows
2000. Vi har en HP psc 750 printer tilsluttet den ene af de stationære.. Når
man skal printe ud fra en af de andre, er den computer printeren er
tilsluttet til selvfølgelig tændt..

Men før man kan finde printeren skal man logge på netværket inde i
Netværkssteder -> Computere i nærheden -> Computernavn - Så popper der et
vindue op, hvor man skal skrive login-navn og adgangskoden til den
stationære computer, der er tilsluttet printeren.. Så kan man printe.. Det
kan dog også godt lade sig gøre, men jeg ville høre om der ikke findes en
nemmere måde, så man ik skal derind hver eneste gang når man bare skal
printe? At den evt. husker brugernavn og kode til netværket, når windows
starter og automatisk logger på netværket?

Venlig hilsen
Jeppe Guldager

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 20-08-03 11:13

Hej Jeppe - den beder om brugernavn og adgangkode fordi den bruger du forsøger at printe med (er logget ind som) sandsynligvis ikke findes på den maskine hvor printeren er tilsluttet.

Derfor opret en identisk bruger (samme user/pass) på alle maskiner.

/Uffe

>>> ocirne<enricoool@hotmail.com> 19-08-2003 23:56:02 >>>

Fra : ocirne

Dato : 23-08-03 22:16

Hvorfra skal jeg oprette de brugere?
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Brugerkonti? Administration? Eller
noget helt 3.?

- Jeppe

Fra : Henrik A

Dato : 24-08-03 15:51

Det letteste for dig vil være at invistere i en Dlink DP-301P+
Med den kan du koble printeren direkte på netværket og så er du fri for at
skulle tænde den anden PC.

Læs mere her: http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=192