1 css menu fil ikke nok ?
Fra : Stjerne

Dato : 19-08-03 20:58

Jeg løb lige ind i uventet problem med min css/ssi menu

Mine menu filer ligger selvfølgelig i roden.
Går man ind i mappen "pics" så ligger den mine galleri filer
og går man så ind i mapperne 001 - 002 osv så ligger selve billederne med
hver sin fil.

Alt det kan jeg vel ikke lave med bare en menu fil.
For dem inde i billede mapperne skal jo kalde ../ som de ikke skal de andre
steder... Kører andre også med flere menu filer ?
Som jo bliver identiske, bare med ../ ??

--
Webmaster
------------------

Fra : Stjerne

Dato : 19-08-03 21:31

Håber det gav mening for nogen..... =)

--
Webmaster
------------------

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-08-03 21:43

Stjerne wrote:

> Jeg løb lige ind i uventet problem med min css/ssi menu
> Alt det kan jeg vel ikke lave med bare en menu fil.

[snip]

> For dem inde i billede mapperne skal jo kalde ../ som de ikke
> skal de andre steder... Kører andre også med flere menu filer ?
> Som jo bliver identiske, bare med ../ ??

Kunne du ikke bare bruge absolutte stier frem for relative? Altså i
stedet for at angive "../filen.ext" for at pege på biblioteket et
niveau længere oppe, så kunne du vel angive den fulde sti med noget i
den her stil: "/brugernavnet/mappen/filen.ext".

Eller har jeg helt misforstået problemstillingen?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-08-03 22:29

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.dkx> skrev:

> [...]
> niveau længere oppe, så kunne du vel angive den fulde sti med noget i
> den her stil: "/brugernavnet/mappen/filen.ext".

Du mener vel
http://star-reptiles.dk/mappen/filen.htm? Så er man helt fri for
at tænke på ../ og ../../.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-08-03 22:57

Allan Vebel wrote:

> Du mener vel
> http://star-reptiles.dk/mappen/filen.htm? Så er man helt fri for
> at tænke på ../ og ../../.

Kan tænkes ... der var ikke nogen reference til star-reptiles.dk i det
oprindelige indlæg.

Fra : Stjerne

Dato : 20-08-03 12:27

Så istedenfor: <a href="anskaffelse.asp">
Lave det til: <a href="http://www.star-reptiles.dk/test/anskaffelse.asp">

??

Bliver siden ikke langsommere af det.... ??

Webmaster
------------------

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 20-08-03 12:32

Stjerne wrote:

> Så istedenfor: <a href="anskaffelse.asp">
> Lave det til: <a
> href="http://www.star-reptiles.dk/test/anskaffelse.asp">

Ja.

> Bliver siden ikke langsommere af det.... ??

Skulle jeg ikke mene. I hvert fald ikke så du på noget tidspunkt
reelt mærker forskel.

Iøvrigt må du gerne citere de relevante dele af det indlæg, du svarer
på, jvf. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Det vil nemlig gøre det lidt nemmere at følge med i indlæggene; husk
på, at nogen af os snildt læser nogle hundrede indlæg om dagen i
mange forskellige tråde, hvorfor ikke alle emner står lige klart i
erindringen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-08-03 12:50

Stjerne skrev:

> Så istedenfor: <a href="anskaffelse.asp">
> Lave det til: <a
> href="http://www.star-reptiles.dk/test/anskaffelse.asp">

Hvis det gælder for alle links på siden, kan du benytte koden <base
href="http://www.star-reptiles.dk/test/"> - indsat i <head>.

Den vil netop få <a href="anskaffelse.asp"> til at pege på <a
href="http://www.star-reptiles.dk/test/anskaffelse.asp"> - uanset
hvor linket forekommer.

Hvis siden ligger på star-reptiles.dk, er det ikke nødvendigt med
et servernavn. Så kan man skrive:

I øvrigt er jeg enig med Anders' bemærkninger om citater.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stjerne

Dato : 20-08-03 13:04

> Hvis siden ligger på star-reptiles.dk, er det ikke nødvendigt med
> et servernavn. Så kan man skrive:

Okay så er der lidt nyt at lege med... =)

UNDSKYLD det med citater, plejer jeg sgu også at bruge..
men det smuttede lige...

--
Webmaster