1 pc på 2 netværk?
Fra : jpc

Dato : 19-08-03 20:18

Kan det lade sig gøre, når de to netværk ellers skal være adskilt?
Eller skal jeg have to pc'er?
Hilsen jpc

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-08-03 20:21

"jpc" <jpc@despammed.com> wrote in message news:bhtt4o$n7b$1@sunsite.dk...
> Kan det lade sig gøre, når de to netværk ellers skal være adskilt?
> Eller skal jeg have to pc'er?'

Man kan vel sætte en router imellem de 2 net.. WAN siden til det antet
netværk, som så for en ip via DHCP server.. og så kan du komme på via dit
lokale LAN, som routeren så er sat op til.

Fra : jpc

Dato : 19-08-03 20:27

> Man kan vel sætte en router imellem de 2 net.. WAN siden til det antet
> netværk, som så for en ip via DHCP server.. og så kan du komme på via dit
> lokale LAN, som routeren så er sat op til.

Er ikke helt sikker på forbindelserne, hvis det du skriver er muligt.
WAN til det andet netværk, hvor skal så netværk 1 forbindes?
Kan routeren skelne mellem de to netværk?
jpc

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 20:40

> Kan det lade sig gøre, når de to netværk ellers skal være adskilt?

Det kan du sagtens. I mine stofadage, havde jeg to netkort. Et netkort
til internettet og et netkort til lokalnet. På den måde kunne jeg også
fungere
som gateway.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : jpc

Dato : 19-08-03 21:28

"Trygleren [9000]" <HesteskeletAhesteskelet.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du sagtens. I mine stofadage, havde jeg to netkort. Et netkort
> til internettet og et netkort til lokalnet. På den måde kunne jeg også
> fungere
> som gateway.
Fantastisk.
Og der er ikke noget specielt, jeg skal være opmærksom på under opsætningen?
Skal kortene bare sættes op som til to adskilte maskiner?
jpc

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-03 21:50

jpc skrev:

>Fantastisk.
>Og der er ikke noget specielt, jeg skal være opmærksom på under opsætningen?

Måske.

Med Windows 98 giver det problemer hvis man kører TCP/IP på begge
kort. Det tvinger nemlig NetBIOS aktiv på internetforbindelsen,
og det er et sikkerhedshul.

Jeg er svært bange for at det ikke er bedre med de senere
styresystemer, men det ved jeg ikke konkret.

Hvis du i øvrigt er ligeglad, så kør NetBEUI på det ene kort. Den
protokol kan ikke routes på internettet. På internettet er der
ikke noget valg. Det skal være TCP/IP.

--
Bertel
Jeg er i færd med at udskifte min offentlige mailadresse.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-03 21:47

jpc skrev:

>Kan det lade sig gøre, når de to netværk ellers skal være adskilt?

Ok ja. Sådan kører jeg. Det kræver bare to netkort i maskinen, og
det er en *fordel* at de er af forskelligt fabrikat. Ellers er
det træls at prøve at gætte sig til hvilket netværk et givet kort
er sat til.

Jeg kører Stofanet på det ene kort og mit lille LAN på det andet.