Tastatur og måske bundkort
Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 19-08-03 19:34

Hej.

Jeg har en PC ASUS-A7V-E bundkort og en AMD duron 800mhz processor.
2 ramblokke á 128mb sdram.

På det sidste er tastaturet begyndt at opføre sig underligt.
Nogle gange kan pc'en ikke finde det, ellers når pc'en er startet tager det
en evighed, før tastaturet reagerer ved tastetryk,
og der sker noget helt andet, end det, man forventer.

Det er ikke tastaturet eller cpu'en eller rammen.

har andre oplevet noget lignende?
mvh
Majbritt

Fra : KeNzO

Dato : 19-08-03 21:10

har du prøvet med et andet tastatur for at se om den også opfører sig
mærkelig.?
Har kigget efter om stikket sidder ordentlig i ?

Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 19-08-03 21:24

Jeg har prøvet med et andet tastatur, vrikket med stikket på bundkort og
ledning.
Jeg har haft bundkortet helt ude, for at se, om jeg kunne se noget.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 22:31

Majbritt Sparvath wrote:
> Jeg har prøvet med et andet tastatur, vrikket med stikket på bundkort og
> ledning.
> Jeg har haft bundkortet helt ude, for at se, om jeg kunne se noget.

Var der nogle kapacitorer/kondensatorer som så ud til at bule lidt udad?

Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 20-08-03 18:18

Nej

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 20:51

Har det stik været taget ud og sat i mange gange og/eller mens den var
tændt?

Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 22-08-03 15:18

Nej det har den ikke, først efter at den var begyndt på sit pjat.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-03 15:29

Majbritt Sparvath wrote:
> Nej det har den ikke, først efter at den var begyndt på sit pjat.

Begyndte den "på det pjat" efter at der var kommet en ekstra ram-stang
i, eller har der hele tiden været to i?

Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 24-08-03 19:01

Der har hele tiden siddet 2 stænger i.
Kan det være selve stikket, der ikke har det så godt?

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-03 11:24

Majbritt Sparvath wrote:
> Der har hele tiden siddet 2 stænger i.

Ok, så er det ikke det.

> Kan det være selve stikket, der ikke har det så godt?

Ja, det kan det godt.
Er det et USB- eller PS/2-tastatur?

Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 26-08-03 21:06

Det er et ps2 tastatur

Fra : Geomichael

Dato : 25-08-03 20:48

"Majbritt Sparvath" <majsen@besked.com> wrote in message
> [...]
> og der sker noget helt andet, end det, man forventer.
>
> Det er ikke tastaturet eller cpu'en eller rammen.

Hej.
Jeg har haft noget af det samme. Jeg fandt et af benene (i stikket) som
sidder loddet i bundkort, var knækket. Lidt svært og se.
mvh Geo

Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 26-08-03 21:06

Jeg tror også at det er stikket.