Index af et bibliotek
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 19-08-03 19:28

Jeg har fået mig en hjemmeside, som jeg også fra tid til anden vil bruge som
fildelings-sted, fra tid til anden.
Problemet er bare det, at laver jeg et bibliotek og prøver at linke direkte
til det så kommer flg. fejl:

Forbidden
You don't have permission to access /~torben/filer/ on this server.

Kan man ikke lave en index.html som "viser" hvad er er i dette bibliotek, og
som opdatere sig selv alt efter hvad der er i denne?

mvh. Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-08-03 19:59

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzen@hotmailSLET.com> skrev :

>Kan man ikke lave en index.html som "viser" hvad er er i dette bibliotek, og
>som opdatere sig selv alt efter hvad der er i denne?

Jo, hvis du har mulighed for noget serverside som php eller asp,
ikke med ren html.

Så prøv i en af webdesign.serverside-grupperne, efter hvad du har
af muligheder.
--
Knud

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 19-08-03 20:58

Håbede at det kunne gøres med html, jeg kigger i en af de andre grupper.
Tak for svaret...
mvh. Torben

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 19-08-03 21:44

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzen@hotmailSLET.com> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>Problemet er bare det, at laver jeg et bibliotek og prøver at linke direkte
>til det så kommer flg. fejl:

>Forbidden
>You don't have permission to access /~torben/filer/ on this server.

Det skyldes at serveren er sat op til ikke at vise indholdet i mapper.
Hvis det er en Apache-server, så skal det ændres i
configurationsfilen. Spørg evt. i
news:dk.edb.internet.software.apache, hvis det er en apaceh-server.

>Kan man ikke lave en index.html som "viser" hvad er er i dette bibliotek, og
>som opdatere sig selv alt efter hvad der er i denne?

Så skal du omkring ASP eller PHP, og det kræver så at serveren kan
fortolke et af disse serversidesprog.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 19-08-03 23:28

"Jens Tønnesen" skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> news:dk.edb.internet.software.apache, hvis det er en apaceh-server.

> Så skal du omkring ASP eller PHP, og det kræver så at serveren kan

Jeg fandt selv en løsning(efter et par timer google) med:
getDownNow v0.9.5 fra http://www.thedreaming.com/, som opfyldte mit behov i
første omgang.

mvh. Torben